Autor Wątek: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana  (Przeczytany 1023 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Magdalena

  • Nowy
  • Wiadomości: 2
  • Auto: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: FWD
ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana
« dnia: 19 - Czerwiec - 2018 - 15:17:00 »
Witam serdecznie. Mam goraca prośbę o podpowiedź, którego Tiguana warto kupić.  Podaje 2 linki. Będę bardzo wdzięczna o jakieś wskazówki.

Komentarz moderatora  Linki przestały działać.


 

Offline zibi1303

  • Bywalec
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 10
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfort
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana
« Odpowiedź #1 dnia: 19 - Czerwiec - 2018 - 15:31:02 »
Obu bym sie bał.
Duża moc, koniec lat kiedy silniki TSI padały (z tych nieudanych) Sprawdzałbym po modelu dokładnie jakie to silniki.
Dlatego chyba bym brał (jeśli już miałbym wybierać) ten z mniejszym przebiegiem i pierwszy właściciel. To zawsze pewniejsze
 

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 3183
  • Pomógł: 134
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana
« Odpowiedź #2 dnia: 19 - Czerwiec - 2018 - 18:32:40 »
Ten z 2011 może (ale wcale nie musi) być z tym wadliwym silnikiem serii EA888 Gen.2, znowu ten drugi Tiguan z większym przebiegiem de-facto może okazać się lepszym i pewniejszym wyborem. Wszystko zależy od stanu faktycznego i historii serwisowej.
Pod linkiem opis wadliwej serii EA888: 1.8 i 2.0 TSI EA888: polecane i odradzane

Jeżeli auta są blisko ciebie, to warto podjechać i sprawdzić stan auta/historię serwisową na miejscu.
   
 
Podziękował: Magdalena

Offline dxtr71

  • Amator
  • Wiadomości: 49
  • Pomógł: 1
  • Auto: Golf VI
  • Model: Variant
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFHC
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana
« Odpowiedź #3 dnia: 20 - Czerwiec - 2018 - 11:02:47 »
Jeśli faktycznie interesuje cię zakup któregoś z nich, to ten z 2011 ma na pewno łatwiejszą do weryfykacji historię.
Tak jak napisał kolega, warto sprawdzić, czy ma już silnik z poprawionymi pierścieniami, czy nie. Jak nie, to unikałbym jak ognia.
Szwajcaria jest bardzo ciężka do weryfikacji. Możesz próbować pisać do firm weryfikujących przebieg i tak bym zrobił. Koszt to do 100zł mniej więcej, a przy kupnie samochodu za ponad 60k warto.
Ze Szwajcarią to jest tak, że każdy pisze o sprowadzaniu dla siebie itp itd a koniec końców dowiadujesz się, że kupił to od handlarza z Radomia i samochód nie dość, że ma 2x taki przebieg, to jest sklejony z dwóch.

Robiąc niewielki offtop ja niedawno kupiłem VW a szukałem między paskiem a golfem i powiem ci, że jestem w szoku patrząc na cenę Tiguana. Samochód ten w sumie poza lekko wyższym nadwoziem, dyskusyjnie dla mnie ładnym, nie oferuje nic więcej niż passat w kombi, a kosztuje dwie dychy więcej z tego samego rocznika.
 
Podziękował: Magdalena

Offline Magdalena

  • Nowy
  • Wiadomości: 2
  • Auto: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana
« Odpowiedź #4 dnia: 20 - Czerwiec - 2018 - 17:13:32 »
Bardzo dziękuje wszystkim za rady.  Wiem co robić.
 

Offline tomciolek

  • Amator
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł: 2
  • Auto: Tiguan I
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CAWA
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana
« Odpowiedź #5 dnia: 21 - Czerwiec - 2018 - 11:38:46 »
Jesli chodzi o ten link to nie jednego moze wprowdzic w blad, poniewaz silniki 2.0 TSI/TFSI EA888 (tzw. GEN.2) a dokladnie CAWA, CAWB sa na lancuchu a nie pasku. Nie slyszy sie o jakis agonalnych poborach oleju, pelno jest Tiguanow roczniki 2008/2009 z ponad 200 tys przebiegiem, jak juz wciaga olej to maks 1l na 10 tys km co jest wartoscia normalna. Pokazcie mi chodz jeden przyklad Tiguana po remoncie silnika z tego powodu.
Jakis czas temu probowalem cos znalezc na ten temat fora niemieckie, rosyjskie, angielskie.
Absolutnie nic nie znalazlem, baa malo kto wspomnial ze musial zrobic dolewke. A teraz poszukajcie cos na temat tego silnika w Audi :) - tragedia. Wedlug mnie problemu w Tiguanach nie ma, sam sie o tym przekonalem :)
Bardziej obawialbym sie wadliwego napinacza lancucha, o ktorym w przypadku tego silnika nikt nie wspomnial bo autor artykulu twierdzi ze tam jest pasek co jest nieprawda.
 

Offline Robinson

  • Amator
  • Wiadomości: 10
  • Auto: ?????
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: RK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana
« Odpowiedź #6 dnia: 07 - Listopad - 2018 - 13:48:17 »
Planuję zakup używanego Tiguana z 2011r.
Oprócz stanu pojazdu i wyposażenia, na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę?
Chodzi mi szczególnie o jakieś kody do ... no nie wiem, do radia, do immobilizera itp.
Z góry dziękuję za podpowiedź.
 

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 3183
  • Pomógł: 134
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana
« Odpowiedź #7 dnia: 07 - Listopad - 2018 - 19:02:40 »
Cytat: Robinson
Planuję zakup używanego Tiguana z 2011r.
Z jakim silnikiem ?
   
 

Offline Robinson

  • Amator
  • Wiadomości: 10
  • Auto: ?????
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: RK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana
« Odpowiedź #8 dnia: 07 - Listopad - 2018 - 22:00:02 »
Z silnikiem 2.0 TSI 180KM i właśnie nie wiem, czy jest to ten wadliwy silnik, który połyka olej czy nie.
I czy jest to już wersja po faceliftingu?
 

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 3183
  • Pomógł: 134
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana
« Odpowiedź #9 dnia: 09 - Listopad - 2018 - 11:44:57 »
A czy zadałeś sobie choć odrobinę trudu, wyszukania jakiejkolwiek informacji na temat wadliwego silnika w modelu Tiguan I ?
Obawiam się że nie, bo nawet w tym temacie jest link do tematu o wadliwych silnikach 1.8-2.0 TSI a tam w tabelce informacyjnej nie ma wpisanego modelu Tiguan. Oprócz tego przy modelu Tiguan i Sharan, jest zamieszczony dopisek o braku sygnałów o zbyt dużym zużyciu oleju w opisywanych silnikach.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej na temat auta które chcesz kupić, to daj tutaj link do ogłoszenia z normalnymi fotkami lub jak masz nr VIN, to na jego podstawie można to i owo się dowiedzieć ;)

Pod linkiem sporo przydatnych informacji w temacie Tiguan I: http://vw-clubpolska.pl/index.php/page,tiguan1.html

PS. Proszę nie wrzucać do załączników zdjęć na których niewiele widać a i ich przydatność dla społeczności forum jest praktycznie żadna.
   
 

Offline Robinson

  • Amator
  • Wiadomości: 10
  • Auto: ?????
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: RK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana
« Odpowiedź #10 dnia: 09 - Listopad - 2018 - 12:05:14 »
Trud sobie zadałem. Poczytałem sporo i wiem, że można rozpoznać generację po wyglądzie silnika. Niestety samochód jest 200km od mojego miejsca zamieszkania.
Nr VIN to WVGZZZ5NZCW035216
Inne informacje: Tiguan 2.0 TSI MR'12 E5, Track & Field 4 Mot, moc 132 kW
Czy na tej podstawie można określić, czy silnik jest wadliwy czy nie? Czy jedyna opcja to zajrzeć pod maskę?
Dziękuję.
 

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 3183
  • Pomógł: 134
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - kupujemy Tiguana
« Odpowiedź #11 dnia: 09 - Listopad - 2018 - 14:01:07 »
@Robinson, z informacji zawartych w temacie o wadliwych silnikach 1.8-20 TSI serii EA888 - wynika jednoznacznie, że pomimo tego iż były montowane w wielu modelach, to nie we wszystkich występował problem z nadmiernym zużyciem oleju w silniku.
To że silnik 2.0 TSI w Tiguanie jest z wadliwej serii EA888, wcale nie przesądza o występowaniu problemu nadmiernego spalania oleju.
Jak dotąd, nikt z użytkowników Tiguanów nie zgłaszał takich problemów, więc na tej podstawie można sądzić, że problem ten nie dotyczy modelu Tiguan.

Nie slyszy sie o jakis agonalnych poborach oleju, pelno jest Tiguanow roczniki 2008/2009 z ponad 200 tys przebiegiem, jak juz wciaga olej to maks 1l na 10 tys km co jest wartoscia normalna. Pokazcie mi chodz jeden przyklad Tiguana po remoncie silnika z tego powodu.
Jakis czas temu probowalem cos znalezc na ten temat fora niemieckie, rosyjskie, angielskie.
Absolutnie nic nie znalazlem, baa malo kto wspomnial ze musial zrobic dolewke. A teraz poszukajcie cos na temat tego silnika w Audi :) - tragedia. Wedlug mnie problemu w Tiguanach nie ma, sam sie o tym przekonalem :).

Nie wiem czy ta moja odpowiedź zadowoli Cię, ale chyba o inną będzie już trudno.
Może ktoś z użytkowników Tiga I z silnikiem 2.0 TSI coś jeszcze dopisze w temacie ::)

PS. Jak będę miał wolną chwilę, to sprawdzę ten nr VIN - czy były jakieś większe naprawy przy silniku ;)
   
 
Podziękował: Robinson

Tagi wątku: