Autor Wątek: 1.6 16V - silnik szarpie  (Przeczytany 44 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maniek0101

  • Nowy
  • Wiadomości: 1
  • Auto: Golf IV
  • Silnik: 1.6 16V
  • Kod: BCB
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: NE
1.6 16V - silnik szarpie
« dnia: 14 - Lipiec - 2018 - 15:43:09 »
Witam.
Borykam się od dłuższego czasu z moim Golfem IV silnik 1.6 16V kod silnika BCB rocznik 2002.
Otóż od dłuższego czasu auto podczas jazdy zaczyna szarpać czy to na ciepłym czy to na zimnym nie ma znaczenia, wygląda to następująco obrotomierz umiera, zapala się kontrolka oleju "check engine" i kontrola trakcji, wyskakuje komunikat "abgas werkstatt" lecz silnik dalej pracuje przyśpiesza zwalnia ale przy wciśnięciu sprzęgła gaśnie. Przy częstym odpalaniu i gaszeniu silnika check znika lecz po przejechaniu około 2 km znów problem z szarpaniem, kontrolkami i załącza check.

Błędy z odczytu komputera:
- P1443 - potencjometr recyrkulacji spalin - G212 - zbyt niski sygnał
- P0322 - czujnik prędkości silnika - G28 - brak sygnału

Rzeczy które były robione by wyeliminować problem:
- czyszczenie przepustnicy i zaworu EGR,
- wymiana świec wraz z cewkami,
- regeneracja alternatora,
- wymiana czujnika temperatury który był nieszczelny i płyn ciekł na masę która jest usytuowana na skrzyni biegów.

I tu zostaje zagadka ponieważ nikt mi już nie jest w stanie pomóc.


 

Online Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2230
  • Pomógł: 65
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: 1.6 16V - silnik szarpie
« Odpowiedź #1 dnia: 15 - Lipiec - 2018 - 18:42:30 »
Wygląda nie na jedną a kilka usterek na raz .Zacznij od zdjęcia kostki elektrycznej z EGR jazda próbna i daj znać czy jest zmiana .Kolejną rzeczą jest sprawdzenie masy silnika lub wręcz na beszczela dołożenie dodatkowej do testu .Jaki jest prąd ładowania z włączonymi wszystkimi odbiornikami (światła najlepiej długie  ,awaryjne ,dmuchawa w kabinie na max ,ogrzewanie tylnej szyby jak jest itd ) .Daj znać ile wyszło .Sprawdzenie przewodu/połączenia/styku od alternatora ,rozrusznika,samych klem akumulatora też nie zaszkodzi .Jeśli twój wóz posiada dodatkową skrzynkę przyłączeniową /bezpiecznikową umieszczoną na akumulatorze to warto sprawdzić czystość styków . 
 

Tagi wątku: