Autor Wątek: LongLife i przebieg - 200 tyś .  (Przeczytany 556 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Gulasz

  • Trolling
  • Wiadomości: 2290
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
LongLife i przebieg - 200 tyś .
« dnia: 20 - Czerwiec - 2018 - 22:02:36 »
Jako że wpadł w moje ręce pojazd z "nie byle jakiej stajni" na małą reanimację postanowiłem podzielić się małą fotorelacją .Zapomniałem zrobić wprawdzie fotkę z przebiegu przed rozgrzebywaniem ale fura ma okolice 170 tyś (jak dobrze pamiętam).A jako że mam dość mocno rozgrzebane kabelki i wyjęte aku to w chwili obecnej brak możliwości zrobienia zdjęcia z przebiegu (dorzucę jak złożę to cudo do kupy ).
http://www.fotem.pl/data/d77f1dacf1a4660b6cbdde2777e459.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

http://www.fotem.pl/data/c905f1e02d267080d61da159f1855.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

I o ile z wierzchu przypomina to jeszcze autko to trafiło w moje ręce na bolączkę z silnikiem .Dla jasności fura odpala/ chodzi ale tylko jak jest zimna .Czym silnik cieplejszy tym grzechotanie staje się bardziej nieznośne .Sieczkarnia przy tej jednostce napędowej to wręcz przyjemny szept by nie przesadzić szum .Naturalnym odruchem każdego byłoby sprawdzenie poziomu oleju .Ja jednak zrobiłem to przed pierwszą próbą rozruchu i stan jest jak najbardziej w normie ,kolorystycznie też całkiem przyzwoity .A hałas wręcz nieznośny.
Nie pozostało nic innego jak zajrzeć w jego wnętrze .No i tu ręce opadły by każdemu .
http://www.fotem.pl/data/3eba036078cd1726e05af3373d2c.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

http://www.fotem.pl/data/b0f6abebc605291b18a10f02d23e2.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

http://www.fotem.pl/data/9fe6e58fec70e4a0720ff3c7040c5a1.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

Zapewne większość widząc tylko pokrywę zaworów zada pytanie o co mi chodzi .Fura przecież swoje lata ma więc i mogło się nazbierać trochę syfu .I pewnie miałby rację gdyby nie ciąg dalszy .
http://www.fotem.pl/data/e2a289d5f177d996674caee300ee2.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

http://www.fotem.pl/data/eecf8161750cf91ec41a94f755acce.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

http://www.fotem.pl/data/931d4aa05d3b938ccedbe141220ac.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

Zaznaczona rurka olejowa smarująca" klawiaturę " jest zapchana zupełnie i nie spełnia swojego zadania ,popychacze hydrauliczne mają porysowane gładzie i czym olej cieplejszy tym łatwiej przełazi bokiem .Jednym słowem silnik zaczyna się zacierać z braku smarowania .
Widząc to wszystko można odnieść wrażenie że właściciel olał sprawę wymian oleju i sam na własne życzenie zakatował sobie silnik .By rozwiać wszelkie wątpliwości porobiłem fotki z książeczki wymian oleju które były robione w poważnej stajni i według zaleceń fachowców tam pracujących .Naturalnie olej o parametrach zalecanych przez producenta .
http://www.fotem.pl/data/813e9f73a41a77d6a31763922780fd.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

http://www.fotem.pl/data/e2ab1e0a6163364836e1aa03ec25.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

http://www.fotem.pl/data/869e9c4c00a4b7da4c99097488cf42.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

Po zakończeniu gwarancji do silnika nadal był lany ten sam olej o tych samych parametrach a jego potwierdzeniem są przyczepiane karteczki .
http://www.fotem.pl/data/bbde0e47c2b7f373871fe2291418d.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

Ostatnia wymiana miała być dokonana pod koniec zeszłego roku ale właściciel odstawił wóz bo nie mógł słuchać tej grzechotki i tak sobie przestał bo nie było chętnego by przywrócić go do życia .No i trafiło na mnie .Dla wszystkich którzy zaczną wątpić w autentyczny przebieg podpowiem że licznik nie był kręcony i nie będzie bo ma wrócić na DE stronę a właściciel nie jest " kamikaze "
Próba umycia takiego silnika wszelkiego rodzaju płukankami to pewność że pompa oleju,panewki tego nie przeżyje a pozatykane kanały olejowe to chyba tylko" granatem" da się udrożnić .
Fotorelacja ma na celu ukazać jak kończy się stosowanie Longlife z parametrami/normami zalecanymi przez producenta według interwału wymian .
C.D.N


 

Offline prymus_rch

  • Amator
  • Wiadomości: 14
  • Auto: Saab
  • Model: 9-3
  • Wersja: SE
  • Silnik: 2.0 T
  • Kod: B204
  • Moc: 230 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DWL
Odp: LongLife i przebieg - 200 tyś .
« Odpowiedź #1 dnia: 20 - Czerwiec - 2018 - 23:55:14 »
Gulasz życzę dużo cierpliwości przy czyszczeniu tego silnika,swoja droga to tylko mocna chemia do oczyszczenia A jeżeli chodzi o tego typu oleje to kilka innych marek samochodów przypłaciło swoja reputacje stosowaniem takich olei.Sam osobiście co 10 tys. wymieniam i nikt mnie nie przekona do wymian co 30 tys
 

Offline andrew7800

  • Moderator
  • Wiadomości: 1672
  • Pomógł: 49
  • Auto: Sharan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 160 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: BKL
Odp: LongLife i przebieg - 200 tyś .
« Odpowiedź #2 dnia: 21 - Czerwiec - 2018 - 00:09:33 »
O nareszcie te BMW trafiło w dobre ręce. ;) Będzie sporo roboty.


 

Offline K9Darek

  • Moderator
  • Wiadomości: 454
  • Pomógł: 24
  • Auto: Sharan I FL
  • Model: Family
  • Wersja: CN
  • Silnik: 1.8T+LPG
  • Kod: AWC
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: JÜL
Odp: LongLife i przebieg - 200 tyś .
« Odpowiedź #3 dnia: 24 - Czerwiec - 2018 - 10:58:08 »
Super autko we właściwych rękach. Gdybym ja potrafił naprawiać auta od podstaw, też bym sobie coś sprawił..

 

Online Gulasz

  • Trolling
  • Wiadomości: 2290
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: LongLife i przebieg - 200 tyś .
« Odpowiedź #4 dnia: 28 - Czerwiec - 2018 - 21:01:57 »
Trochę ostatnio słabo u mnie z czasem więc dłubię przy BMW tak z doskoku .A jako że trochę prace się posunęły do przodu to i zrobiłem parę fotek może kogoś zaciekawię .
Jako że nie dysponuję kanałem i dłubanie we wnętrzu wymagałoby sporo czasu w pozycji leżącej zdecydowałem się ułatwić sobie sprawę .
http://www.fotem.pl/data/4097dbf28508a1f3affdc739b062.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

Zapewne niektórzy kojarzą sprzęt do wyjmowania serduszka który musiał ulec małej modernizacji z racji tego że w BMW silnik jest dość głęboko cofnięty .
http://www.fotem.pl/data/1a7aeb6453c449f4eba454d0436.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

By zobaczyć co mnie czeka zrzuciłem michę olejową i nie będę taki podzielę się z wami co zobaczyłem .Może i wam się też spodoba ?
http://www.fotem.pl/data/b541cac10e26a14a3e58c460ca60.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

http://www.fotem.pl/data/cea766966155225cf729437ba47a.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

Widząc w jakiej kondycji jest micha wykręciłem smok pompy oleju .
http://www.fotem.pl/data/3e32ff7eea7e551993f30aaa8a2e.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

Może trochę słabo widać na tym zdjęciu (fotograf do du..)ale smok to można by oczyścić chyba tylko poprzez zdewastowanie ,wyrwanie sita a wnętrze to młotem udarowym .
By mieć dokładny zarys zabawy wydłubałem jeszcze panewki z jednej korby .
http://www.fotem.pl/data/75e67c26b61a789d208950609ffe22.jpg
LongLife i przebieg - 200 tyś .

Widząc panewki mogę się domyślać w jakiej kondycji jest pompa oleju .Ręce opadają .Chyba łatwiej wymienić co w tym silniku jest jeszcze dobre , niewymagające wymiany lub naprawy .
c.d.n.
 
 

Online Gulasz

  • Trolling
  • Wiadomości: 2290
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: LongLife i przebieg - 200 tyś .
« Odpowiedź #5 dnia: 10 - Lipiec - 2018 - 08:46:06 »
Wypadałoby bym dokończył temat niestety słabo z fotorelacją bo cudowny telefon odmówił posłuszeństwa robiąc czarne zdjęcia (chyba czas na kolejny bo ten ma już pół roku ) No ale nie ma co stękać .
Sytuacja z BMW potoczyła się następująco .Po oględzinach potrzebnych części do wymiany i tych których wypadałoby użyć nowych do wskrzeszenia wozu do żywych, podliczeniu wyszła kupka w okolicy 2 tyś zł .Kwota ta była jak najbardziej do zaakceptowania przez właściciela niestety blok silnika miał na tyle pozatykane kanały olejowe że ryzykowne byłoby złożenie go bez wyczyszczenia ich bo po pewnym czasie może dojść do ich pełnego zatkania równoznacznego z zatarciem silnika .By udrożnić i wyczyścić wymagałoby to powyjmowania kulek zaślepiających /konstrukcyjnych .Jest to dość upierdliwe zadanie pochłaniające sporo czasu (którego nie mam za wiele ).
Szybciej i taniej wyszło zakup słupka silnika (z dostawą pod dom 1 tyś zł ) .Przezbroiłem ,poskładałem i fura wróciła do żywych .Właściciel zadowolony i mądrzejszy o doświadczenie odnośnie stosowania super oleju z interwałem wymian zalecanych przez producenta .Dla mnie kolejny dowód potwierdzający że te dobre oleje wcale nie są takie cudowne (ta fura nie była pierwszą i zapewne nie ostatnią którą reanimują z takiego powodu ).
Fotorelacja może też dać powód do przemyśleń dla chętnych stosowania wszelkiego rodzaju czyścików w płynnej postaci stosowanych do oleju .Z mojej strony mogę tylko zasugerować ostrożność w ich stosowaniu, w przypadku tego silnika na pewno by nie pomogły a tylko przyczyniły się do jego zatarcia .   
 

Offline prymus_rch

  • Amator
  • Wiadomości: 14
  • Auto: Saab
  • Model: 9-3
  • Wersja: SE
  • Silnik: 2.0 T
  • Kod: B204
  • Moc: 230 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DWL
Odp: LongLife i przebieg - 200 tyś .
« Odpowiedź #6 dnia: 14 - Lipiec - 2018 - 23:07:14 »
Przy takim stanie żadna płukanka nie sprawdziła by się ale stosowanie regularne +wymiana oleju co 10 tys  to już inna rzecz.Swoja droga chyba tak samo bym postąpił jak Ty z naprawa tego silnika.
 

Offline zibi1303

  • Bywalec
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 10
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfort
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: LongLife i przebieg - 200 tyś .
« Odpowiedź #7 dnia: 15 - Lipiec - 2018 - 08:34:09 »
Zadziwiające że te silniki z przebiegami po 200k i więcej i to nie tylko benzyna ale i diesel również wyglądają tragicznie. Przypominam tu fotorelacje tu gdzieś pokazaną z tuarega :). Strach teraz coś kupować na rynku wtórnym
 

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 3179
  • Pomógł: 134
    • Dzień dobry K-Koźle
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OK
Odp: LongLife i przebieg - 200 tyś .
« Odpowiedź #8 dnia: 15 - Lipiec - 2018 - 09:55:53 »
Bo wszystko zależy od świadomości użytkownika, bo jeżeli ślepo wierzy w to co mu wciskają producent i serwisanci, to efekty widać potem gołym okiem. Nie z wszystkimi silnikami przy wymianie LongLife występują takie hece, mam przykład z mojej pracy i on pewnie niestanowi w tym temacie wyjątku.

Myślę że w dużej mierze, znaczenie ma specyfika użytkowania auta i pseudo oszczędności właściciela pojazdu. Znam niejednego, co wydal na swoje upragnione auto wszystkie oszczędności a następnie zachowuje się jak istota nierozumna: kupując używane zimowe opony i "oszczędzając" na wymianach oleju ile tylko się da. Później są takie efekty, jak w tym aucie dla "dresiarza".
   
 

Offline prymus_rch

  • Amator
  • Wiadomości: 14
  • Auto: Saab
  • Model: 9-3
  • Wersja: SE
  • Silnik: 2.0 T
  • Kod: B204
  • Moc: 230 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DWL
Odp: LongLife i przebieg - 200 tyś .
« Odpowiedź #9 dnia: 15 - Lipiec - 2018 - 20:24:17 »
LongLife sprawdzają się w ciężarówkach a nie w samochodach osobowych gdzie księgowi trzymają łapę na materiałach jakie się stosuje w przy silnikach osobówek .
 

Offline zibi1303

  • Bywalec
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 10
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfort
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: LongLife i przebieg - 200 tyś .
« Odpowiedź #10 dnia: 15 - Lipiec - 2018 - 20:29:11 »
Księgowi dziś trzymają łapę na wszystkim, nawet na ciężarówkach i już tylko w bogatych krajach pojawiają się na krótko firmy małe gdzie księgowi nie decydują.... ale księgowi je niszczą po pewnym czasie.... TO sę nawet ładnie nazywa "wolny rynek " :)
 

Tagi wątku: