Autor Wątek: 2.0 TSI - czy warto kupić Scirocco z tym silnikiem?  (Przeczytany 1517 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ownz

  • Nowy
  • Wiadomości: 1
  • Auto: Inne
  • Silnik: 2.0 TSI
2.0 TSI - czy warto kupić Scirocco z tym silnikiem?
« dnia: 23 - Wrzesień - 2017 - 08:30:30 »
Witam,

Chciałbym kupić VW Scirocco III 2008-2009 r. i stąd kilka pytań do osób znających te auta i nieszczęsny silnik 2.0 TSI. Jak samo auto cieszy oko tak silniki plasują się na szczycie rankingów awaryjności - sporo o nich czytałem ale nadal nurtuje mnie kilka pytań. 1. Czy problem z nadmiernym spalaniem oleju spowodowany nieszczelnymi pierścieniami na tłokach dotyczy każdej jednostki z tym silnikiem czy jak to VW komentował sprawę, usterki dotyczą tylko poszczególnych modeli. 2. Czy jest jakiś limit przebiegu przy którym najczęściej te usterki wychodzą? Z tego co wiem w połowie 2011 roku silniki zostały poprawione, niestety im auto młodsze tym droższe. Dowiedziałem się że wymiana tłoków na poprawione to koszt 12 300 zł brutto, oczywiście wchodzi w to cały osprzęt korbowody uszczelki itp. jeśli ktoś by chciał mam całą dokładną listę części które są wymieniane przy takim remoncie. Zastanawiam się czy kupując scirocco III powinienem liczyć się z tym, że zanim wsiądę do auta najlepiej od razu przeprowadzić remont silnika, wtedy można szukać auta z uszkodzonym silnikiem czy lepiej odpuścić sobie wersje sprzed 2011 roku jeszcze trochę odłożyć i kupić auto już z poprawionym silnikiem po 2011r. Może jednak problem nie dotyczy wszystkich auto i na co wtedy zwrócić uwagę przy kupnie tego auta żeby nie trafić na silnik z usterką?


 

Offline Fish

  • Bywalec
  • Wiadomości: 51
  • Pomógł: 2
  • Auto: Tiguan I FL
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CCTA
  • Moc: 200 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: 2.0 TSI - czy warto kupić Scirocco z tym silnikiem?
« Odpowiedź #1 dnia: 23 - Wrzesień - 2017 - 10:50:29 »
Też się tym tematem interesowałem kupując Tiguana, ale w końcu padło na 2016 rok.
Sprawdź kod twojego silnika czy ma w rozrządzie pasek czy łańcuch. Bo jeśli łańcuch to w początkowych latach produkcji był problem z napinaczem. Efekt był taki że łańcuch się rozciągał, napinacz działał wadliwie i dochodziło do przeskoczenia łańcucha na kole zębatym. Ponoć jak łańcuch się wyciągnął a napinacz źle działa to to słychać bo łańcuch ociera o aluminiową obudowę.

Co do tłoków to najlepiej ściągnąć z USA akcesoryjne, ale uwaga tylko jednej firmy - nie pamiętam teraz nazwy.
_________
Fish
 
Podziękował: ownz

Tagi wątku: Scirocco 2.0 TSI usterki awarie