Autor Wątek: Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.  (Przeczytany 37569 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Online andrew7800

  • Moderator
  • Wiadomości: 1643
  • Pomógł: 46
  • Auto: Sharan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 160 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: BKL
Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.
« dnia: 27 - Sierpień - 2014 - 18:42:57 »
PAMIĘTAJMY ŻE KAŻDA MODYFIKACJA PRZEPROWADZONA NIE FACHOWO MOŻE NIEŚĆ ZA SOBĄ NIEPOŻĄDANE SKUTKI!
ROBIMY TO WYŁĄCZNIE NA WŁASNE RYZYKO !



Witam.
Każdy z nas chciałby zwiększyć moc swojego TDI na pompie VP 37. Opiszę dziś jak to przeprowadzić krok po kroku. Auto na którym przeprowadziłem modyfikacje oraz testy to Vw Sharan 1.9 TDI 90 KM kod silnika AHU. Opis można stosować w silnikach 1Z oraz AHU 90 KM TDI VP.
TEJ MODYFIKACJI NIE POWINNIŚMY STOSOWAĆ W SILNIKACH 1.9 TDI VP 110KM
 

1. Musimy kupić w sklepie oporniki. Wartość to 390 lub 420 Ohm 0,6 Watt. koszt to 10-20 groszy za sztukę. Można je kupić w sklepie z drobiazgami do elektroniki.
https://c5.staticflickr.com/1/424/31392147572_7a1bc2d335_k.jpg
Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.


https://c5.staticflickr.com/1/212/31392148932_95a396863c_k.jpg
Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.


2. Szukamy kostki 8-pinowej na wiązce przewodów która idzie do pompy wtryskowej. Kostka  widoczna na zdjęciu przy filtrze olejowym.

https://c1.staticflickr.com/1/610/30697960464_3ccc8b503b_z.jpg
Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.


3. Rozpinamy kostkę żeby sprawdzić numerację pinów. Interesują nas tylko piny nr 2 i nr 3. Najpierw bierzemy opornik 420 ohm i sprawdzamy czy po zamontowaniu nie ma efektu nadmiernego dymienia lub nie generuje błędów. Jeśli są takie efekty uboczne to musimy zamienić 420 ohm na opornik 390 ohm żeby nie uszkodzić auta.  Bierzemy igłę i robimy otworki w pinie nr2 i nr3. Wtykamy w te otworki nóżki opornika i zaginamy dookoła przewodu.

https://c3.staticflickr.com/1/349/30697965514_ad0a603a64_k.jpg
Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.


Możemy podłączyć opornik na dwa sposoby:
- pierwszy to podłączenie na stałe
https://c3.staticflickr.com/1/2/31166719410_d7d54f2b1e_k.jpg
Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.


Ta opcja to jazda ze stale włączonym opornikiem.

- drugi to podłączenie z włącznikiem w kabinie pojazdu
https://c7.staticflickr.com/1/488/31392151182_dd4138f811_k.jpg
Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.

Wpinamy przewód w pin nr2 i prowadzimy do kabiny pojazdu gdzie podłączamy pod pierwsza stopkę włącznika. Bierzemy drugi przewód i podłączamy go pod drugą stopkę włącznika i prowadzimy do pinu nr3. Pomiędzy pin nr 2 a pierwszy przewód  jako połączenie wstawiamy opornik.
Ta opcja pozwala poruszać się autem seryjnym. Włącznik służy nam tylko wtedy gdy potrzebujemy większej mocy np; jak chcemy szybciej wyprzedzić jakąś kolumnę pojazdów lub ciągniemy przyczepę z ładunkiem pod górkę.

 A teraz wady i zalety podnoszenia mocy w taki sposób. Jest to sposób bez kontroli czyli nie wiemy ile mocy przybyło naszemu autku oraz czy nie dojdzie do uszkodzenia pompy wtryskowej, silnika lub turbiny. powinniśmy skorzystać z hamowni i zrobić pomiary o ile wzmocniliśmy swoje auto w KM i Nm.

Zalety:  :big_grin:
- auto staje się zwinniejsze
- mniejsze spalanie w cyklu miejskim oraz w trasie nawet o 1-1,5 litra ON/100 km oczywiście przy normalnej jeździe
- brak turbo dziury, ciągnie od samego dołu
- zwiększa się prędkość maksymalna pojazdu
- lepiej pali

  Wady:  :(
- szybsze zużycie podzespołów napędowych auta np; przeguby, półosie, sprzęgło
- przy wysokiej temperaturze na zewnątrz (upalne dni) wzrasta temperatura cieczy chłodzącej silnik o 5-7 stopni C niż w serii
- jak mocno przyśpieszamy to potrafi przydymić na czarno

Ta modyfikacja została sprawdzona na hamowni w WORD w Łomży. Testowane auto to seryjny VW Sharan 1,9 TDI silnik AHU 90 KM.  Na hamowni wyszło 143 KM i 293 Nm.

Wykresy z hamowni:

1 - pomiar
https://c6.staticflickr.com/6/5611/30729588613_f8e3c1574c_k.jpg
Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.


2 - pomiar
https://c6.staticflickr.com/6/5580/31423134421_3660c9e433_z.jpg
Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.


PAMIĘTAJMY ŻE KAŻDA MODYFIKACJA PRZEPROWADZONA NIE FACHOWO MOŻE NIEŚĆ ZA SOBĄ NIEPOŻĄDANE SKUTKI!
ROBIMY TO WYŁĄCZNIE NA WŁASNE RYZYKO !




 

Offline przemo

  • Master
  • Wiadomości: 1287
  • Pomógł: 2
  • Auto: Audi
  • Model: S6 C5
  • Silnik: 4.2 V8
  • Kod: ANK
  • Moc: 340 KM
  • Napęd: quattro
  • Skąd: LRY
Odp: Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.
« Odpowiedź #1 dnia: 27 - Sierpień - 2014 - 20:30:07 »
Andrzejku bardzo fajny poradnik ;)
Ja jak ogarnę swoją pompę to też zrobię sobie taką modyfikację ;)

 

Online andrew7800

  • Moderator
  • Wiadomości: 1643
  • Pomógł: 46
  • Auto: Sharan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 160 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: BKL
Odp: Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.
« Odpowiedź #2 dnia: 27 - Sierpień - 2014 - 23:02:02 »
Dzięki @przemo za pochwałę.  :redface: Niech ten opis służy dla dobra ogółu.  :)


 

Offline Maniek2002

  • Nowy
  • Wiadomości: 1
  • Model: Mariusz
  • Silnik: 1.9tdi
  • Kod: Auy
  • Moc: 115
  • Skąd: Torun
Odp: Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.
« Odpowiedź #3 dnia: 17 - Wrzesień - 2016 - 22:40:39 »
Witam jestem nowy na forum. Posiadam forda galaxy 2002 r.  1,9 TDI 115 KM. Moje pytanie brzmi czy jest możliwość włożenia opornika do zwiększenia mocy. Autko jest już na pompowtryskach jeśli jest taka możliwość to gdzie go zamontować i jakiej oporności. Za odpowiedz z góry dziękuję.
 

Offline red

  • Administrator
  • Wiadomości: 1728
  • Pomógł: 31
  • Auto: Sharan I FL
  • Wersja: BlackVelvet
  • Silnik: 1.9 TDi PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115++
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: BWM
Odp: Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.
« Odpowiedź #4 dnia: 18 - Wrzesień - 2016 - 07:19:39 »
W przypadku pompowtrysków opornik wstawia się na czujnik temperatury paliwa. Nie wiem jaką powinien mieć wartość bo tego nie robiłem.

red@tapatalk

 

Offline gora1234

  • Nowy
  • Wiadomości: 2
  • Auto: Inne
  • Silnik: 1z
  • Kod: 1z
  • Moc: 90
Odp: Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.
« Odpowiedź #5 dnia: 09 - Grudzień - 2016 - 20:09:31 »
Można prosić o reupload ?
 

Online andrew7800

  • Moderator
  • Wiadomości: 1643
  • Pomógł: 46
  • Auto: Sharan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 160 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: BKL
Odp: Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.
« Odpowiedź #6 dnia: 09 - Grudzień - 2016 - 23:50:04 »
Temat uzupełniony :smoking:


 

Offline gora1234

  • Nowy
  • Wiadomości: 2
  • Auto: Inne
  • Silnik: 1z
  • Kod: 1z
  • Moc: 90
Odp: Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.
« Odpowiedź #7 dnia: 10 - Grudzień - 2016 - 20:39:45 »
Dzięki wielkie, pozdrawiam
Jak to jest z tym spalaniem po włożeniu opornika, teoretycznie większa dawka paliwa to powinien więcej palić, na prawdę pali mniej ?? Jakie to wartości realne
 

Online andrew7800

  • Moderator
  • Wiadomości: 1643
  • Pomógł: 46
  • Auto: Sharan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 160 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: BKL
Odp: Tuning za pomocą opornika jak to zrobić - opis.
« Odpowiedź #8 dnia: 12 - Grudzień - 2016 - 01:46:43 »
Wszystko zależy od stylu jazdy. Przy normalnej eksploatacji cykl mieszany trasa-miasto spalanie spadło o około 1 litr ON/100 km.


 

Tagi wątku: