Autor Wątek: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie  (Przeczytany 4114 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kuba73

  • Amator
  • Wiadomości: 29
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: WF
System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« dnia: 02 - Marzec - 2017 - 11:09:32 »
Jakie jest Wasze zdanie nt systemu Start-Stop.
W internecie jest dużo informacji na jego temat, często powtarzają się krytyczne opinie nt jego wplywu na trwałość silnika. Oczywiście pewne podzespoły silnika przystosowano do pracy z tym systemem ale nadal jest dużo wątpliwości. Z drugiej strony na pewno zmniejsza hałas i emisje spalin co ma duże znaczenie w mieście.
Ja zawsze wyłączam go podczas jazdy w trasie.
W miescie, w korkach generalnie tez z niego nie korzystam nie dlatego żeby irytowało mnie ciągłe włączanie i wyłączanie się silnika ale dlatego ze tak do końca nie wiadomo jak wpływa na trwałość silnika.
Jakie są Wasze doświadczenia z tym systemem? Czy korzystacie z niego czy też wyłączacie go?


 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 517
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #1 dnia: 02 - Marzec - 2017 - 12:46:58 »
Przekleje Ci co napisałem w innym poście, z małą modyfikacją.

Ile ludzi tyle opinii. Auta VW są dość dobrze przygotowane. Poprawione są rozrusznik, trochę innych elementów i używany jest inny typ akumulatora (AGM). Serwisy się tego bały, ale nieoficjalnie mówią, że jest naprawdę OK. Automatyka jest całkiem sensowna (szczegóły w instrukcji). Kosztów ci nie oszczędzi bo zapłaciłeś już za te zmiany a oszczędności na paliwie są minimalne (albo zje je wymiana droższego akumulatora). Za to tam gdzie wpływał byś na jakość powietrza (centra miast), ten system pomaga - więc korzystając niejako jesteś uprzejmy w stosunku do ludzi którzy muszą tam żyć/przebywać. Zaletą jest też cisza jak stoisz na światłach lub jak silnik się sam wyłączy jak na kogoś czekasz. Osobiście nie widzę powodu, żeby to wyłączać - jedynie, gdy przejeżdżasz przez duże kałuże (np. pod wiaduktami,w terenie).

Chłodzenie turbo jest zapewnione przez pompkę elektryczną, w wypadku gdy silnik się wyłączy.

Inna sprawa, że system to najbardziej pomaga w niemających związku z praktyka zestandaryzowanych testach zużycia paliwa;)

Jeżdżę z tym systemem od lat i nigdy nie miałem żadnych problemów. Decyzję zostawiam Tobie.
 

Offline arekp

  • VIP
  • Wiadomości: 674
  • Pomógł: 59
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #2 dnia: 02 - Marzec - 2017 - 16:23:05 »
nie wiadomo jak wpływa na trwałość silnika.

Ja również mam mieszane uczucia co do tego systemu, ale związane z kwestią czysto użytkową. Mega mnie irytuje, kiedy silnik wyłącza się podczas nawet nie zatrzymania, ale jeszcze chwilkę przed. Na przykład kiedy dojeżdżam do pasów i dosłownie na sekundę lub krócej się zatrzymam do zera.

System nie działa tak, jak to zrobiono dla przykładu w Mercedesie, że wyłączenie następuje dopiero po pełnym (głębokim) wciśnięciu hamulca. Przy delikatnym jego trzymaniu silnik nie gaśnie.


Mam do Ciebie dwa pytania, które może pozwolą Ci zmienić zdanie na temat systemu:

1) ile lat planujesz jeździć tym samochodem?

2) Czy zdecydowałeś się dopłacić bardzo niewielką (jak na niosącą duże korzyści) kwotę za dodatkowe 2 lata gwarancji? - nie mylić z opieką serwisową.
 

Offline kuba73

  • Amator
  • Wiadomości: 29
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: WF
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #3 dnia: 02 - Marzec - 2017 - 21:19:58 »
Dziękuję za odpowiedź.
W odpowiedzi na Twoje pytania:
1. Planuje użytkować samochodu ok.5-6 lat.
2. Dokupiłem program "Safe+".
 

Offline arekp

  • VIP
  • Wiadomości: 674
  • Pomógł: 59
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #4 dnia: 02 - Marzec - 2017 - 21:33:09 »
Czyli podobny okres jaki zakładam u siebie. Zakładam też, że przez 4 lata jak coś się stanie, to mi to wymienią w ramach gwarancji. Zakładam również, że jeśli będzie miało się zepsuć, to właśnie w okresie kilku pierwszych lat - a jak zacznie się sypać po gwarancji, to go sprzedam ;-)
 

Offline Wiewior

  • Amator
  • Wiadomości: 15
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: KR
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #5 dnia: 02 - Marzec - 2017 - 22:17:50 »
Dla kogoś, kto pierwszy raz z tego korzysta może być ten system irytujący. Irytuje mnie, że nie mogę się na biegu doczołgać do skrzyżowania, czy poprzedzającego samochodu, bo auto gaśnie. Uważam że gaśnie za szybko. Nie miałbym nic przeciwko gdybym stanął i wtedy silnik by zgasł, ale jak się czołgam np. na lewoskręcie, widzę że robi się luka że można przejechać, chcąc mu dać w gaz, on sobie zgasł. Także jak dla mnie jest to bardzo nieprzydatna rzecz o staram się wyłączać od razu po odpaleniu samochodu. Fakt, stojąc na światłach fajnie jest mieć absolutną ciszę, brak wibracji, ale przy jeździe po mieście gdzie nie ma świateł, można jeździć po skrzyżowaniach bez zatrzymywania się, system staje się denerwujący. A jak ktoś chce być ekologiczny... No cóż, mam benzyniaka, a nie smierdzącego, głośnego diesla, bez urazy TDIki :-)
Co się tyczy trwałości... Jak stać nas na samochód za 150 tys, to i te kilka więcej za przedłużenie gwarancji nie powinno być problemem, a uważam że lepiej mieć takie zabezpieczenie jak jest wybór, niż później narzekać że po dwóch latach coś się sypło dużo droższego :-)
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 517
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #6 dnia: 02 - Marzec - 2017 - 22:47:52 »
Ten ASS jest trochę bardziej agresywny niż w Golfie 7. Tam można było podobnie jak w Mercedesie siłą naciśnięcia pedału hamulca regulować czy ma się włączyć czy nie. W Tiguanie mam wrażenie, że czasami działa to podobnie ale czasami wyłącza się mimo lekkiego naciśnięcia. Inna sprawa, że wydaje mi się, że zupełne puszczenie hamulca przy zwalnianiu uruchamia silnik:) [możliwe, że mi się wydaje;), muszę to troche potestować]. Ja już się tak przyzwyczaiłem, że auto zachowuje się przewidywalnie.

Inna sprawa, że może pomóc wyłączenie auto-hold. Wtedy co prawda nie można ściągnąć nogi z hamulca na postoju (podobnie jak w klasycznym automacie) bo auto ruszy, ale przynajmniej uruchomienie silnika następuje zanim zdąży się wcisnąć pedał gazu. Polecam potestować, może będzie bardziej pasować.

Gwarancję zdecydowanie lepiej przedłużyć.



 

Offline zbiols

  • Bywalec
  • Wiadomości: 62
  • Pomógł: 5
  • Auto: Tiguan II
  • Model: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #7 dnia: 06 - Grudzień - 2017 - 15:14:29 »
Chłodzenie turbo jest zapewnione przez pompkę elektryczną, w wypadku gdy silnik się wyłączy.
miałem zakładać temat ale znalazłem :czyli jadąc np. autostradą po zjeździe na parking i zatrzymaniu samochodu przy włączonym start-stop silnik zgaśnie ale nie muszę się obawiać o turbo gdy jest ono schładzane aż do wyłączenia samochodu?
 

Online Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2289
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #8 dnia: 06 - Grudzień - 2017 - 20:14:18 »
Chłodzenie może i pompka zapewni ale co zapewni smarowanie rozpędzonego turbo przy takim wyłączaniu i włączaniu silnika .
Taki start-stop potrafi doprowadzić do białej gorączki nawet najtwardszego przy manewrach podczas parkowania .A turbina zaczyna się kręcić zaraz po odpaleniu i zrobi jeszcze sporo obrotów po zgaszeniu silnika .Czy takie włączanie i gaszenie wpływa dobrze na jej kondycję .W nowszych zaczęto właśnie by zwiększyć ich żywotność przez takie szarpaniny stosować zamiast łożysk ślizgowych kulkowe .
 

Offline przemo

  • VIP
  • Wiadomości: 1258
  • Pomógł: 3
  • Auto: Audi
  • Model: S6 C5
  • Silnik: 4.2 V8
  • Kod: ANK
  • Moc: 340 KM
  • Napęd: quattro
  • Skąd: LRY
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #9 dnia: 06 - Grudzień - 2017 - 20:42:46 »
Pompka zapewnia też smarowanie.
 

Online Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2289
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #10 dnia: 06 - Grudzień - 2017 - 21:19:01 »
Smarowanie oleju w autach zapewnia pompa mechaniczna uzależniona od obrotów silnika .Elektryczne pompy do smarowania przed rozruchem posiadały T 34 .
 

Offline Gecon

  • Amator
  • Wiadomości: 25
  • Auto: Inne
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: FWD
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #11 dnia: 16 - Grudzień - 2017 - 04:57:01 »
Trzeba również zwrócić uwagę na inne podzespoły związane z ciągłym rozruchem i gaszeniem.
Posiadam dwa auta na platformie MQB , jedno z nich służy jako auto firmowe i jest użytkowane tylko na mieście i ma działający ST, drugie auto użytkuje prywatnie i zaraz po kupnie tego auta wyłączyłem ST.
Auto firmowe ma przejechane 86tys i dwumasa kwalifikuje się do wymiany zaś prywatne ma podobny przebieg i żadnych objawów co by wskazywały na jakiekolwiek zużycia
 

Offline wojtek.vw

  • Bywalec
  • Wiadomości: 50
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #12 dnia: 17 - Grudzień - 2017 - 11:54:19 »
Czy można ten start-stop wyłączyć na stałe w RM2017? Podobno w RM2018 jak się wyłączy, to pamięta.
Przepraszam, nie zawsze mogę pisać z polskimi literkami.
 

Offline Gecon

  • Amator
  • Wiadomości: 25
  • Auto: Inne
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: FWD
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #13 dnia: 17 - Grudzień - 2017 - 13:19:09 »
Można wyłączyć bez problemu
 

Offline Toomasz

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 176
  • Pomógł: 6
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI CR
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: WS
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #14 dnia: 17 - Grudzień - 2017 - 14:26:27 »
Można wyłączyć bez problemu
Rozumiem że trzeba się do auta podpiąć żeby to wyłączyć na stałe???
 

Offline Gecon

  • Amator
  • Wiadomości: 25
  • Auto: Inne
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: FWD
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #15 dnia: 17 - Grudzień - 2017 - 14:31:32 »
Tak trzeba, nic praktycznie nie zmienisz w aucie jeżeli się nie podepniesz do auta
 

Offline D4r3k_40

  • Amator
  • Wiadomości: 29
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HighLine
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GS
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #16 dnia: 17 - Grudzień - 2017 - 15:01:02 »
Tak trzeba, nic praktycznie nie zmienisz w aucie jeżeli się nie podepniesz do auta
Mam odłączony system, za pomocą dodatkowego modułu. Po włączeniu silnika, sam się dezaktywuje. Oczywiście ręcznie modę go aktywować, żeby działał jak fabryczny.
 

Offline Gecon

  • Amator
  • Wiadomości: 25
  • Auto: Inne
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: FWD
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #17 dnia: 17 - Grudzień - 2017 - 16:09:02 »
Ja mówię o dezaktywacji z poziomu kodowania/adaptacji a nie za pomocą modulu
 

Offline wojtek.vw

  • Bywalec
  • Wiadomości: 50
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #18 dnia: 17 - Grudzień - 2017 - 18:12:41 »
Mam odłączony system, za pomocą dodatkowego modułu.
Zdradzisz jakiego?
Można wyłączyć bez problemu

Obawiam się, że po zastosowaniu obu metod gwarancja pójdzie się czochrać...
Przepraszam, nie zawsze mogę pisać z polskimi literkami.
 

Offline Gecon

  • Amator
  • Wiadomości: 25
  • Auto: Inne
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Napęd: FWD
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #19 dnia: 17 - Grudzień - 2017 - 18:37:28 »
System Fazit nie wykrywa zmian w adaptacji, dezaktywacja SS z poziomu adaptacji nie wprowadza żadnych błędów i takich tam podobnych sytuacji. Po takiej zmianie spokojnie możesz podłączyć komputer w ASO i nic Ci nie wykryje. Nigdy nie używałem żadnych modułów podtrzymujących pamięć przycisków czy ich zmianę w działaniu ale na bank jeżeli by był jakiś problem np pożar w aucie (nie twierdze ze z winy tego modułu) i ekspertyza by wykazała ze było dołożone jakieś urządzenie to możesz się pożegnać z jakimikolwiek odszkodowaniami itd. Każdy używa to co uwarza za stosowne, jedni moduły drudzy maja inne rozwiązania .
 

Offline D4r3k_40

  • Amator
  • Wiadomości: 29
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HighLine
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GS
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #20 dnia: 17 - Grudzień - 2017 - 22:59:25 »
Ja mówię o dezaktywacji z poziomu kodowania/adaptacji a nie za pomocą modulu

Ja tylko w kwestii informacyjnej, że takie coś mam
 

Offline kucyk

  • Bywalec
  • Wiadomości: 74
  • Pomógł: 9
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #21 dnia: 18 - Grudzień - 2017 - 19:14:51 »
Rozumiem że trzeba się do auta podpiąć żeby to wyłączyć na stałe???
Ogólnie to się nie da wyłączyć start/stop, ale można go oszukać przestawiając dolna granicę naładowania akumulatora przy której start/stop się aktywuje z oryginalnych 7V na maksymalne dopuszczalne 12.1V z tego co pamiętam. Nie robiłem tego u siebie bo czasami start/stop się przydaje.
 
Podziękował: Toomasz

Offline wojtek.vw

  • Bywalec
  • Wiadomości: 50
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #22 dnia: 19 - Grudzień - 2017 - 13:43:05 »
Ta funkcja tez przez podpiecie do kompa?
(sorry, brak pl liter)
Przepraszam, nie zawsze mogę pisać z polskimi literkami.
 

Offline arekp

  • VIP
  • Wiadomości: 674
  • Pomógł: 59
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #23 dnia: 19 - Grudzień - 2017 - 15:23:57 »
tak
 

Offline ToMa

  • Nowy
  • Wiadomości: 3
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI SCR
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SLU
Odp: System START-STOP - działanie, spostrzeżenia i opinie
« Odpowiedź #24 dnia: 04 - Wrzesień - 2018 - 12:49:56 »
Witam Koleżanki i Kolegów.
Chciałbym zasięgnąć opinii odnośnie działania Systemu S-S w waszych pojazdach. Osobiście mam wątpliwość co do właściwego działania systemu w moim Tiguanie 2.0 TDI ze skrzynią manualną. Wcześniej jeździłem Golfem VII TSI przez 4 lata i nigdy nie wyłączałem systemu który działał sobie bez zarzutu. 
Obecnie po przejechaniu jeszcze nie 1000 km zauważyłem wyłączanie silnika przy prędkości najczęściej - 20/30 km/h  podczas redukcji biegów z 3-2, wciąż trzymając włączone sprzęgło (redukcja biegu) silnik odpala  w ... jadącym pojeździe . Innym razem wyłączenie następuje podczas hamowania silnikiem przy dojeździe do skrzyżowania (ecodriving) przy prędkości ok 30-40 km/h.   Jak dla mnie to dziwna i wcześniej nie spotykana reakcja pojazdu z tym systemem. Jest to szczególnie irytujące chociażby  w takiej sytuacji kiedy silnik podczas jazdy i redukcji wyłączył się, nie zauważyłem tego a wyłączając sprzęgło doszło do odpalenia pojazdu nie z systemu a na tzw. "pych" (!)  do tego dochodzi szarpniecie pojazdu podczas jazdy.
W specyfikacji zakupowej jest użyte określenie - ,, System Start -Stop wyłączający silnik podczas postoju (!) pojazdu, w innym miejscu w necie przeczytałem że dzisiejsze systemy S-S potrafią wyłączać silnik podczas jazdy.
Jakie są wasze spostrzeżenia? Pytam za nim pojadę z tym do serwisu.
30 lat jeżdżę samochodem ale czuję się teraz jakbym zrobił Prawo Jazdy miesiąc temu. Osobiście mam wrażenie że wystąpiła u mnie jakaś usterka w okolicy działania systemu S-S i utrzymywania właściwych obrotów silnika.
Dziekuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Maciek
 

Tagi wątku: start-stop