Autor Wątek: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje  (Przeczytany 154564 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DrWredman

  • Amator
  • Wiadomości: 16
  • Pomógł: 2
  • Auto: Inne
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #800 dnia: 07 - Czerwiec - 2018 - 13:08:47 »
Adasko75
nie wygłupiaj się chłopie. DSG to świetna skrzynia.
8 lat i 110 tys mam już za sobą w Octavii. Wygoda pod każdym względem. Chyba już nigdy nie wrócę do manualnej. W międzyczasie było też CVT w Rav'ce, ale to była jednak porażka.
Obecna nowa generacja skrzyni DSG w Kodiaq żony chodzi jeszcze płynniej, a tzw. głośność silnika TDI nie ma porównania do starej Octavii. Cichutko nie gorzej jak w benzynie.
Siostra też ma DSG w Golfie 1,4. Przebieg ok. 80 tys. i też nie narzeka.
 
Osobiście bardzo polecam DSG.
 

Offline topic75

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SZ
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #801 dnia: 07 - Czerwiec - 2018 - 22:13:03 »
Tylko automat, następne tylko automat. Przy tempomacie jedyne rozwiązanie.
 

Offline WuWojtas

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 100
  • Pomógł: 9
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: FZ
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #802 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 07:49:58 »
To jest moje pierwsze auto z automatem DSG i już nie chcę innego... Co do awaryjności to mam nadzieję, że to już nie te czasy, nie te skrzynie.
------------------------------------------------------------------------------------
Tiguan 2016 Highline 2.0 TDI 150KM 4Motion DSG-7 z pakietem Offroad
 

Offline dxtr71

  • Bywalec
  • Wiadomości: 50
  • Pomógł: 1
  • Auto: Golf VI
  • Model: Variant
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFHC
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #803 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 12:04:51 »
WuWojtas. Ja tam nie wiem, ale internet i tu zacytuję, mówi, że DSG7 to "skrzynia specjalnej troski".
Widziałem posty ze znanego mi warsztatu napraw VAG z taką skrzynią i super to nie wygląda z wytrzymałością, w porównaniu do poprzedników.
Oczywiście jest szansa, jak nalot ma mały, że pojeździsz.

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=89&p=679182
"Ja w DSG7 już mechatronikę wymieniałem i wycena w jednym ASO to 5500 PLN, w drugim 6000 PLN. O sprzęgła pytałem i uzyskałem informację, że około 3500 PLN. Także nie są to informacje wyssane z palca. Pamiętajcie, że jeżeli serwisujecie auta od nowości tylko w ASO, przeglądy robione są na czas, to możecie ubiegać się o gest dobrej woli czyli 50% rabatu na części. I jest to jak najbardziej osiągalne przy drogich naprawach, tylko trzeba poczekać na decyzję z centrali."
 

Offline Rocko

  • Bywalec
  • Wiadomości: 52
  • Pomógł: 6
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI DSG
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #804 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 12:10:29 »
@dxtr71 ale oni piszą o zupełnie innej skrzyni niż jest w Tiguanie
 

Offline dxtr71

  • Bywalec
  • Wiadomości: 50
  • Pomógł: 1
  • Auto: Golf VI
  • Model: Variant
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFHC
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #805 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 12:30:34 »
W zasadzie, to problemy chyba były mniej więcej w każdym DSG jakieś i w starych mniej. DSG na pewno też cięzej odsprzedać z drugiej ręki.
Ale ok, pozostaje mieć nadzieję, że te nowe są poprawione i wszystko będzie grało przez długi czas.
 

Offline Kabe

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 369
  • Pomógł: 55
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #806 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 12:41:12 »
Ja testowałem przed zakupem zarówno automat i manual. Mnie osobiście automat nie spasował (pomijając wygodę że nie trzeba zmieniać biegów ręcznie).
Dobrze że jest wybór ... Co prawda musiałem zrezygnować z Highline i zamówić doposażonego Comfortline ale to już dodatkowy dylemat.
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 517
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #807 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 12:46:53 »
Weż pod uwagę, ile się tych aut sprzedaje w stosunku do innych producentów (chodzi o stosunek DSG do skrzyni manualnych). VW sprzedaje w EU bardzo dużo automatów.

Jak ci skrzynia padnie (manuale też badają, a momenty silników [złaszcza Diesli] obecnie rosną) to nawet jak masz manualną, to będzie to kosztować krocie.

Jak sprzedasz kilka razy więcej skrzyń automatycznych w stosunku do manualnych to będzie słychać o większej ilości problemów. Nie zmienia to faktu, że wczesne DSG miały ponadprzeciętne problemy (fuckup VW).

Obecnie jestem na drugim DSG (32 tys. na razie, DQ500=7), pierwsze DSG to DQ250=7 (przejechane 67 tys.). Nie jest to jakoś dużo, żadnych problemów nie doświadczyłem. Auto sprzedałem od ręki, żaden zainteresowany nie przejmował się DSG.

Dwie rzeczy na które bym zwrócił uwagę, to to, że w DSG słychać w pewnych warunkach zmiany biegów, a jak mieszasz manualem to to mieszanie zagłusza te dźwięki. Część osób potrafi to irytować. Nie jest to częste, ale jest. Poczytaj też o przewidywalności zmiany biegów, bo DSG ma tu pewne ograniczenia (przewidywalność, czas zmiany) które wychodzą czasami przy dynamicznej jeździe (wyprzedanie, ostre zwalnianie i następnie przyśpieszanie). Pisałem o tym w tym wątku.
http://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,4579.msg29552.html#msg29552

Ja na pewno już do manuala nie wrócę, jedyny automat jakim jeździłem który być może jest lepszy to ZF z BMW.

EDIT:
Wydaje mi się też, ale pewny nie jestem, że TDI i TSI używają innych przełożeń. Jeśli ludzie  psioczą to narzekają to raczej traktorzyści ale to też zależy od mocy silnika.
Zasadniczo chwilowe wrzucenie w tryb sport przed wyprzedzaniem mocno poprawia przewidywalność w stosunku do Normal/Comfort (przynajmniej w benzynie) bez stosowania innych tricków (jak praca łopatkami lub nauczenie się jak operować gazem).
Z DCC w zestawie zachowanie gazu i skrzyni w trybach Eko/Comfort/Normal można spróbować dobrać pod siebie.
 

Offline Kabe

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 369
  • Pomógł: 55
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #808 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 12:54:30 »
Ja mam swoją obserwację że VW po DieselGate wprowadził zmiany w skrzynkach DSG ze względu na czystość spalin. Wczesniej DSG miało lepszy czas przyspieszania od manuala i niższe spalanie, teraz już tak nie jest oraz dodatkowo skrzynie mają obecnie niefajne opóźnienie przy mocniejszym wciskaniu gazu - chyba że względu na wygrane oprogramowanie dążąc do eco jazdy ...
Oczywiście to moja indywidualna opinia i pewnie wielu się z nią nie zgodzi. Nie ma problemu,  ja mam manual a kto chce może mieć DSG :-)
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 517
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #809 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 12:57:04 »
Kabe, nikt cię nie probuje przekonać. Każdy wybór tego typu jest indywidualny. Warto by kupujący, znał wady, zalety (bez mitów) i opinie innych dotyczące obu rozwiązań. Ja nic nie mam osobiście do manuala.
 

Offline Kabe

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 369
  • Pomógł: 55
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #810 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 13:00:25 »
Kabe, nikt cię nie probuje przekonać. Każdy wybór tego typu jest indywidualny. Warto by kupujący, znał wady, zalety (bez mitów) i opinie innych dotyczące obu rozwiązań. Ja nic nie mam osobiście do manuala.
Dzięki, 
Dokładnie o to chodzi,  ja chce odczarować trochę opinie, bo man wrażenie że wedlug wielu osób manual nie jest potrzebny. Co więcej nie wiem dlaczego nie można kupić manualnej skrzyni przy Highline.
 

Offline dxtr71

  • Bywalec
  • Wiadomości: 50
  • Pomógł: 1
  • Auto: Golf VI
  • Model: Variant
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFHC
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #811 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 14:23:55 »
rk ja tam nie wiem. Jak dla mnie rzeczy, o których piszesz czyli dziwne dzwięki i nieprzewidywalna zmiana przy dynamicznej jeździe to raczej spore minusy.
W zasadzie musiałbym jeździć spokojnie, po mieście, żeby odczuć plusy z posiadania automatu.
Co do trwałości to akurat ty zdecydowanie za mało jeździsz, żeby to określić. Masz najechane 30 czy 60tys, a tyle to ludzie robią w rok.
Faktem na pewno jest, że w TSI automat będzie miał lepiej niż w TDI.
No i przypomniało mi się gdzie czytałem o DSG7.
https://www.facebook.com/VAGserwis/photos/a.635072829920973.1073741835.434893493272242/1757667197661525/?type=3&theater
Tobie pewnie chodziło o skrzynie S-tronic, jako te pierwsze DSG, które były do bani
https://www.facebook.com/VAGserwis/photos/pcb.1741242405970671/1741240822637496/?type=3&theater
Wychodzi na to, że największe naloty wytrzumują morke DSG6.
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 517
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #812 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 14:39:35 »
Dokładnie - jeśli to o czym wspomniałem to dla ciebie minus a jeździsz non stop dynamicznie, to brał bym manual. Napisałem to bo nie czytam w twoich myślach. Dla jednego minus, dla innego nie ma to znaczenia.

Teraz jeżdzę po 23-30 tys. km, przecież pisałem, że to nie jest dużo, żebyś wniosków pochopnych nie wyciągnął. Po prostu często zmieniam ostatnio auta;P.

Jak jeździłem po 60-100 tys. rocznie to skrzynie manualne padały po 130 tys. km (zamordowane 2) w nowych autach segmentu C (Corolla/Astra), ale auta były eksploatowane z V max/gaz często w podłogę i dużo wyprzedzania (oba diesle) bez jakiś specjalnych szybkich zmian biegów itp.:)

Serwisy zawsze będą widzieć kłopoty, kto nie ma kłopotów nie jedzie do nich. I zwykle nie pisze na forum, że nie ma w przeciwieństwie do tych co mają;). Wyciąganie na tej podstawie bezpośrednich wniosków jest bez sensu, ale z drugiej strony głupio by było się nad pewnymi awariami nie zastanowić. Facebook jest dobry by łapać klientów , rozdmuchując pewne problemy ponad miarę.

DSG6/DSG7 w Tiguanie są mokre i cieszą się dobrą opinią. Nie myl DQ200 (sucha, 7 biegowa) z DQ500 7 biegową i DQ250 6-biegowa (najlepiej przeczytaj forum, pisaliśmy to tym wielokrotnie).

Wydaje mi się, że wiesz, że coś dzwoni tylko nie do końca w którym kościele:P
 

Offline dxtr71

  • Bywalec
  • Wiadomości: 50
  • Pomógł: 1
  • Auto: Golf VI
  • Model: Variant
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFHC
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #813 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 14:47:29 »
Dzięki i niech tak zostanie póki co. Jak wyszły TSI też wszyscy byli zachwyceni, parę lat użytkowania zweryfikuje lepiej kto miał rację, niż nasze dyskusje ;).

PS: Manuale w Oplu są znane ze swojej słabości, szczególnie w połączeniu z dieslem. To też słaby przykład. Zajedź manuala z BMW np, to przyznam ci rację.
W dodatku manuala wyciągne na szrocie w stanie idealnym za 200zł i nawet z nowym sprzęgłem i przełożeniem zamknę się w 1000zł maks.
Naprawa łożysk w manualu Opla, bo to się właśnie sypie też zamyka się w 1000-1500zł. To się ma nijak nawet do wymiany sprzęgieł w DSG, a co dopiero naprawy.
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 517
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #814 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 16:38:38 »
Dzięki i niech tak zostanie póki co. Jak wyszły TSI też wszyscy byli zachwyceni, parę lat użytkowania zweryfikuje lepiej kto miał rację, niż nasze dyskusje ;).
Dokładnie (choć te skrzynie są ciut dłużej na rynku niż TSI jak zaczęły sie sypać). To i kto miał ile szczęścia;)

PS: Manuale w Oplu są znane ze swojej słabości, szczególnie w połączeniu z dieslem. To też słaby przykład. Zajedź manuala z BMW np, to przyznam ci rację.
W dodatku manuala wyciągne na szrocie w stanie idealnym za 200zł i nawet z nowym sprzęgłem i przełożeniem zamknę się w 1000zł maks.
Naprawa łożysk w manualu Opla, bo to się właśnie sypie też zamyka się w 1000-1500zł. To się ma nijak nawet do wymiany sprzęgieł w DSG, a co dopiero naprawy.
Za krótko/mało jeździłem BMW, także nie ma doświadczenia w rozpadających się skrzyniach. Daje jedyne przykłady które mogę dać, czyli te znane z praktyki.

Jak pamiętam, dwie skrzynie o których pisałem się rozleciały (zębatki itp.)  i w tamtym czasie używek nie było zbyt dużo. Skończyło się wymianą na używkę (cała skrzynia). Opel zamknął się w rachunku na 4000, Toyota ciut mniej (ASO, nie ja płaciłem). Poza ASO było by pewnie sporo taniej.

Ludzie też narzekają na manuale VW, chociaż nie jest to jakieś nagminne.

Mam nadzieję, żę rzuciłem ciut światło 'o co kaman' z DSG. Życzę oryginalnemu pytającemu udanego zakupu i dobrej eksploatacji:) IMHO jeden i drugi wybór jest dobry.
 

Offline Adasko75

  • Nowy
  • Wiadomości: 2
  • Auto: Inne
  • Model: SFXT
  • Silnik: 2.0T
  • Kod:
  • Moc: 241
  • Napęd: AWD
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #815 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 16:58:36 »
przepraszam, ale raz jeszcze zapytam, żeby się upewnić: czy aby na pewno obecnie stosowana w tiguanach skrzynia dsg jest mokra?
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 517
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #816 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 17:25:14 »
Tak, wg ETKI dla RM 2019 (DQ250 6 bieg. i DQ500 7 bieg.). Co nie oznacza, że VW nie będzie probował nowej 0GC (okolice 380-420Nm). Niby mokra, ale zoptymalizowany obieg oleju ma. Nic nie wiadomo na temat awaryjności. Jest instalowana obecnie w Arteonie.
 
Podziękował: Adasko75

Offline Kabe

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 369
  • Pomógł: 55
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CZEA
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #817 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 17:30:27 »
Czy 1,4tsi DSG 6 biegów też jest mokra?
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 517
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #818 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 17:32:08 »
Tak.
 
Podziękował: Kabe

Offline Vara

  • Baned
  • Wiadomości: 1
  • Napęd: FWD
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #819 dnia: 12 - Czerwiec - 2018 - 15:22:54 »
Także życzę wszystkiego najlepszego!  :D
[Spam w podpisie - BAN]
 

Offline meloman

  • Nowy
  • Wiadomości: 1
  • Napęd: FWD
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #820 dnia: 13 - Czerwiec - 2018 - 11:48:06 »
Siemanko rajderzy :D.
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 517
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #821 dnia: 15 - Czerwiec - 2018 - 11:40:08 »
Ponieważ emocje opadły, to czy ktoś mi może wytłumaczyć pewną rzecz. Dlaczego ten jak i inne wątki zostały przeniesione do działów do których nikt nie zagląda [sam sobie chyba odpowiadam]. I to wbrew opinii osób, które się udzielały na forum (miały wkład zarówno merytoryczny jak i ilościowy). Alienacja wartościowych użytkowników, to nie jest chyba dobry pomysł . Tak samo jak zamiatanie problemów pod dywan, zamiast stawić im czoło.

Pytam, bo chcę mieć pełny obraz sytuacji i zastanawiam się nad wypisaniem z forum. Głównym powodem jest to, jak zostało to załatwione w stosunku do kilku osób i fakt, że bardzo mi się to nie podoba.
 
Podziękował: TMP

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 17
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #822 dnia: 15 - Czerwiec - 2018 - 12:03:54 »
Jakoś nie zauważyłem w tym wątku "złych emocji" - chyba, że posty zniknęły zanim je przeczytałem :), a że na forum jestem praktycznie codziennie to raczej niczego nie pominąłem stąd jeszcze bardziej tego nie rozumiem.
Też chciałbym wiedzieć o co tutaj chodzi i żeby wątek wrócił do działu Tiguan II, bo tylko jego dotyczy. Jeśli nie wróci to pewnie umrze śmiercią naturalną. :(, a jest tutaj opisanych wiele fajnych rzeczy.

Nowy wątek założony przez kolegę @tiguan220, który miał być kontynuacją trafił do poczekalni i został zamknięty pewnie z powodu tematu, ale niestety bez żadnego komentarza moderatora/administratora. Aż strach zakładać nowy wątek o podobnym temacie. :)

Stąd również moja prośba o przeniesienie tego wątku z powrotem do działu Tiguan II.
 

Offline Fircyk

  • Amator
  • Wiadomości: 37
  • Pomógł: 2
  • Auto: Inne
  • Silnik: 2.0
  • Moc: 150
  • Napęd: 4Motion
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #823 dnia: 15 - Czerwiec - 2018 - 14:13:57 »
Popieram inicjatywę  powrotu

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

Offline dxtr71

  • Bywalec
  • Wiadomości: 50
  • Pomógł: 1
  • Auto: Golf VI
  • Model: Variant
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFHC
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Off-Top - nie samym autem człowiek żyje
« Odpowiedź #824 dnia: 15 - Czerwiec - 2018 - 15:09:08 »
Jako, że jest to OFF a ja jestem nowy w temacie VAG mam pytanie do wszystkich zgromadzonych.
Czy to jest największe forum poświecone VW w Polsce? Jeśli tak, to jak to się dzieje, że forum, poza tematem wyboru nowego Tiguana II jest prawie martwe i ciężko tu znaleźć merytoryczne dyskusje na temat mechaniki, diagnostyki itd?
Wiele lat spędziłem na dwóch forach w tematyce ogólnej BMW i powiem szczerze, że popularność tych forów i ogrom informacji, jakie tam były przytłaczały, w porównaniu z tym, co zastałem tutaj.
Trochę mnie to nie cieszy, ale może ktoś wyjaśni, albo wyprowadzi mnie z błędu?
 

Tagi wątku: