Autor Wątek: Zakup 1.4 TSI 150 KM  (Przeczytany 4755 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Wolf

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 120
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.4 TSI ACT
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Kupno 1.4 TSI 150 KM
« Odpowiedź #25 dnia: 14 - Marzec - 2018 - 06:44:46 »
Sprawdziłem hybrydy, bo 98% jeżdżę po mieście z Żoną nie dla nas ,,odkurzacz,, dynamika jak najbardziej ok a w porównaniu z Qashqai 2,0 benz 145 KM manual bo ten akurat był ostatnio - nie ma porównania, po prostu dwa inne światy, pomimo iż od września mam 4325 km i za parę dni serwis bo parę problemów wyszło między innymi z DSG 6 o czym już pisałem w innym poście to bardzo sobie chwalę -zużycie 8/8,5 a jeszcze nie dotarty, i owszem w długoterminowy na 4 lata więc jak bym oddawał to będzie miał może ze 40 tysi ??
Gwarancja na 5 lat i wcale nie jestem pewien czy go nie zostawię a kwoty wykupu nie wezmę w leasing, czas pokaże - na miasto i wypady jak dla mnie super pół wieku minęło jakiś czas temu ponad 5 milionów zawodowo, wyszalałem się czas się ustatkować, kręgosłup i stawy nie te - co się będę czołgał do jakiś kurdupli ?
Do Tiguana wsiadam jak na fotel bujany :D
 
Podziękował: wojtekpz, zibi1303

Offline wojtek.vw

  • Bywalec
  • Wiadomości: 50
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Kupno 1.4 TSI 150 KM
« Odpowiedź #26 dnia: 14 - Marzec - 2018 - 20:27:44 »
mam 4325km (....) a jeszcze nie dotarty
To przy ilu będzie dotarty? Serio pytam... Jak to jest z tym docieraniem 1.4 TSI ?
Przepraszam, nie zawsze mogę pisać z polskimi literkami.
 

Offline zibi1303

  • Bywalec
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 10
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfort
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Kupno 1.4 TSI 150 KM
« Odpowiedź #27 dnia: 14 - Marzec - 2018 - 22:23:44 »
Nie jestem specem, ale słyszałem nawet do 5 tyś niektórzy docierają, inni do 3 tyś. Producent chyba jakoś nie precyzuje tego.
Natomiast czytałem na innym forum że po długim i ostrożnym docieraniu efekt był bardzo zauważalny w spalaniu - tym niskim w porównaniu do tych co praktycznie nie stosowali docierania tak jak to jest w przypadku aut pokazowych i dawanych dziennikarzom.
 

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 17
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Kupno 1.4 TSI 150 KM
« Odpowiedź #28 dnia: 14 - Marzec - 2018 - 22:57:43 »
W instrukcji jest napisane:

Do 1000 kilometrów:
  • Nie stosować pełnego przyspieszania.
  • Nie obciążać silnika więcej niż 2/3 obrotów maksymalnych.
  • Nie jechać z przyczepą.
Od 1000 do 1500 kilometrów:
  • Prędkość i obroty silnika stopniowo zwiększać.
Sposób jazdy przez pierwszych 1500 km wpływa również na jakość silnika. Także później - w szczególności przy nierozgrzanym silniku - należy jechać z dostosowanymi obrotami silnika, aby zmniejszyć zużycie silnika i zwiekszyć możliwy przebieg.

TUTAJ było już o tym pisane.
 
Podziękował: Wolf

Offline razo

  • Nowy
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł: 1
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150KM
Odp: Kupno 1.4 TSI 150 KM
« Odpowiedź #29 dnia: 16 - Marzec - 2018 - 18:36:01 »
Dzięki za liczne odpowiedzi :)

Byłem dzisiaj u dealera - 1.4 i 2.0 TSI nie zamawiają obecnie nowych, ponieważ ma być zmiana silników i nie mają nowych cenników. Przy zamówieniu z konfiguratora jest to zamawianie samochodu, który nie istnieje. Trzeba czekać do czerwca na nowe cenniki i wtedy realny czas odbioru to grudzień 2018 (podejrzewam, że to najwcześniejszy termin).

Jedyna opcja to przekonfigurowanie Tiguana zamówionego wcześniej przez dealera, który jest w alokacji. Niestety ten dealer nie miał 1.4 TSI z 4MOTION.

Jeżeli chodzi nowe silniki to będzie 1.5 - z tego co się dowiedziałem jest on odchudzony i lżejszy (nie wiem czy to dobrze, czy źle, ale z punktu widzenia trwałości brzmi źle, z punktu widzenia zrywności samochodu i spalania - dobrze).
 
Podziękował: zibi1303

Offline pit23

  • Amator
  • Wiadomości: 20
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Kupno 1.4 TSI 150 KM
« Odpowiedź #30 dnia: 06 - Maj - 2018 - 19:55:22 »
max moment obrotowy mamy dostępny od 1500 obr/min więc to chyba ma sens, choć 6 bieg w DSG przy 60km/h na początku też mnie drażnił. Jednak nie ma co porównywać tego ze skrzynią manualną gdzie 6 się włącza przy wyższych prędkościach. Pytanie tylko czy właśnie z tego powodu skrzynie DSG nie dostają w d..

Silnik 1,4 TSI 150 KM ma max. moment obrotowy w przedziale 1500 - 3500 obr/min na poziomie 250 Nm.
Ja mam wersję z manualem i przy prędkości ok. 65 - 70 km/h mimo, że jadę na 4 biegu, to na wyświetlaczu system pokazuje mi, że zaleca włączenie 5 lub 6 biegu przy obrotach 2100 - 2350.

Ostatnio jechałem w trasie i trochę przetestowałem tempomat, który jest świetny w Tiguanie.
Jadąc np. na 6 biegu 80 km/h, można sobie ustawić przyciskami na kierownicy prędkość tempomatu np. na 130 km/h i auto dosyć szybko osiąga żądaną prędkość bez naciskania pedału gazu. Do tego włączona funkcja LANE ASSIST oraz ustawiona odległość od samochodu jadącego przed nami --- i człowiek może trochę odpocząć podczas jazdy.

Polecam przetestowanie funkcji LANE ASSIST, co najmniej do pierwszego szarpnięcia --- za pierwszym razem można się mocno zdziwić, ale przecież oto chodzi aby ta funkcja zadziała właśnie w taki sposób.
 

Offline zibi1303

  • Bywalec
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 10
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfort
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Kupno 1.4 TSI 150 KM
« Odpowiedź #31 dnia: 07 - Maj - 2018 - 15:54:27 »
Póki co 1.4 TSI jest konstrukcją bardziej dopracowaną niż 1.5 TSI i gdzieś czytałem że na testach eko jazdy wiecej spalił niż 1.4 TSI.
Oznacza to że technologiczne nowinki sie nie sprawdzają na razie. Powłoka ceramiczna nie wiem co poprawia, ale na pewno zapewnia spalanie oleju (ciekawe ile oleju bierze). Większa pojemność pewnie tez wpłynęła na większe spalanie. W sumie to chyba nie kupiłbym go dziś jeszcze. Ciesze się że mam mieć 1.4, choć tak bardzo zachwalają 1.5 :)
 

Offline zibi1303

  • Bywalec
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 10
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfort
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Zakup 1.4 TSI 150 KM
« Odpowiedź #32 dnia: 06 - Listopad - 2018 - 19:42:47 »
Dobra czas na podsumowanie półmetka.
Mam wersje jak Kabe ale z DSG czyli 1.4 TSI. Doposażona wersja komfortline.
Jeszcze jeżdżę spokojnie a mam już 3.5tyś  na liczniku. Spalanie zaczęło spadać do ok 8.5l po mieście a nieco dłuższe poniżej 8l, -> często to jest 7.7l lub nawet mniej
Jazda głównie miasto, krótkie odcinki i po górkach, czasem obwodnicy trochę.
Awarii brak usterek brak. Wizyta w salonie jedynie w celu wymiany opon. Co prawda coś tam poprawiali bo sami coś zepsuli, ale ja nie zauważyłem co to było.
Istotne jest to że jestem zadowolony i nie mam żadnych problemów z autem.

BTW
Z tym skrzypieniem to rzeczywiście się pojawiło jakieś rano skrzypienie przy w wsiadaniu rano jak auto jest zimne. Jest to o tyle niewielkie że nie zwracam na to uwagi to zapewne jakieś tuleje. Pedanta może to drażnić... Przy okazji zapytam w salonie.
Generalnie cieszę się i mam wielka frajdę z jazdy. Komfort i dynamika dla mnie absolutnie wystarczająca.
2-3 razy awaryjne hamowanie mocno zadziałało :). Duży plus dla auta
 

Offline AdekWykr

  • Bywalec
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł: 6
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HighLine
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: WGM
Odp: Zakup 1.4 TSI 150 KM
« Odpowiedź #33 dnia: 09 - Listopad - 2018 - 11:04:22 »
Ciut inny silnik, ale 1.5 roku 58 tys przebiegu. Zero problemów, awarii, skrzypienia.... Miał jeździć i jeździ.
 

Tagi wątku: