Autor Wątek: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady  (Przeczytany 188 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ToTenCham90

  • Amator
  • Wiadomości: 24
  • Auto: CC
  • Silnik: 2.0 TDI CR
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« dnia: 24 - Październik - 2016 - 22:27:11 »
Witam serdecznie jestem nowy na forum ale postanowilem dolaczyc do Was drodzy forumowicze, gdyz wczesniej mialem skode i planuje przesiasc sie do volkwagena. Ostatmio jezdzilem samochodem kolegi ze skrzynia ktora posiada bardzo rozne opinie. Jesli chodzi o awaryjnosc to ma zle opinie, zas podobno daje duzo frajdy z jazdy. Bardzo zalezy mi na opinii uzytkownikow, jak to dokladnie kest zwlaszcza w modelach od 2012 roku. Nie znalazlem podobnego tematu ktory udzielil mi odpowiedzi opartej na doswiadczeniu.
Witan serdecznie i prosze o pomoc.
Pozdrawiam.


 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2289
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #1 dnia: 25 - Październik - 2016 - 07:24:40 »
Mentalność Polaków jest taka że nawet właściciel posiadający wóz z tego typu skrzynią nie będzie mówił że to nieporozumienie by nie natrafić na uszczypliwości /szyderstwa itp.że kupił sobie problem .By dowiedzieć się jak jest na prawdę z tego typu skrzyniami i ich awaryjnością zaczyna się od drugiej strony .Sprawdzasz portale aukcyjne jeśli jest dużo wozów z tego typu skrzynią na sprzedaż jest to pierwszy sygnał że coś jest nie tak (jak wóz jest dobry i wszystko działa bez zarzutów najczęściej nikt się nie pozbywa takiego wozu )Kolejnym krokiem szukasz warsztatu zajmującego się tego typu skrzyniami i ich naprawą .Wykonujesz telefon lub rozmawiasz osobiście jakie są koszta naprawy (widełki cenowe od naprawy błahostki po naprawdę grubą awarie )Jeśli wiesz ile może wynieść remont uszkodzonej skrzyni (max koszt )i cena cię nie przeraża to śmiało możesz sobie pozwolić na zakup takiego wozu z tego typu skrzynią .Jeśli zamierzasz zakupić wóz używany musisz liczyć się na nie miłą niespodziankę z awarią skrzyni (chyba że wiesz dokładnie jaki wóz kupujesz).Nie złym rozwiązaniem jest zakupić auto już z uszkodzoną skrzynią (zdecydowanie tańszy) naprawić i wiedzieć czym się jeździ i że skrzynia powinna jakiś czas pożyć. 

Dodano:  25 - Październik - 2016  -  07:55:36
Tak na szybko jak wygląda sprawa awaryjności .Większość idzie na złom ale zawsze znajdzie się paru którzy chcą odzyskać parę złotych sprzedając uszkodzoną .Gdyby były bezawaryjne ciężko byłoby o uszkodzoną .A tak jest tego naprawdę sporo .
 
Podziękował: ToTenCham90

Offline ToTenCham90

  • Amator
  • Wiadomości: 24
  • Auto: CC
  • Silnik: 2.0 TDI CR
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #2 dnia: 25 - Październik - 2016 - 09:14:16 »
Dziekuje za Twoja bardzo wyczerpujaca odpowiedz. Jednak w linkach ktore dales do ogloszen w wiekszosci wystepuje inna skrzynia niz model o ktorym napisalem w temacie. Dq200 stosowana w mniejszych benzynach do 250Nm z grupy VAG. W tym temacie chciałbym sie dowiedziec od doświadczonych osób. Jednak jak najbardziej caly opis daje do myslenia i dzieki wielkie za niego.
 

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 3116
  • Pomógł: 129
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OK
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #3 dnia: 22 - Listopad - 2016 - 09:14:07 »
Gwoli ścisłości to dodam że kolega @gulasz nie ma zielonego pojęcia o skrzyniach DSG i raczej nie należy go w tej kwestii słuchać.
Po rozmowie z ze znajomym z serwisu VW, który jest fachowcem w zakresie skrzyń biegów i któremu zacytowałem słowa @Gulasza, zaśmiał się i powiedział że właśnie przez takich fachowców jak Gulasz (żyjących jeszcze czasami zwykłych automatów), mają w serwisach robotę z wymianą uszkodzonych skrzyń DSG. Według mojego znajomego z serwisu VW, skrzynie DSG są wyjątkowo udane i nie sprawiają żadnych kłopotów do przebiegów około 200-250 tyś. km, po tym przebiegu w skrzyni ulegają zużyciu pewne elementy i należy je wymienić aby dalej cieszyć się bezawaryjnością tej skrzyni. Kompleksowy remont skrzyni DSG, nie jest tani i należy się liczyć z wydatkami rzędu 5-7 tyś. zł.  Największym błędem popełnianym przez samych właścicieli aut ze skrzynią DSG, jest własnoręczna (lub u pana Janka w garażu) wymiana oleju (czasami dobrego a czasami taniego), bez zachowania specjalnej procedury przy wymianie oleju w skrzyni DSG. Olej w skrzyni DSG wymienia paro-etapowo z podgrzaniem oleju do odpowiedniej temperatury i zachowaniu odpowiednich czynności. Jak będzie taka potrzeba to spróbuję zdobyć taką procedurę wymiany oleju w skrzyniach DSG, prosto z serwisu VW ;)

Pod linkami dosyć szczegółowo opisana procedura wymiany oleju w skrzyni DSG:
- DSG - wymiana oleju - instrukcja - manual
- Wymiana oleju w 6-biegowej skrzyni DSG
   
 
Podziękował: waldi919

Offline ToTenCham90

  • Amator
  • Wiadomości: 24
  • Auto: CC
  • Silnik: 2.0 TDI CR
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #4 dnia: 22 - Listopad - 2016 - 10:06:30 »
Wielkie, wielkie dzięki serdeczne za wyjaśnienie :) Przede wszystkim za rzetelną informacje, popartą doświadczeniem fachowca. A także za poradę odnośnie zmiany oleju. Będę bardzo wdzięczny za dalsze informacje i porady :)
 

Offline szymonbul

  • Nowy
  • Wiadomości: 6
  • Auto: Golf VII
  • Wersja: Kombi
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: NO
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #5 dnia: 09 - Lipiec - 2018 - 09:18:02 »
witam wszystkich jestem w posiadaniu golfa 1.6 tdi 110 km, mam pytanie na temat awaryjnosci dsg 7 biegow czy ktos mial wieksze problemy i jakie sa obiawy , na co uwarzac , gdy zaczalem czytac na jej temat to sie troszke wystraszylem . I czy ktos wie czy jest jakis serwis oprocz aso w okolicach  Gdyni  ktory serwisuje take skrzynie biegow .

Komentarz administratora Niezliczona ilość błędów ortograficznych. Proszę o przestrzeganie zasad polskiej pisowni - każde zdanie rozaczynamy ZAWSZE z DUŻEJ LITERY.
 

Offline wojo

  • Moderator
  • Wiadomości: 522
  • Pomógł: 27
  • Auto: Tiguan II
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: WZ
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #6 dnia: 10 - Lipiec - 2018 - 17:40:19 »
Jak olej będzie wymieniany na czas oraz skrzynia będzie użytkowana z głową to troche pojeździ... na pewno nie jest tak wytrzymała jak Tiptronic ale daje sporo frajdy z jazdy
Doposażanie / modyfikacje Grupy VAG / Wgrywanie / aktualizacja oprogramowań
Modyfikacje sterowników / Diagnostyka pojazdowa / Nagłośnienia Car Audio / Wygłuszanie wnętrza
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2289
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #7 dnia: 11 - Lipiec - 2018 - 06:15:16 »
to troche pojeździ..
Te trochę to tak do 250 tyś km a później to już loteria .Jeśli fura ma hak to w tej loterii możesz trafić kumulację .Te skrzynie są dość precyzyjne ,delikatne i nie lubią szarpaniny a dbałość o olej jest dość istotną sprawą
 

Offline szymonbul

  • Nowy
  • Wiadomości: 6
  • Auto: Golf VII
  • Wersja: Kombi
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: NO
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #8 dnia: 16 - Lipiec - 2018 - 23:12:39 »
a czy mieliscie jakies powazne problemy z ta skrzynia i czym sie obiawily
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2289
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #9 dnia: 17 - Lipiec - 2018 - 09:33:58 »
Nie liczysz chyba że mentalność polaków pozwoli ujawnić prawdę .Jeśli mieli by podać zalety to zapewne większość by się rozpisywała z wadami czy problemami idzie bardziej opornie .
Jeśli chcesz się dowiedzieć prawdy co do awaryjności skrzyni wystarczy nie wychodząc z domu wejść na portale aukcyjne i sprawdzić czy są uszkodzone skrzynie /czy całe auta na sprzedaż (najczęściej będą te z nieopłacalną naprawą ) .Liczba ofert może dać jakiś orientacyjny pogląd czy awarie są sporadyczne czy jest ich sporo .Jeśli to będzie mało , wystarczy podjechać do warsztatu zajmującymi się tego typu skrzyniami i zadać kilka pytań np. o terminy a będziesz wiedział czy mają kupę roboty i awaryjność jest spora czy czekają z założonymi rękoma na klienta .Jeśli pracownik /mechanik będzie rozmowny to udzieli informacji co najczęściej pada w tych skrzyniach (jak usłyszysz że wszystko to znaczy że jest to loteria ) .A na deser udzieli informacji odnośnie orientacyjnej ceny naprawy tego typu skrzyni ( od minimalnej kwoty którą zostawia się w tego typu warsztacie do max gdzie naprawa zaczyna być mało opłacalna ) i będziesz miał całościową informację z którą możesz podzielić się z nami naturalnie trafiając na słowa krytyki zwolenników tego typu skrzyń .
 

Offline zibi1303

  • Bywalec
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł: 9
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfort
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #10 dnia: 17 - Lipiec - 2018 - 12:06:39 »
Dlaczego tam zaraz krytyki, wiadomo że te skrzynie potrafią zabić kosztami jak się zaczną sypać, ale są też niezwykłe.
Subiektywnie silnik 150KM z tą skrzynią nawet 6 biegową lepiej się sprawuje niż 170KM KIA czy Hundai. Jazda autem z tą skrzynią to czysta przyjemność :)
 

Offline szymonbul

  • Nowy
  • Wiadomości: 6
  • Auto: Golf VII
  • Wersja: Kombi
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: NO
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #11 dnia: 18 - Lipiec - 2018 - 13:39:14 »
wczoraj zrobilem weryfikacje pojazdu w aso i dostalem ocene bdobry pogadalem z mechanikem , powiedzial ze na nic mozna buc pewnym a z ta skrzynia jest tak ze wiele uzytkownikow katuje te skrzynie i to jest glownie powodem ich popsucia a sprzeglo czy dwomas jest czescia wymienna jak w karzdym innym samochodzie no i wiadomo oleje itp mam nadzieje ze troche pojezdze zanim sie cos popsuje ale tego nikt niewie wiec trzeba sie cieszyc tym co sie ma i jezdzic pozdrawiam wszystkich . A tak na marginesie to warto zrobic taka weryfikacje pojazdu bo sprawdza wszystko a koszt to 350zl w vw
 

Offline zibi1303

  • Bywalec
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł: 9
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfort
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #12 dnia: 18 - Lipiec - 2018 - 13:46:23 »
Ja nie muszę bo mam na gwarancji :)
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2289
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #13 dnia: 18 - Lipiec - 2018 - 14:24:17 »
A tak na marginesie to warto zrobic taka weryfikacje pojazdu bo sprawdza wszystko a koszt to 350zl w vw
Taką weryfikację stanu pojazdu powinni robić co roku na stacjach SKP przy badaniu technicznym a cena to 1/3 tego co w VW .A skoro w VW robią to drożej/lepiej to znaczy że na SKP to fikcja .
 

Offline szymonbul

  • Nowy
  • Wiadomości: 6
  • Auto: Golf VII
  • Wersja: Kombi
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: NO
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #14 dnia: 18 - Lipiec - 2018 - 14:50:41 »
Kolego na przeglądzie stwierdzam tylko dopuszczenie do ruchu a w aso masz wszystko od A do Z
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2289
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #15 dnia: 18 - Lipiec - 2018 - 17:47:13 »
Na tym polega fikcja badań na SKP (o czym już wspominałem ) .Czy fura sprawdzana jest w ASO czy na SKP nie powinno być różnicy .Albo coś jest sprawne albo nie .
Co tak więcej sprawdzają w tym ASO czego nie mogą sprawdzić w SKP. Skoro zostało zrobione tego typu sprawdzenie w ASO to warto się podzielić tego typu informacją skoro podobno warto zlecić taką usługę (jakaś lista ,wydruk sprawdzonych podzespołów ,punktów itd . jak czasowo wygląda tego typu usługa itd.)
 

Offline szymonbul

  • Nowy
  • Wiadomości: 6
  • Auto: Golf VII
  • Wersja: Kombi
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: NO
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #16 dnia: 18 - Lipiec - 2018 - 18:39:37 »
Kolego zaczynają od sprawdzenia napięcia akumulacja następnie powłokę lakernicza zawieszenie silnik skrzynie biegów  no i komputer błędy itp itd . Dostałem wydruki 12 kartek zapisane od góry do dołu. Koszt usługi 350 zł czas 2godzinki myślę że warto ponieważ to dobra baza do tego czy samochód przy zakupie potrzebuje wkładu kasy . Po za tym schodzisz na warsztat pod koniec diagnozy i mechanik pokaże i omówi ewentualne naprawy
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2289
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #17 dnia: 18 - Lipiec - 2018 - 19:50:06 »
Dostałem wydruki 12 kartek zapisane od góry do dołu
Jak nie jest to problem to wrzuć fotki tych kartek
 

Offline szymonbul

  • Nowy
  • Wiadomości: 6
  • Auto: Golf VII
  • Wersja: Kombi
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: NO
Odp: Odp: DSG - wady, zalety, awaryjność, porady
« Odpowiedź #18 dnia: 19 - Lipiec - 2018 - 07:32:32 »
Przepraszam ale wolałbym nie upubliczniac takich wiadomości natomiast jak zadzwonisz albo podjedziemy do ASO to ci dokładnie wytlumaczą o co chodzi z takim przegladem a to nic nie kosztuje tylko troszkę czasu
 

Tagi wątku: