Autor Wątek: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu  (Przeczytany 1284 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tiguan220

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« dnia: 23 - Maj - 2018 - 18:15:47 »
Przy zmianie z 1 na 2 przy dynamicznym ruszaniu (tryb D czy S nie ma roznicy) słychać głośny jakby strzał z wydechu, zaobserwowałem to kilka dni temu i powtarza się w określonych warunkach tj tylko z 1 na 2 i przy ostrym wcisnieciu gazu (zmiana na czerwonym polu). Przez kilkanascie tysiecy km nie zaobserwowalem czegos takiego...
Zapomniałem zapytać czy ktoś ma podobnie czy mam odwiedzać serwis?

Bardzo proszę o poprawienie tematu i używanie normalnych określeń


 

Offline VENOM

  • Bywalec
  • Wiadomości: 66
  • Pomógł: 3
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: H&R
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SK
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #1 dnia: 24 - Maj - 2018 - 07:29:21 »
tiguan220 na zimnym czy cały czas?
 

Offline tiguan220

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #2 dnia: 24 - Maj - 2018 - 09:14:07 »
na zimnym czy cały czas?
Na cieplym, i nie za kazdym razem to slychac. Może uda mi sie nagrac to wrzuce bo dzwiek jest naprawde solidny


Komentarz administratora Proszę nie cytować całej wypowiedzi, cytujemy fragmenty - do tego służy cytowanie selektywne. Jeżeli w poście odnośmy się do całej wypowiedzi adwersarza, to należy użyć: @nick ABC FORUM - pierwsze kroki
 

Offline VENOM

  • Bywalec
  • Wiadomości: 66
  • Pomógł: 3
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: H&R
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SK
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #3 dnia: 24 - Maj - 2018 - 12:45:28 »
Moje 220 odbieram w poniedziałek, będę nasłuchiwał i dam znać. Do domu prawie 400 km, więc będzie czas na wstępne testy.
 

Offline wachu

  • Amator
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł: 3
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: CB
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #4 dnia: 24 - Maj - 2018 - 13:04:33 »
Przy zmianie z 1 na 2 przy dynamicznym ruszaniu (tryb D czy S nie ma roznicy) słychać głośnie pierdnięcie z wydechu, zaobserwowałem to kilka dni temu i powtarza się w określonych warunkach tj tylko z 1 na 2 i przy ostrym wcisnieciu gazu (zmiana na czerwonym polu). Przez kilkanascie tysiecy km nie zaobserwowalem czegos takiego...
Zapomniałem zapytać czy ktoś ma podobnie czy mam odwiedzać serwis?

w Tigu to chyba nie jest normalne - musiał rozszczelnić się wydech,   za to w Golfie GTI z DSG, to jest uroczy standard, który można spotęgować modyfikacjami wydechu


Komentarz administratora Proszę nie cytować całej wypowiedzi, cytujemy fragmenty - do tego służy cytowanie selektywne. Jeżeli w poście odnośmy się do całej wypowiedzi adwersarza, to należy użyć: @nick ABC FORUM - pierwsze kroki

 

Offline tiguan220

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #5 dnia: 24 - Maj - 2018 - 14:56:43 »
Do domu prawie 400 km, więc będzie czas na wstępne testy.
Z testami to się wstrzymaj, przynajmniej 1500km zanim obrotomierz wejdzie na czerwone pole.


Komentarz administratora Proszę nie cytować całej wypowiedzi, cytujemy fragmenty - do tego służy cytowanie selektywne. Jeżeli w poście odnośmy się do całej wypowiedzi adwersarza, to należy użyć: @nick ABC FORUM - pierwsze kroki
 

Offline VENOM

  • Bywalec
  • Wiadomości: 66
  • Pomógł: 3
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: H&R
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SK
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #6 dnia: 24 - Maj - 2018 - 16:45:15 »
Z testami to się wstrzymaj, przynajmniej 1500km zanim obrotomierz wejdzie na czerwone pole.
pojadę trochę na około do domu ;)
Ale tak, oczywiście, wiem w czym rzecz. Niby silniki dotarte, ale warto traktować delikatnie przez pierwsze 2 może 3k
Oszczędzać znaczy nie wprowadzać na czerwone pole, bo myślę, że trochę jednak sobie pozwolę na A4, oczywiście z poszanowaniem przepisów Ustawy prawa o ruchu drogowym ;)


Komentarz administratora Proszę nie cytować całej wypowiedzi, cytujemy fragmenty - do tego służy cytowanie selektywne. Jeżeli w poście odnośmy się do całej wypowiedzi adwersarza, to należy użyć: @nick ABC FORUM - pierwsze kroki

 

Offline tiguan220

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #7 dnia: 24 - Maj - 2018 - 17:39:03 »
Pamiętaj, że dla takiego silnika gorsze jest jechanie dłuższy czas z obrotami np 4tys niż wkręcenie chwilowe przy przyspieszaniu na 5tys. Jazda autostradą 160+ to wg mnie nie jest dobry pomysl.
Uważam, że dobre ułożenie silnika jest istotne i ma wpływ zarówno na moc jak i na pozniejsze zużycie oleju.

Komentarz moderatora  Bardzo proszę o poprawienie nazwy tematu, w przeciwnym razie wyląduje w koszu
 
Podziękował: VENOM

Offline VENOM

  • Bywalec
  • Wiadomości: 66
  • Pomógł: 3
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: H&R
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SK
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #8 dnia: 25 - Maj - 2018 - 01:24:33 »
tig220 zmień tytuł/nazwę tematu, bo wywalą do kosza a szkoda byłoby wątku.
Musisz złagodzić przekaz, zamiast obrazującego sprawę tytułowego "pierdnięcia",  musisz użyć czegoś bardziej zakamuflowanego, finezyjnego... ktoś ma może jakiś pomysł?  ;)

 

Offline Gulasz

  • Trolling
  • Wiadomości: 2294
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #9 dnia: 25 - Maj - 2018 - 07:17:12 »
Przy doprowadzaniu silnika do "odcinki "jak najbardziej mogą występować strzały w wydech .Spowodowane są one tym iż elektronika blokuje możliwość uzyskania większych obrotów poprzez odłączenie iskry lub paliwa .Najczęściej konstruktorzy rozłączają jedno i drugie z poziomu sterowania .Gdy silnik minimalnie zmniejszy swoje obroty automatycznie załącza się wszystko ponownie .Przy tych włączaniach i wyłączaniach część niespalonej mieszanki dostaje się do układu wydechowego a spaliny przy tak wysokich obrotach zapalają to co nie wybuchło w cylindrach .W efekcie występują strzały (pierdnięcia ) w wydechu.Bardzo dobrze widać to w wozach sportowych gdzie oprócz efektów dźwiękowych dochodzą jeszcze wizualne w postaci błysków z wybuchu nieprzepalonego paliwa (przelotowe wydechy ułatwiają odprowadzenie spalin ).
Nie ma co się stresować tego typu efektem bo jest on normalny przy tak wysokich obrotach .
Zaobserwowane strzały zapewne występują także przy zmianie z 2 na 3 ,3 na 4 itd jak i redukcjach  tylko zdecydowanie gorzej jest doprowadzić silnik do odcinki na tych przełożeniach ze względu na prędkości pojazdu grubo ponad 150 km/h tak by obrotomierz utrzymać na czerwonym polu .
Warto unikać tego typu strzałów w wydech bo znajduje się w nim katalizator który jest dość delikatnym elementem mało odpornym na udar i może się najzwyczajniej rozsypać i zacząć grzechotać w układzie wydechowym .   
 

Offline VENOM

  • Bywalec
  • Wiadomości: 66
  • Pomógł: 3
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: H&R
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SK
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #10 dnia: 25 - Maj - 2018 - 09:42:32 »
Przy tych włączaniach i wyłączaniach część niespalonej mieszanki dostaje się do układu wydechowego a spaliny przy tak wysokich obrotach zapalają to co nie wybuchło w cylindrach .W efekcie występują strzały (pierdnięcia ) w wydechu.Bardzo dobrze widać to w wozach sportowych gdzie oprócz efektów dźwiękowych dochodzą jeszcze wizualne w postaci błysków z wybuchu nieprzepalonego paliwa

Znaczy, że i z rury tiguana strzelić może ognista marchewa, jak na rajdach??


Komentarz administratora Proszę nie cytować całej wypowiedzi, cytujemy fragmenty - do tego służy cytowanie selektywne. Jeżeli w poście odnośmy się do całej wypowiedzi adwersarza, to należy użyć: @nick ABC FORUM - pierwsze kroki

 

Offline wachu

  • Amator
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł: 3
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: CB
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #11 dnia: 25 - Maj - 2018 - 14:31:15 »
Przy doprowadzaniu silnika do "odcinki "jak najbardziej mogą występować strzały w wydech .Spowodowane są one tym iż elektronika blokuje możliwość uzyskania większych obrotów poprzez odłączenie iskry lub paliwa .Najczęściej konstruktorzy rozłączają jedno i drugie z poziomu sterowania .Gdy silnik minimalnie zmniejszy swoje obroty automatycznie załącza się wszystko ponownie .Przy tych włączaniach i wyłączaniach część niespalonej mieszanki dostaje się do układu wydechowego a spaliny przy tak wysokich obrotach zapalają to co nie wybuchło w cylindrach .W efekcie występują strzały (pierdnięcia ) w wydechu.Bardzo dobrze widać to w wozach sportowych gdzie oprócz efektów dźwiękowych dochodzą jeszcze wizualne w postaci błysków z wybuchu nieprzepalonego paliwa (przelotowe wydechy ułatwiają odprowadzenie spalin ).
Nie ma co się stresować tego typu efektem bo jest on normalny przy tak wysokich obrotach .
Zaobserwowane strzały zapewne występują także przy zmianie z 2 na 3 ,3 na 4 itd jak i redukcjach  tylko zdecydowanie gorzej jest doprowadzić silnik do odcinki na tych przełożeniach ze względu na prędkości pojazdu grubo ponad 150 km/h tak by obrotomierz utrzymać na czerwonym polu .
Warto unikać tego typu strzałów w wydech bo znajduje się w nim katalizator który jest dość delikatnym elementem mało odpornym na udar i może się najzwyczajniej rozsypać i zacząć grzechotać w układzie wydechowym .   

Kolego przejedź się \Golfem V lub VI lub VII ze skrzynią DSG. Tam te strzały są normalne przy zmianie biegów w okolicach 5tys - nie przy odcince.

nie wiem czy  @tiguan220 pisze o tym samym efekcie, ale to normalne w GTI

Komentarz administratora Proszę nie cytować całej wypowiedzi, cytujemy fragmenty - do tego służy cytowanie selektywne. Jeżeli w poście odnośmy się do całej wypowiedzi adwersarza, to należy użyć: @nick ABC FORUM - pierwsze kroki



 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 517
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #12 dnia: 25 - Maj - 2018 - 16:31:50 »
Czy do odcinki czy nie, nie zmienia faktu, że to co Gulasz opisał to jest mechanizm w jaki tego typu dźwięki powstają. Oprogramowanie silnika może odciąć zapłon/i lub dostarczanie paliwa, żeby ograniczyć obroty albo ew. pomóc w ich szybszym obniżeniu. Pewnie to drugie ma miejsce w G7 w sytuacji która opisujesz, chociaż nigdy tego nie zaobserwowałem (prawie 70 tys. km przebiegu). W T2 też nie. Co nie oznacza, że ich nie ma. Może jeżdżę za spokojnie a jak już butuję to z jakiegoś powodu tego nie słyszę.

Jak @tiguan220 da radę te dźwięki nagrać, będzie można powiedzieć coś więcej. 
 

Offline Gulasz

  • Trolling
  • Wiadomości: 2294
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #13 dnia: 25 - Maj - 2018 - 18:20:43 »
słychać głośny jakby strzał z wydechu, zaobserwowałem to kilka dni temu i powtarza się w określonych warunkach tj tylko z 1 na 2 i przy ostrym wcisnieciu gazu (zmiana na czerwonym polu)
Z tej wypowiedzi wynika że autor słyszy strzały przy kręceniu silnika na czerwonym polu .Czy chodzi o obroty do odcinki ?Jak dla mnie raczej tak bo zakres 5 tyś nie jest na czerwonym polu (przykład z golfa ) .A przejażdżki golfami o innej specyfikacji i innych zestrojeniach (GTI ) nie do końca pasują podobnie jak samolot który przy przekroczeniu pewnej prędkości będzie wydawał huk i to nie z wydechu .W tym temacie najbardziej prawdopodobnym objawem występowania tego co słyszy autor jest to co zawarłem w wypowiedzi powyżej .
Naturalnie podobne objawy/dźwięki mogą dawać uszkodzone gniazda zaworów ,uszkodzone zawory (które przez swoją nieszczelność wrzucają do układu wydechowego nie do końca wypaloną mieszankę doprowadzając przy wysokich obrotach do zapłonu już w samym wydechu ) ,nieszczelny układ wydechowy który przekłamuje wyniki sądy przez co silnik pracuje na bardzo bogatej mieszance (przy wysokich obrotach nie może wszystkiego przepalić do końca i dochodzi do detonacji w samym wydechy ) itd. .Jednak można wykluczyć tak drastyczne objawy bo mowa o nowym wozie .   
 

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 273
  • Pomógł: 20
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #14 dnia: 28 - Maj - 2018 - 15:18:10 »
Przy zmianie z 1 na 2 przy dynamicznym ruszaniu (tryb D czy S nie ma roznicy) słychać głośny jakby strzał z wydechu...

Wiele osób pewnie byłoby zadowolonych z takich efektów dźwiękowych. :)
Z tego co wiem to takie efekty dźwiękowe można uzyskać odpowiednio programując skrzynię DSG.
Pytanie tylko czy jest to "zdrowe" dla skrzyni i silnika?
 

Offline tiguan220

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #15 dnia: 01 - Czerwiec - 2018 - 22:32:40 »
Czy chodzi o obroty do odcinki ?
Jazda w trybie D więc nie ma mowy o odcince. Nie wiem jak jest w M czy jest odcinka czy tez zmienia bieg? Wracając do tematu - robiłem wczoraj próby 0-100 i przy okazji nagrania myślałem, że ten dzwiek sie pojawi a tu nic. Kilka razy powtorzone i nic nie slychac. Zastanawiam się czy to moze byc kwestia paliwa, bo przez kilkanascie tysiecy nic potem kilka dni takie dzwieki i potem znowu nic.
 

Offline squadak

  • Amator
  • Wiadomości: 47
  • Pomógł: 1
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TFSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #16 dnia: 11 - Czerwiec - 2018 - 10:01:38 »
Ja zauważyłem,że dźwięk ten powstaje w jednym konkretnym momencie.
Zrobicie tak- gaz do dechy leci 1,2 ..i  zanim auto zmieni bieg na 3 w momencie gdy już czujecie, że skrzynia
zaraz zadziała ze zmianą lekko odejmujecie gazu i trzymacie na tym samym poziomie.
I wtedy podczas zmiany na 3 zawsze ale to zawsze jest ten  "pierd". Dajcie znać czy tak macie.

Dodano:  11 - Czerwiec - 2018  -  10:01:59
a no i tryb SPORT
 

Offline VENOM

  • Bywalec
  • Wiadomości: 66
  • Pomógł: 3
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: H&R
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SK
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #17 dnia: 13 - Czerwiec - 2018 - 00:07:48 »
a no dokładnie ;)
nasz przedmiotowy "Pierd”, odnotowałem dzisiaj wieczorem, na ciepłym silniku, przy dynamicznym nabieraniu prędkości, w chwili zmiany z 2 na 3 w trybie D. Nie musiałem wykonywać żadnych karkołomnych sztuczek z popuszczaniem gazu itp. Pierd zjawił się sam, przy ostrzejszym dociskaniu pedału przyspieszenia. Naprawdę trzeba nieźle ucha nadstawić, żeby go posłyszeć, ale faktem jest.... że jest.
 

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 273
  • Pomógł: 20
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Dziwny dzwiek przy zmianie biegu
« Odpowiedź #18 dnia: 13 - Czerwiec - 2018 - 09:14:18 »
Podstawowe pytanie czy ten "pierd" jest czymś szkodliwym czy raczej nie należy się tym przejmować?
Tak jak pisałem wcześniej pewnie wiele osób byłaby szczęśliwa, że "pierdzi" startując ze świateł. :)
Ja bym obstawiał kwestię paliwa. Fabryczna konfiguracja jest raczej przystosowana do paliwa 95, przy trochę lepszym paliwie (nawet przy 95 z lepszej stacji) niespalona mieszanka dostaje się do układu wydechowego i po prostu wybucha.
 

Tagi wątku: