Autor Wątek: Aktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash  (Przeczytany 2580 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 17
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Aktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash
« Odpowiedź #25 dnia: 15 - Czerwiec - 2018 - 10:14:04 »
Nie tak dawno poduszki powietrzne pasażera były w opcji, też można było przyoszczędzić.

Zakładam, że chodzi Ci o poduszki boczne dla tylnych siedzeń.
Nadal są w opcji, ale tylko dla zwykłego Tiguana. Dla wersji Allspace nie ma takiej opcji - pewnie kwestia trochę innej konstrukcji tylnych siedzeń.
 

Offline VENOM

  • Bywalec
  • Wiadomości: 66
  • Pomógł: 3
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: H&R
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SK
Odp: Aktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash
« Odpowiedź #26 dnia: 15 - Czerwiec - 2018 - 14:52:13 »
Zakładam, że chodzi Ci o poduszki boczne dla tylnych siedzeń.

Nie, zdecydowanie nie chodziło mi o boczne poduszki dla zewnętrznych siedzeń z tyłu (te akurat tez mam w wyposażeniu, i tu faktycznie w krótkim Tigu jest to opcja za 1360 złociszów)
Jako że żyje już trochę na świecie i kilka salonowych samochodów przerabiałem, nawiązałem do czasów, kiedy poduszka pasażera była opcją. W standardzie był jedynie airbag kierowcy… stare czasy  ;)
 

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 17
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Aktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash
« Odpowiedź #27 dnia: 15 - Czerwiec - 2018 - 14:59:53 »
To fakt kiedyś nawet kierowca nie miał poduszki.
Niedługo to w bagażniku może będą montować. :D
Ale im więcej zabezpieczeń tym lepiej.
 

Offline wojo

  • Moderator
  • Wiadomości: 522
  • Pomógł: 27
  • Auto: Tiguan II
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: WZ
Odp: Aktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash
« Odpowiedź #28 dnia: 15 - Czerwiec - 2018 - 15:02:25 »
Nie, zdecydowanie nie chodziło mi o boczne poduszki dla zewnętrznych siedzeń z tyłu (te akurat tez mam w wyposażeniu, i tu faktycznie w krótkim Tigu jest to opcja za 1360 złociszów)
Jako że żyje już trochę na świecie i kilka salonowych samochodów przerabiałem, nawiązałem do czasów, kiedy poduszka pasażera była opcją. W standardzie był jedynie airbag kierowcy… stare czasy  ;)
To mlody jeszcze jestes... ja pamietam czasy jak nie bylo w ogole poduszek i gdzies tam cos tam mercedes wypuscil w w126 w latach 90

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Doposażanie / modyfikacje Grupy VAG / Wgrywanie / aktualizacja oprogramowań
Modyfikacje sterowników / Diagnostyka pojazdowa / Nagłośnienia Car Audio / Wygłuszanie wnętrza
 

Offline VENOM

  • Bywalec
  • Wiadomości: 66
  • Pomógł: 3
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: H&R
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SK
Odp: Aktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash
« Odpowiedź #29 dnia: 15 - Czerwiec - 2018 - 15:36:06 »
wojo Ty staruchu  :P

Mercedes 124 to było moje marzenie, a CE wisiał nad moim łóżkiem na plakacie w czasach, kiedy pisało się list do RFNu i przysyłali Ci do domu katalogi. Taki kontakt był ze światem.

ps. do zobaczenia w Poniedziełek rano  :thumbup: powspominamy sobie dawne dzieje.


MrBlacker - podzielam Twoja opinię, że im więcej zabezpieczen tym lepiej. Stąd też moje wybory dopsażenia.
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2289
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Aktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash
« Odpowiedź #30 dnia: 15 - Czerwiec - 2018 - 21:11:42 »
im więcej zabezpieczen tym lepiej
Osobiście jestem przeciwnego zdania .Czym więcej zabezpieczeń tym bardziej zachęca do ułańskiej fantazji na drodze .Jeśli kierowca będzie czuł się pewny że w razie wypadku nic mu się nie stanie  tym bardziej jego styl jazdy będzie nieprzewidywalny .
Może najlepiej wprowadzić przepis by strój obowiązkowy do prowadzenia pojazdu był "bumper ball " i można by odpuścić wszystkie zabezpieczenia .
 

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 17
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Aktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash
« Odpowiedź #31 dnia: 15 - Czerwiec - 2018 - 22:02:16 »
@Gulasz
Jak ktoś ma nierówno pod sufitem to będzie jeździł jak wariat niezależnie od ilości dodatkowych elementów bezpieczenstwa.
Ale rozsądna osoba niezależnie od ilości zabezpieczeń będzie jeździć bezpiecznie, a te dodatkowe elementy zabezpieczeń mogą jej po prostu uratować życie w krytycznej sytuacji.
 
Podziękował: rk, marbet, VENOM

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2289
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Aktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash
« Odpowiedź #32 dnia: 21 - Czerwiec - 2018 - 17:10:45 »
A taki był bezpieczny .

 

Offline andrew7800

  • Moderator
  • Wiadomości: 1670
  • Pomógł: 49
  • Auto: Sharan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 160 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: BKL
Odp: Aktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash
« Odpowiedź #33 dnia: 21 - Czerwiec - 2018 - 23:16:15 »
Kolego @Gulasz każdy system został stworzony by wspomagać człowieka. Jeśli zaś człowiek nie myśli tylko szaleje na drodze to wychodza takie kwiatki jak na filmie. Zaden system nas nie ochroni jeśli nie uzywamy rozumu podczas poruszania sie pojazdem.

Znalazłem archiwalną aukcję pasa do systemu Pre-Crasch. Tak to wygląda:





Według tego co widać na zdjęciach to system dociągania pasa jest sterowany raczej elektrycznie.
Pasy bez systemu to normalne pasy z nabojem pirotechnicznym.


 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2289
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Aktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash
« Odpowiedź #34 dnia: 22 - Czerwiec - 2018 - 07:13:14 »
Filmik miał raczej zobrazować jak te wszystkie zabezpieczenia mają się do samej konstrukcji pojazdu .To że w jednym wypadku kogoś poniosła ułańska fantazja nie musi oznaczać że do podobnej kraksy może dojść w normalnych warunkach przez spokojnego kierowcę (sytuacja na drodze szybkiego ruchu ).Widząc jak rozpada się konstrukcja daje do myślenia .
Co do pasów i zamieszczonej fotki na czerwono zaznaczyłem czym różni się pas .

Dla mniej zorientowanych w tym miejscu znajduje się silniczek który ma zwijać /naprężyć pas .Naturalnie by zwiększyć jego moc (silniczka )zastosowano przekładnię której wielkość ograniczają gabaryty obudowy (to po lewej stronie ) .I teraz pytanie jakiej mocy nawet z zastosowaniem przekładni (która zmieści się w tej obudowie ) musi być silnik tak by był w stanie przesunąć i docisnąć kierowcę do fotela .Przy założeniu że kierowca waży dobrą stówkę a jego bezwładność rośnie podczas nieprzewidzianej sytuacji na drodze, gdzie system ma właśnie zadziałać.Jeśli to ma taką moc to nic innego tylko przysposobić pas i przerobić na wyciągarkę zamiast kombinować z kilkukrotnie większymi i ciągnąć wcale nie chude kable do ich zasilania . 
 

Tagi wątku: