Autor Wątek: ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny  (Przeczytany 92621 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline drewn0

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny
« dnia: 13 - Czerwiec - 2018 - 19:36:34 »
Witam,
Proszę o pomoc z ustaleniem sensownego terminu wymiany rozrządu w Tiguanie I 2.0 TDI 140 KM.
Posiadam je od nowości, zakupione w 2010 roku w polskim salonie.
Auto ma przejechane w tym momencie 84 tysiące km. Niestety od ostatnich 4 lat parkuję pod chmurką.
Nigdy nie miałem z nim żadnych problemów, obeszło się bez poważnych awarii.

Jak sądzicie, powinienem wykonać wymianę rozrządu i jeździć ze spokojnym sumieniem ?
Jeden mechanik mówi, że nie ma sensu, drugi za to, że trzeba... I tak to wygląda...
Może wystarczy wymienić sam pasek, który pewnie jest już sparciały, a kolejne wymiany nie są konieczne (typu pompa wody itp.) ?

Gdyby ktoś mógł jeszcze podpowiedzieć z jakimi kosztami może się to wiązać, to też byłbym wdzięczny.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

 
 

Offline Zwierzu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: FWD
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #1 dnia: 14 - Czerwiec - 2018 - 08:09:51 »
Pasek do zmiany obowiązkowo. Do mechanika, który twierdzi, że nie, lepiej nie jeździj więcej :evilwink:
Co do reszty gratów możesz nie zmieniać, jeśli są w dobrym stanie, ale to też musiałby ocenić ktoś, kto będzie wymieniał pasek.

Kompletny rozrząd INA kosztuje około 600 zł, robocizna 300 zł - średnia cena.
Gdybyś zamawiał komplet, to weź właśnie INA - wychodzi najbardziej ekonomicznie, bo Conti lub Gates mają w pudełkach te same części, a cena 150 wyższa.
Ewentualnie możesz skompletować części osobno.
 

Offline Arti

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 34
  • Pomógł: 5
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #2 dnia: 15 - Czerwiec - 2018 - 22:18:38 »
Według tego co podaje instrukcja, to wymiana kompletnego rozrządu co 210 000 km.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5889
  • Pomógł: 1346
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #3 dnia: 17 - Czerwiec - 2018 - 17:30:03 »
Jeżeli producent podaje interwał wymiany paska co 210 tyś. km, to przy stanie licznika 84 tyś. do wymiany rozrządu byłoby jeszcze bardzo daleko.
Patrząc na wiek auta: 8 letni pasek w rozrządzie może się zachować różnie, więc dla świętego spokoju można go wymienić na nowy np. Conti.
Co do reszty, to nie jestem zwolennikiem wymiany tylko paska i osobiście przy jednej robocie - wolałbym wymienić cały komplet rozrządu i mieć święty spokój na przynajmniej 5-6 lat. Należy też pamiętać, że paski rozrządu zazwyczaj jak się zrywają lub przeskakują, to nie przez to że guma była kiepskiej jakości, tylko napinacze lub rolki zawiodły.

Co do firmy napinacza i rolek, to tak jak radzi kolega @Zwierzu - INA i nic innego  ;)

 

Offline dxtr71

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFHC
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #4 dnia: 18 - Czerwiec - 2018 - 13:55:02 »
INE możesz kupić w dedykowanym kicie z pompą wody, albo bez. Taki kit wychodzi znacznie taniej (okolice 600zł).
Co ciekawe, z tego co patrzyłem to niektóre manuale zakładają wymianę co 180tys a niektóre co 210tys do tych silników.
Ponoć sugerowana to 150-160tys. Raczej powinieneś wymienić z uwagi na wiek, tak jak koledzy piszą.


Dodano: 19 - Czerwiec - 2018 - 09:27:42
Cóż, mając 84 tys. km faktycznie wymieniłbym chyba sam pasek z uwagi na fakt, że guma może sparcieć.
Natomiast gdzie widziałeś napisane, że przy 180 tyś. km wymiana rolek, co drugą wymianę?
Co drugą wymianę, czyli przy 360 tyś. km? Które rolki tyle wytrzymają?
Jak rozsypie się łożysko i spadnie pasek z rolki to masz silnik do roboty, a rolka kosztuje grosze i naprawdę nie ma się nad czym zastanawiać. Jak kupujesz set od INY to masz najwyżej wybór z pompą czy bez.

Z moich doświadczeń wynika, że jak zaoszczędzisz parę zeta na pompie to i tak za chwilę będziesz ją wymieniał.
180 czy 210 tys to jest tak rzadko, że zrobiłbym trochę wcześniej, mając na uwadze, że producent np. każe wymieniać olej co 30 tyś. km i wcale nie ma w tym ani grama racji.
Czasem lepiej dmuchać na zimne  ;)

PS: Tu masz np efekt wymiany samego paska, bez zmiany rolek:
https://www.forumsamochodowe.pl/zablokowana-rolka-rozrzadu-i-efekty-silnik-1-9-cdti-120km-vt99886.htm

Też kiedyś nie wierzyłem, że łożysko może się rozsypać w formie zablokowania, do czasu aż w robocie, w jednym z motorów krokowych łożysko nie rozleciało się właśnie w taki sposób. Do dziś mam go na półce w celach dydaktycznych.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5889
  • Pomógł: 1346
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #5 dnia: 19 - Czerwiec - 2018 - 09:52:22 »
nie spotkałem się z przypadkiem uwalenia rolki by stanęła dęba.
Rolka wcale nie musi stanąć dęba aby zniszczyć pasek, wystarczy że się "zwichruje" i pasek będzie chodził nierówno po rolce prowadzącej. Niejeden taki zniszczony przez rolkę pasek rozrządu widziałem w swoim życiu. Może żaden z tych się nie zerwał ale niedaleko mu było do tego.
Ale to kolego @wesol trzeba wiedzieć, a nie wiecznie pitolić 3 po 3 :D
 

Offline Arti

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 34
  • Pomógł: 5
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #6 dnia: 19 - Czerwiec - 2018 - 22:24:26 »
Zdarzył mi się już przypadek, że w Passacie B7 2.0 TDI CR przy przebiegu 90 tyś. km wysiadła pompa wody, zaczęła przepuszczać płyn.
Jeżeli chcesz wymieniać to najlepiej wymień wszystko i nie będziesz już o tym myślał.
 

Offline dxtr71

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFHC
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #7 dnia: 20 - Czerwiec - 2018 - 10:16:52 »
No, i to jest najsłuszniejsze podejście. A passat był z polskiego ASO czy gdzieś z zagramanicy?
Wtedy ten przebieg można uznać za mało realny. Choć nie wykluczam, że wadliwe pompy mogą się trafić.
 

Offline Arti

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 34
  • Pomógł: 5
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #8 dnia: 20 - Czerwiec - 2018 - 22:05:41 »
Passat był zakupiony jako nowe auto w ASO VW - jeden właściciel i autentyczny przebieg.
Co do wymiany rozrządy to z ciekawości sprawdziłem jeszcze w programie Auto Data i nigdzie nie ma podane co ile lat powinno się wymieniać.
Jest tylko podane 210000 km bez limitu czasowego.
 

Offline Spiczy

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Touareg I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #9 dnia: 03 - Lipiec - 2018 - 19:20:58 »
Czy ktoś sie orientuje jaki jest koszt wymiany rozrządu w ASO
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5889
  • Pomógł: 1346
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #10 dnia: 06 - Sierpień - 2018 - 09:49:49 »
Są rożne ASO i rożne ceny, nie ma jednej ujednoliconej na części ani na usługę.
Tutaj przykład: http://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,5411.0.html

Jak podasz prawidłowy nr VIN, to mogę sprawdzić cenę części i usługi w ASO Lellek  ;)
 

Offline RommeL

  • clubmen
  • Wiadomości: 62
  • Pomógł: 19
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAVA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GLE
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #11 dnia: 08 - Luty - 2019 - 18:04:41 »
@pretor, masz możliwość sprawdzenia kosztu rozrządu i robocizny w VW Tiguan 2010 1.4 TSI 150 KM ? :vwclubpolska:
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5889
  • Pomógł: 1346
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #12 dnia: 08 - Luty - 2019 - 18:09:52 »
@RommeL, oczywiście - podaj nr VIN i jutro sprawdzę w serwisie i u znajomego w lokalnym sklepie ;)
Cenę robocizny, mogę spytać w serwisie i u znajomego mechanika - co wolisz ::) 
 

Offline RommeL

  • clubmen
  • Wiadomości: 62
  • Pomógł: 19
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAVA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GLE
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #13 dnia: 08 - Luty - 2019 - 18:16:58 »
Wymianę rozrządu będę raczej robił u mechanika, ale wolę wiedzieć orientacyjną stawkę, żeby mnie czasem z torbami nie puścił.
Także poproszę o robociznę od mechanika.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5889
  • Pomógł: 1346
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #14 dnia: 09 - Luty - 2019 - 10:40:30 »
Parę przydatnych info:

Cytat: dobrymechanik
Cena wymiany łańcucha rozrządu w Volkswagenie Golfie VI 1.4 TSI 122 KM

Łańcuch rozrządu w teorii jest bezobsługowy i nie podlega wymianie. Praktycznie może dojść do jego rozciągnięcia lub zerwania, a w przypadku Volkswagena Golfa VI 1.4 TSI montowano fabrycznie wadliwy układ rozrządu. Problemem jest zbyt mała ilość zębów na kołach zębatych. Z uwagi na konieczność demontażu miski olejowej i przeprowadzenia wszystkich procesów towarzyszących wymianie łańcucha, czas potrzebny na wykonanie całej wymiany określono na ok. 3 godziny. Cena jaką może żądać mechanik za wykonaną pracę to ok. 600 zł. Cena ta oczywiście będzie się ona różnić w zależności od regionu kraju, wielkości miasta czy renomy warsztatu. Do wymiany rozrządu w 1.4 TSI mechanik musi być wyposażony w blokadę oraz czujnik zegarowy do ustawienia wału korbowego w odpowiedniej pozycji.

Sumując robociznę w wysokości 600 zł i uśredniony koszt poszczególnych elementów na poziomie 750 zł, otrzymujemy całkowity koszt w kwocie ok. 1350 zł.



Części układ rozrządu w VW Golfie VI 1.4 TSI 122 KM:

Łańcuch rozrządu - napędza wałki rozrządu za pomocą kół zębatych - cena ok. 360 zł (Swag).

Napinacz łańcucha - zapobiega drganiom i spadnięciu łańcucha - cena 140-160 zł (Febi, Ina, Swag).

Prowadnica łańcucha - ustala tor poruszania się łańcucha, jednocześnie napinając go za pomocą napinacza - cena 40-70 zł szt. (Swag i Hans Pries).

Uszczelka obudowy rozrządu - podlega każdorazowej wymianie przy demontażu obudowy - cena 90 zł (Curty-Payen).

Uszczelniacz wału - wymiana profilaktyczna. Z czasem może zacząć przepuszczać i konieczne będzie ponowne rozbieranie rozrządu - cena 30-40 zł (Elring, Corteco).

Koło łańcuchowe i nastawnik faz rozrządu - nie zawsze wymagana jest ich wymiana a ich stan musi określić mechanik. Koszty koła łańcuchowego i nastawnika faz rozrządu to kilkaset złotych. Sprzedawane są zazwyczaj w całym zestawie układu rozrządu.

Ceny rozrządu u miejscowego mechanika:
- Łańcuch - 350 zł
- Łańcuch + prowadnice - 477 zł
- Łańcuch + prowadnice + uszczelki - 677 zł
- Komplet z kołami zębatymi - 828 zł (Motive)
- Kompletny rozrząd + robocizna 2200 zł (faktura)

Ceny u mojego znajomego w sklepie:
- Łańcuch + prowadnice + napinacz - 420 zł
- Uszczelka pokrywy łańcucha - 54 zł
- Uszczelniacz wału - 31 zł (Febi)

Ceny z serwisu VAG-a, będę miał w poniedziałek rano ;)
 
Podziękował: RommeL

Offline RommeL

  • clubmen
  • Wiadomości: 62
  • Pomógł: 19
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAVA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GLE
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #15 dnia: 09 - Luty - 2019 - 10:48:31 »
Wielkie dzięki.

Dostałem propozycje kupna kompletu rozrządu firmy Febi : rozrząd kpl, łańcuch, ślizgi oraz napinacz za 445 zł . Znajomy mechanik pisał do mnie dzisiaj, że robocizna wyniesie ok 500 zł. Dobrze by było jakbym się zmieścił w 1000 zł. :vw-good:
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5889
  • Pomógł: 1346
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #16 dnia: 09 - Luty - 2019 - 11:04:44 »
Ważne abyś nie oszczędzał na częściach i wymienił wszystko co jest zużyte.
Ważne też, by przy takich kosztach części i robocizny - obowiązkowo wziąć fakturę z wypisanymi nr części i firmą, tak aby przy jakimkolwiek nieszczęściu mieć podkładkę (robocizna uwzględniona osobno).

Zazwyczaj kolega mechanik jest kolegą, dopóki to Ty mu płacisz a on zarabia, jego podejście zmienia się diametralnie, jak okazuje się, że trzeba na jego koszt remontować silnik.
 

Offline RommeL

  • clubmen
  • Wiadomości: 62
  • Pomógł: 19
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAVA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GLE
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #17 dnia: 09 - Luty - 2019 - 11:10:14 »
Święte słowa. To jak z każdym sprzętem zakupionym. Kupujesz i wszyscy są szczęśliwi. Jeśli jednak dochodzi do zepsucia lub uszkodzenia to już wtedy znacznie się zmienia  podejście do klienta  :cry: . Mój mechanik zawsze mi daje fakturę i cały opis wykonanych prac. Dodatkowo daje mi gwarancję. Jednak mało jest takich mechaników. W moim mieście jest ich pełno,a ja i tak wolę jechać 30km do mojego mechanika bo wiem,że jest dobry i uczciwy.

Pozdrawiam.
 

Offline januszO73

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZM
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #18 dnia: 01 - Sierpień - 2019 - 16:59:54 »
Witam wszystkich. Zakupiłem właśnie Tiguana z 2008/2009 roku no i trzeba podstawowe zabiegi przy nim wykonać. I tu mam kilka pytań. Jakiego producenta rozrząd polecacie, ja znalazłem coś takiego:  SKF  VKMA 01263 i VKPC 81626 .
Teraz odnośnie płynów eksploatacyjnych:
- do mostu  FEBI nr32590 75W90
- do Haldex`a  FEBI nr101172
- do skrzyni  FEBI nr39071 + 39070
- do silnika jeszcze szukam, ewentualnie może ktoś ma coś sprawdzonego

Przepraszam za brak jakichkolwiek linków do tych towarów, ale jeszcze jestem za młody. ;)
Liczę na wasze opinie!
Pozdrawiam
Janusz

Nikt o linki nie pytał, więc sobie je daruj. Zapoznaj się zasadami pisania tematów na forum i nie twórz tu swojego bałaganu. Dziękuje.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 4860
  • Pomógł: 826
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GDA
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #19 dnia: 01 - Sierpień - 2019 - 21:20:34 »
Ale to jest temat o rozrządzie a nie olejach wszelakich :exclaim:

 

Offline Piotr_2273

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 200 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OP
Odp: ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny
« Odpowiedź #20 dnia: 05 - Czerwiec - 2022 - 21:54:24 »
Mam pytanie jakiej firmy polecacie rozrząd do Tiguan'a I 2.0 TSI 147 kw?
Interesuje mnie komplet razem z okularem, kołami i ślizgami i całą resztą. Ceny są różne.
Interesuje mnie jakiś sensowny, nie z gównolitu.
Czy do tego silnika CAWB 2.0 TSI 147 kw są można dostać same wariatory czy występują tylko z wałkami?
Pozdrawiam.
 

Offline Marek3003

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAXA
  • Moc: 122 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: GCH
Odp: ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny
« Odpowiedź #21 dnia: 16 - Czerwiec - 2022 - 20:51:40 »
Dzień dobry mam pytanie w sprawie rozrządu 1.4 tsi caxa. Mam 100 tys od nowości.
Pomimo wymian oleju co 5 tys km zaczyna być już słychać łańcuch. Zapadła decyzja wymiany.
Niestety serwis twierdzi ze do mojego modelu nie ma tzw zestawu wiec koszt  czesci wycenili na 4161,-pln /sam wariator prawie 2400,-/
nr VIN: WVGZZZ5NZDW501828.
Problem w tym ze jest zestaw 03C198229C tzw poprawiony który według mojego znajomego będzie pasował o ile założę cały - komplet. Koszt zestawu dużo niższy bo około 2400,-.
Moje pytanie czy serwis wprowadza mnie w błąd?
Ten zestaw montowany był daleko później niż w 2012 roku ale jeśli pasuje to dlaczego tego nie mówią?
Chce założyć oryginał bo auto spisuje się doskonale i u mnie w domu ma …. dożywocie 😀
Może ktoś pomóc?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 4860
  • Pomógł: 826
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GDA
Odp: ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny
« Odpowiedź #22 dnia: 16 - Czerwiec - 2022 - 20:56:41 »
Moje pytanie czy serwis wprowadza mnie w błąd?
Nie, ponieważ serwis nie wychodzi poza schematy bo nie nie może, dopasowuje części wyłącznie po VIN pojazdu. Kup na dostępnych aukcjach a będzie dobrze i o połowę taniej
 

Offline Marek3003

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAXA
  • Moc: 122 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: GCH
Odp: ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny
« Odpowiedź #23 dnia: 17 - Czerwiec - 2022 - 04:56:31 »
Rozumiem że w większości serwisów Panowie klikają bezmyślnie w komputer i choćby świat się walił to wynik tego klikania jest objawieniem ale może ktoś pomoże mi czy te numery są właściwe ?
Czy można montować ten zestaw teoretycznie przeznaczony według Aso do CAXC do silnika CAXA ?


Dodano:  17 - Czerwiec - 2022  -  09:34:48
Może inaczej czy lepiej kupić to co teraz mam tylko nowe czyli zestaw o numerze łańcucha - są na Allegro 03c109158a bez wariatora za 1300,- a wariatora szukać zamiennika Febi?
Czy montować cały zestaw ten poprawiony za 2400,-?
Czy on na 100% pasuje?
Jeszcze pytanie jak po demontażu mechanik oceni czy wariator jest dobry?
Jak to się robi?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 4860
  • Pomógł: 826
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GDA
Odp: ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny
« Odpowiedź #24 dnia: 17 - Czerwiec - 2022 - 10:16:45 »
Nie wiem czy jest sens przepłacać, mój znajomy do swojego CAXA kupił od sprzedawcy wodniksz6 taki zestaw https://allegro.pl/oferta/rozrzad-lancuch-seat-toledo-1-4-tsi-caxa-21-6010ca-11913782268
osobiście nie brałbym zestawu za 2400 zł bo mam wątpliwości czy wytrzyma więcej.

Dodano:  17 - Czerwiec - 2022  -  10:20:54
Rozumiem że w większości serwisów Panowie klikają bezmyślnie w komputer i choćby świat się walił to wynik tego klikania jest objawieniem
A czego oczekujesz, że polecą Ci HEPU czy inny zamiennik? W ASO zawsze wynik jest jeden - część OE dobrana pod konkretny VIN, jeśli była kampania serwisowa to podają OE części poprawionej
 

Tagi wątku: