Autor Wątek: DPF - wypalanie  (Przeczytany 451 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arturkorzon

  • Nowy
  • Wiadomości: 3
  • Auto: Crafter I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CKTB
  • Moc: 109 KM
  • Napęd: RWD
DPF - wypalanie
« dnia: 07 - Lipiec - 2018 - 11:38:05 »
Witam wszystkich użytkowników. Około 2 miesięcy temu nabyłem tego vana. Po jakimś czasie zauważyłem  ze dość często wypala mi się filtr dpf . Po podłączeniu do komputera wskazało ze filtr jest zapełniony ponad maximum chociaż żaden błąd nie wyskakiwał na desce. Zamówiłem nowy filtr, zamontowałem i wyzerowalem dane w ecu. Niestety filtr dalej wypala się co 100-150km. Auto ma przejechane około 250k , sprawdzałem olej i nie widać żeby go ubywało czy tez przybierało, nie jest zamulone, silnik pracuje jak trzeba, brak problemu z odpalaniem. Zdarzyło mi się ze dwa razy ze auto pracowało nierówno ( jakby się dławiło) na drugi dzień wracało do normy. Wszystkie filtry wymienione, egr wyczyszczony. Bardzo prosiłbym o pomoc w którym kierunku powinienem szukać usterki.

Komentarz administratora O jakie auto chodzi i z jakim silnikiem (pojemność i kod silnika)


 

Offline Arturkorzon

  • Nowy
  • Wiadomości: 3
  • Auto: Crafter I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CKTB
  • Moc: 109 KM
  • Napęd: RWD
Odp: Crafter 2.0 częste wypalanie się filtra dpf
« Odpowiedź #1 dnia: 09 - Lipiec - 2018 - 18:25:27 »
VW crafter 2.0 tdi kod silnika cktb. Dodam ze turbina mi trochę pogwizduje przez pierwsza minutę ( 1,2 bieg) i jest cisza. Oleju nie ubywa, zastanawiam się nad wtryskami czy to nie one leja za dużo ropy i dlatego dużo sadzy wali do tłumika, jednak nie chciałbym wymieniać ich nie potrzebnie.
 

Offline Gulasz

  • Trolling
  • Wiadomości: 2290
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Crafter 2.0 częste wypalanie się filtra dpf
« Odpowiedź #2 dnia: 09 - Lipiec - 2018 - 20:53:24 »
Widzę że moja wypowiedź została usunięta .Tego typu praktyki nie zachęcają do pisania ,podpowiadania czy sugerowania ewentualnych przyczyn usterki .Autor tematu w tytule zawarł najistotniejsze dane wozu  jak i to że posiada pdf co sugeruje że to TDI a kod silnika jak i kolor lakieru nie jest istotną sprawą akurat w tym wypadku .
Przy lejących wtryskach przy pierwszym porannym odpaleniu występowałby problem z odpaleniem (dłuższe kręcenie na rozruszniku )jak i efekty wizualne w postaci niezłej chmury dymu .A do kompletu przez pierwszą chwilę pracy nierówne obroty ,telepanie silnikiem .
Jaki orientacyjny przebieg ma silnik ?   
 

Offline Arturkorzon

  • Nowy
  • Wiadomości: 3
  • Auto: Crafter I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CKTB
  • Moc: 109 KM
  • Napęd: RWD
Odp: Crafter 2.0 częste wypalanie się filtra dpf
« Odpowiedź #3 dnia: 10 - Lipiec - 2018 - 19:35:52 »
Dziękuje za zainteresowanie. Auto ma 160000mil(250k) sprawdzony przebieg. Pali ze strzała zawsze i o każdej porze. Silnik pracuje tak jak powinien. Przy wypalaniu czasami jak porządnie depne wejsdzie mi w tryb awaryjny( spiralka świec żarowych na desce) Gdy się nie wypala taka sytuacja nie miała miejsca. Dodam ze sprawdziłem kod usterki na kompie to pokazuje błąd P106500 regulator ciśnienia paliwa-różnica regulacji Ale dodam ze tylko wywala mi ten błąd czasami tylko podczas wypalania i jak dobrze go przetargam.
 

Offline Gulasz

  • Trolling
  • Wiadomości: 2290
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Crafter 2.0 częste wypalanie się filtra dpf
« Odpowiedź #4 dnia: 11 - Lipiec - 2018 - 05:34:39 »
Zapytałem o przebieg mimo tego że go podałeś w pierwszej wypowiedzi bo często to co znajduje się na liczniku nie pokrywa się z realnym przebiegiem wozu .No ale skoro jesteś pewien przebiegu to nie ma co się czepiać że problem jest związany z powodu zużycia cylindrów,tłoków .Jeśli pali na strzała(równo bez efektów chmury dymu ) to też nie doszukiwałbym się problemów z wtryskami .Bardziej prawdopodobny zostaje sam PDF (błędne odczyty z czujników itp.) lub turbina która puszcza olej .Istotną sprawą jest też sam styl użytkowania wozu częste gaszenie/odpalanie ,krótkie dystansy na niedogrzanym silniku .
 

Tagi wątku: