Autor Wątek: [Tiguan II] Stuki z zawieszenia  (Przeczytany 8374 razy)

kuba73 i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline w-piotrek

  • Nowy
  • Wiadomości: 9
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Rline z DCC
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI DCC
  • Moc: 180 KM
  • Skąd: DS
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #125 dnia: 02 - Październik - 2017 - 13:28:34 »
Tak. Z DCC. Na "komfort" tłucze mniej. Choć czasem i tu łomota. Na progach zwalniających też potrafi nieźle pierdyknąć.

Dodano:  03 - Październik - 2017  -  15:20:33
Auto wczoraj oddane do serwisu. Dziś dostałem telefon że jest do odbioru. Auto zostało przeglądnięte i wszystko jest w porządku. W dodatku już mechanicy nie słyszą żadnych stuków które jeszcze w sobotę słyszeli. Po 16:00 mam odebrać auto.
 

Offline SzymonBed

  • Amator
  • Wiadomości: 15
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skąd: Łódzkie
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #126 dnia: 10 - Październik - 2017 - 09:10:17 »
Witajcie,

Przepraszam za opoznienie z odpowiedzia.
Tak jak pisalem, po wymianie przekladni bylo idealnie, po czym stuki zaczely powracac.
Przyznam, nie sa juz tak intensywne i mysle , ze spora grupa Uzytkownikow Tiguana nie slyszalaby tych dziwekow.
Obecnie slyszalne na malych kamieniach, ale duzo bardziej wygluszone niz poprzedni mechaniczne stuki.
Niemniej jednk sa.

Bylem na reklamacji wymiany przekladni i niestety niewypal, gdyz podczas jazdy nic nie bylo slychac (faktcznie nic, ja prowadzilem po drodze, gdzie rano slyszalem).
Wracajac z pracy do domu (mam odcinek 300 metrow po kamieniach) tez cisza.
Ale rano wyjezdzajac do pracy juz slychac przez te 300 metrow, a jak wracam to prawie nic.
Czy w przekladni jest olej?
Jak sie nagrzeje to ma inne wlasciwosci?
Zaobserwowaliscie, ze stuka bardziej po jezdzie po dluzszym postoju?

PS. Cos jest z przekladnia definitywnie, jak dla mnie.

Pozdrawiam,
Szymon


 

Offline w-piotrek

  • Nowy
  • Wiadomości: 9
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Rline z DCC
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI DCC
  • Moc: 180 KM
  • Skąd: DS
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #127 dnia: 10 - Październik - 2017 - 09:40:02 »
Ja czekam na amortyzator który idzie z niemiec. Ma zostać zomontowany dla sprawdzenia. Teoretycznie w tym tygodniu.
 

Offline topic75

  • Amator
  • Wiadomości: 48
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Skąd: SZ
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #128 dnia: 10 - Październik - 2017 - 20:36:44 »
Ja zauważyłem zmiany zależne od temperatury otoczenia, w gorące dni po przejażdżce po kostce brukowej słychać wyraźnie stuki metaliczne ( 10km do miejsca z kostką brukową). Po tej samej kostce, ale już przy temperaturach ostatnich dni. Praktycznie nie słychać. W zimie będzie cicho !

Od wymiany przekładni minęło ok pół roku.


Witajcie,

Przepraszam za opoznienie z odpowiedzia.
Tak jak pisalem, po wymianie przekladni bylo idealnie, po czym stuki zaczely powracac.
Przyznam, nie sa juz tak intensywne i mysle , ze spora grupa Uzytkownikow Tiguana nie slyszalaby tych dziwekow.
Obecnie slyszalne na malych kamieniach, ale duzo bardziej wygluszone niz poprzedni mechaniczne stuki.
Niemniej jednk sa.

Bylem na reklamacji wymiany przekladni i niestety niewypal, gdyz podczas jazdy nic nie bylo slychac (faktcznie nic, ja prowadzilem po drodze, gdzie rano slyszalem).
Wracajac z pracy do domu (mam odcinek 300 metrow po kamieniach) tez cisza.
Ale rano wyjezdzajac do pracy juz slychac przez te 300 metrow, a jak wracam to prawie nic.
Czy w przekladni jest olej?
Jak sie nagrzeje to ma inne wlasciwosci?
Zaobserwowaliscie, ze stuka bardziej po jezdzie po dluzszym postoju?

PS. Cos jest z przekladnia definitywnie, jak dla mnie.

Pozdrawiam,
Szymon



 

Offline decardp

  • Amator
  • Wiadomości: 19
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skąd: KR
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #129 dnia: 11 - Październik - 2017 - 10:18:20 »
Witajcie, u mnie wymieno oba amortyzatory. Po bojach z różnymi warsztatami trafiłem do Auto Specjal w Krakowie   http://www.autospecial.com.pl  gdzie Super profesjonalnie podeszli do tematu. Uważam, że to najlepszy serwis w Polsce.
Bardzo dobra opieka i kilka wizyt przyniosło rozwiązanie. Ściągnięty został nawet mechanik z centrum serwisowego z Poznania. Ja byłem gotowy nawet oddać auto do fabryki na testy a vw rozpoczął procedurę. Jednak przyszła decyzja z Niemczech o wymianie obu kolumn mc persona , podobno cały komplet.
Po wymianie była rewelacja 0 szukania a charakterystyka pracy zawieszenia zdecydowanie się poprawiła , auto przestało również delikatnie podskakiwac tyłem pojazdu przy większych prędkościach.

Minęły 2 miesiące i niestety zaczyna się chyba odzywać ponownie.
 Oto moje nowe amory.



https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171011/b5cd89defe9295ee8437e48ddca31cd3.jpg
Stuki z zawieszenia
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171011/8c0cfb96032e4821a04c71e2de416a9a.jpg
Stuki z zawieszenia
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171011/580f1eb870c0d6a972f287ea1dd2d3c4.jpg
Stuki z zawieszenia


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Offline decardp

  • Amator
  • Wiadomości: 19
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skąd: KR
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #130 dnia: 11 - Październik - 2017 - 10:30:33 »
Zwdudzcie uwagę że poprzednie miały inny nr katalogowy.
Ciekawe, czyżby wiedzieli że jest coś na rzeczy.?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171011/3da77b87b2fe12d1e78143d72df5cde2.jpg
Stuki z zawieszenia


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

Offline Już_nie_Passat

  • Amator
  • Wiadomości: 32
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skąd: KT
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #131 dnia: 11 - Październik - 2017 - 21:23:42 »
witam ponownie,

Też wymienili mi przekładnię kierowniczą.
Po dwóch dniach testów moje spostrzeżenia:

Wcześniej waliło jak u "hiszpana" (pisałem o tym) teraz jest dużo lepiej ale nie idealnie. Ja ciągle słyszę te same stuki ale ja jestem już wyczulony.
Uważam, że nadal źródłem jest przekładnia. Problem polega na tym, że teraz to na tyle słabo słychać, że trudno będzie przekonać serwis, że jest nadal źle. Wcześniej nie było z tym problemu. Paradoksalnie - mam nadzieję, że się pogorszy.

Sam od dawna uważałem, że to przekładnia bo:

1. Bardziej stuka po nagrzaniu, na zimno mniej. Najlepsze (najgorsze) efekty uzyskiwałem jeżeli po nagrzaniu silnika auto postało chwilę. Tłumaczę to tak, że podczas jazdy przekładnia jakoś tam jest chłodzona przez przepływające powietrze a jak postoi to nagrzewa się od silnika. Amory, łączniki stabilizatora itp. nie nagrzewają się od silnika. Przekładnia tak.

2. Nie potrzeba wcale dużego skoku zawieszenia, wystarczy 2-3 cm ale niesymetrycznie, najlepiej z lewej strony. Jazda np. po płytach kiedy koła jednocześnie uderzają w krawędź nie powoduje stuku. To też wskazuje na przekładnię.

3. Słychać w jednym miejscu, tak mniej-więcej przed kierowcą niezależnie od tego które koło wjeżdża w nierówność (ale bardziej od lewego koła).
To miejsce to mocowanie przekładni czyli styk przez który stuk przenosi się na budę. Zwróćcie uwagę na jeden szczegół: przekładnia w naszych autach mocowana jest do ramy pomocniczej na dwóch śrubach. z prawej strony poprzez tuleję metalowo-gumową ale z lewej na sztywno. Dlaczego tak ? Nie wiem. Znajomy mechanik, który zwrócił na to uwagę w pierwszej chwili myślał, że podczas montażu zapomnieli o tulei ale badania wykazały, że wszystkie nowe tak mają (Tiguany, Passaty, Tourany).

4. Stuki idą w parze z wyczuwalnymi drganiami na kierownicy - to też moim zdaniem wskazuje na przekładnię.

No i mam nową przekładnię ale już widzę, że sprawa nie jest załatwiona. Tylko co dalej ?

BTW: Na czas wymiany przekładni wziąłem nowego golfa jako auto zastępcze. Zrobiłem jakieś 150km w różnych warunkach. K...wa tam nic nie stukało !!! Właściwie idealnie. Tanim (no prawie) kompaktem progi zwalniające mogłem brać 300% szybciej niż SUV'em za prawie 200k zł. 
 

Offline arekp

  • Moderator
  • Wiadomości: 421
  • Pomocny: 3
    • odszkodowania
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Highline
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #132 dnia: 11 - Październik - 2017 - 22:26:23 »
U mnie podobne spostrzeżenia:

- stuk słychać wyraźnie z jednego miejsca, również mam wrażenie że jakby na wprost kierownicy
- najczęściej zdarza mi się go słyszeć przy skręconych kołach, kiedy wjeżdżam niesymetrycznie w wyrwę w drodze lub na nierówne płyty

Tę drugą kwestię uświadomiłem sobie dopiero niedawno, ponieważ ciężko mi było zdiagnozować moment, ale dotarło do mnie że zawsze słyszę to w drodze do domu przy 90 stopniowym zakręcie (już na zakręcie, w prawo) oraz w drodze do garazu, również 90 stopni zakręt (również w pełnym zakręcie, ale tym razem w lewo). Oba zakręty są pokonywane przy prędkości 20-30km/h - przy małej prędkości, powiedzmy 10km/h nie słychać.

Dźwięk określiłbym jako "pierdolnięcie", jest ono zdecydowanie przenoszone na budę i trochę na kierownicę.


EDIT: w sumie tak sobie teraz myślę, że w obu przypadkach wyrwę/nierówność w drodze mam po lewej stronie auta, co oznacza że lewym kołem bardziej wibruje. Przy czym nie mówimy tu o dziurze w drodze, jedynie większą przerwę/nierówność między płytami.
www.odszkodowania.pl - serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 

Offline Już_nie_Passat

  • Amator
  • Wiadomości: 32
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skąd: KT
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #133 dnia: 11 - Październik - 2017 - 23:07:08 »
U mnie podobne spostrzeżenia:

- stuk słychać wyraźnie z jednego miejsca, również mam wrażenie że jakby na wprost kierownicy
- najczęściej zdarza mi się go słyszeć przy skręconych kołach, kiedy wjeżdżam niesymetrycznie w wyrwę w drodze lub na nierówne płyty

Tę drugą kwestię uświadomiłem sobie dopiero niedawno, ponieważ ciężko mi było zdiagnozować moment, ale dotarło do mnie że zawsze słyszę to w drodze do domu przy 90 stopniowym zakręcie (już na zakręcie, w prawo) oraz w drodze do garazu, również 90 stopni zakręt (również w pełnym zakręcie, ale tym razem w lewo). Oba zakręty są pokonywane przy prędkości 20-30km/h - przy małej prędkości, powiedzmy 10km/h nie słychać.

DOKŁADNIE to samo u mnie.
Jak wjeżdżam skręcam na podjazd do domu (w lewo) to przejeżdżam przez bardzo obniżony krawężnik (wystaje może ze 2 cm) to mam to samo co opisuje arekp. 
Tylko po raz kolejny podkreślam - na ciepło.
 

Offline decardp

  • Amator
  • Wiadomości: 19
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skąd: KR
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #134 dnia: 12 - Październik - 2017 - 06:23:06 »
Panowie, fajnie że sobie tu gadamy, ale ruscie tyłki do serwisu, bo gadanie nie naprawi wam problemu.
Zauważyłem dziwną sytuację, na forum skarży się kilka osób od ponad pół roku ale zgłoszeń do serwisu jest niewiele. Mechanik z centrum serwisowego z Poznania, od importera mówił że raptem o 1 przypadku słyszał a ja byłem drugim. Gdyby było dużo więcej to na pewno fabryka zajęła by się problemem.
Już wcześniej pisalem, że nie popusze tego vagowi i upierdliwie zostawiam auto na diagnozę w serwisie tyle ile tylko było potrzebne. Pisałem pisma do vw Poznan.
Wiec proszę, ruszcie się do serwisów, i przestańcie tylko biadolic.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Offline arekp

  • Moderator
  • Wiadomości: 421
  • Pomocny: 3
    • odszkodowania
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Highline
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #135 dnia: 12 - Październik - 2017 - 06:34:08 »
Panowie, fajnie że sobie tu gadamy, ale ruscie tyłki do serwisu, bo gadanie nie naprawi wam problemu.

U mnie mają historię zgłoszeń w ASO, praktycznie od samego początku po odbiorze auta. Tyle, że oni nie są w stanie zdiagnozować, a jak możesz przeczytać w historii tego wątku, dźwięki nie zawsze słychać.

Można zatem przyjąć metodę dwóch szkół: 1) oddajemy im auto i czekamy tygodniami na nic; 2) sami szukamy i podamy im na tacy
www.odszkodowania.pl - serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 

Offline decardp

  • Amator
  • Wiadomości: 19
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skąd: KR
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #136 dnia: 12 - Październik - 2017 - 06:42:04 »
Sami to najwyżej doczekamy się końca gwarancji, i tyle będziesz z tego miał .

A jak jeden serwis sobie nie radzi z diagnoza to jedź do innego.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Offline Już_nie_Passat

  • Amator
  • Wiadomości: 32
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190 KM
  • Skąd: KT
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #137 dnia: 12 - Październik - 2017 - 08:25:49 »
Panowie, fajnie że sobie tu gadamy, ale ruscie tyłki do serwisu, bo gadanie nie naprawi wam problemu.

Zgadzam się z Kolegą.
Ale część z nas była już wielokrotnie w serwisie. Ja byłem 6 razy, w dwóch serwisach.
Ale problem polega na tym, że pojedynczego Kilenta łatwo zbyć za pomocą sprawdzonych sztuczek:
- diagnosta podczas jazdy nic nie słyszy,
- w okolicy serwisu nie ma odpowiednich dziur (z życia wzięte)
- na szarpakach nic nie wychodzi
- niech Pan jeszcze trochę pojeździ może się pogorszy (albo urwie)
- .................
A, i jeszcze jedno: pomimo, że byłem 6 razy to zajmowało się tym 4-rech (!!) doradców serwisowych i 4-razy musiałem tłumaczyć na czym problem polega bo między nimi nie ma przepływu informacji. 4 razy zaczynałem od nowa.
To wszystko jestem pewien znacie z autopsji.

Panowie, stare powiedzenie mówi - "w kupie siła".
Może udać się przynajmniej w kilka osób do jednego serwisu i mocniej nacisnąć.
Albo przynajmniej napisać pismo do VW ale też w kilka osób.
Widzę, że przynajmniej paru z nas jest z południa (śląskie, małpolska), więc może jakoś się zbierzemy. Nawet 3-4 osoby to dużo więcej niż jedna.

Ja zgłaszam gotowość.

Decarp - wspomniałeś, że pisałeś pismo do VW. Do kogo konkretnie ? Też bym napisał.
 

Offline SzymonBed

  • Amator
  • Wiadomości: 15
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skąd: Łódzkie
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #138 dnia: 12 - Październik - 2017 - 09:35:16 »
Panowie,

Jestem z Lodzi, calkowicie zglaszam gotowosc.
Wezmy urlopy, Kto moze i razem nawet do Poznania.


Opisywalem problem powyzej (jestem po wymianie przekladni i reklamacji tej wymiany oficjalnie do Poznania wysylalem - przez serwis tez oczywiscie, dostrzegam roznice "zimno - cieplo").

PS. Dzisiaj wymienilem opony na zimowe, stuki wydaja sie jeszcze bardziej wyciszone, rozumiem ze opona bardziej tlumi. Ja mam felgi 18stki, ciekawe czy na 17stkach (16stkach o ile sa)- nie jest dobrze poprzez wyzszy profil opony?

Pozdrawiam,
Szymon



 

Online wojo

  • Moderator
  • Wiadomości: 237
  • Pomocny: 1
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Hajlajn
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 280 KM
  • Skąd: WZ
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #139 dnia: 12 - Październik - 2017 - 14:48:01 »
Ja jeszcze raz napisze ze te stuki pochodzą od amortyzatorów... wiele aut z aktywnym zawieszeniem mają podobne problemy (zreszta tez to wystepuje w pneumatyce) w lato przy upałach bardziej tłucze zawieszenie a w zimie oprocz tego ze lepiej wybiera to jeszcze jest cisza

 

Offline w-piotrek

  • Nowy
  • Wiadomości: 9
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Rline z DCC
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI DCC
  • Moc: 180 KM
  • Skąd: DS
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #140 dnia: 12 - Październik - 2017 - 16:39:13 »
Cześć
Ja czekam do przyszłego tygodnia. Zgodnie z informacją ze środy zeszłego tygodnia, miałem czekać na telefon max 5 dni - tyle podobno idzie zamówiony amortyzator z Niemiec, a dziś pan w serwisie (po moim telefonie), lekko poirytowany, poinformował mnie, że 5 dni to nie znaczy 5 dni, bo może 7 może 8 - proszę nadal czekać na telefon. Ręce opadają, uszy więdną. Poczekam jeszcze do przyszłego tygodnia. Jeśli nie będzie amortyzatora, lub jeśli jego wymiana nie przyniesie pozytywnego skutku, to jestem gotów dołączyć do Was i urządzić pikietę w Poznaniu czy gdziekolwiek indziej.
 

Offline Wito1985

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 109
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline R-line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180
  • Skąd: D
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #141 dnia: 12 - Październik - 2017 - 20:12:03 »
A u mnie dla odmiany dzisiaj zauważyłem, że jak manewruję w garażu i skręcam kołami w prawo lub w lewo to coś w nich cyka jakby przegub i nie mówię tu o maksymalnym wychyleniu kół lecz wystarczy mocny skręt kół tak na 3/4 i cykanie..
 

Offline topic75

  • Amator
  • Wiadomości: 48
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Skąd: SZ
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #142 dnia: 12 - Październik - 2017 - 20:35:31 »
Ja byłem dokładnie z problem stuków 6 razy, za ostatnim wymienili przekładnie. Co dalej w tym temacie, pisałem w poprzednich postach. Jak i wcześniej wspomniałem zawieszenie DCC w  Tigunie  to porażka. Szkoda mi już czasu na serwisy w tej sprawie, po ostatniej wizycie, według  serwisu wszystko jest ok. Poprostu "Ten typ tak ma".

Panowie , fajnie że sobie tu gadamy, ale ruscie tyłki do serwisu, bo gadanie nie naprawi wam problemu.
Zauważyłem dziwną sytuację, na forum skarży się kilka osób od ponad pół roku ale zgłoszeń do serwisu jest niewiele. Mechanik z centrum serwisowego z Poznania, od importera mówił że raptem o 1 przypadku słyszał a ja byłem drugim. Gdyby było dużo więcej to na pewno fabryka zajęła by się problemem.
Już wcześniej pisalem, że nie popusze tego vagowi i upierdliwie zostawiam auto na diagnozę w serwisie tyle ile tylko było potrzebne. Pisałem pisma do vw Poznan.
Wiec proszę, ruszcie się do serwisów, i przestańcie tylko biadolic.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

Offline decardp

  • Amator
  • Wiadomości: 19
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skąd: KR
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #143 dnia: 12 - Październik - 2017 - 21:36:37 »
Wojo, jeśli był by to amortyzator to po wymianie u mnie obu kompletnych kolumn mc persona ( w których skład wchodzi amortyzator sprężyna łożysko i nowe mocowanie) o stukaniu powinienem zapomnieć na wieki, a zapomniałem na 2 miesiące i 5000 km. Dzisiaj się mocno odezwał i jutro odwiedzę serwis.

No cóż, lipa jak cholera. Chce mi się tu teraz trochę kuuuuuuur ... rzucić.

Chyba pozostanie nam jedynie pikieta . problem mamy jedynie w wywoływaniu tech dźwięków za każdym razem i to jest naszym największym wrogiem.

Dlatego, popieram i grupową reklamację, będę w łodzi w przyszłym tygodniu w środę a w Warszawie w sobotę rano. Zapraszam również do Krakowa.

Ps: poszukam tego adresu do Poznania ale jak dobrze pamiętam to było to pisane przez formularz kontaktowy na stronie www.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Offline SzymonBed

  • Amator
  • Wiadomości: 15
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skąd: Łódzkie
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #144 dnia: 13 - Październik - 2017 - 10:27:46 »
Zgadzam sie z DECARDP, najwieksze wyzwanie jak dla mnie teraz to trudnosci z wywolaniem dzwiekow, wedle mojej potrzeby.
Doswiadczylem jadac do serwisu, kiedy nie potrafilem wywolac. (przed wymiana przekladni bylo duzo glosniej i latwiej wywolac)
Jak dla mnie to dalej przekladnia, a nie amortyzator. (dlaczego nie stuka u mnie z prawej strony, tylko z lewej z obszaru przed kierowca)

Kolego DECARDP, moze spotkamy sie w Lodzi jak bedziesz, zastanowimy sie nad strukturalnym rozwiazaniem (wyjazd, wspolna reklamacja zbiorowa), zaproponujemy wtedy pozostalym Wam, aby sie przylaczyc / poprawic podejscie.

Pozdrawiam,
Szymon
 

Online wojo

  • Moderator
  • Wiadomości: 237
  • Pomocny: 1
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Hajlajn
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 280 KM
  • Skąd: WZ
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #145 dnia: 13 - Październik - 2017 - 10:52:03 »
Wojo, jeśli był by to amortyzator to po wymianie u mnie obu kompletnych kolumn mc persona ( w których skład wchodzi amortyzator sprężyna łożysko i nowe mocowanie) o stukaniu powinienem zapomnieć na wieki, a zapomniałem na 2 miesiące i 5000 km. Dzisiaj się mocno odezwał i jutro odwiedzę serwis.

Bo każda wymiana będzie przynosiła tylko chwilową poprawę... chyba, że na tyle poprawią amory ze to zniknie
 

Offline topic75

  • Amator
  • Wiadomości: 48
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Skąd: SZ
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #146 dnia: 13 - Październik - 2017 - 19:36:44 »
Jaki był numer poprzedniego?, bo ten jest z tyłu amortyzator, a pisałeś że wymieniali przednie. Nowy numer dla tylnego 5QF513045C, dla przedniego nowy numer ten co Tobie wmontowali przy wymianie.


Zwdudzcie uwagę że poprzednie miały inny nr katalogowy.
Ciekawe, czyżby wiedzieli że jest coś na rzeczy.?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171011/3da77b87b2fe12d1e78143d72df5cde2.jpg
Stuki z zawieszenia


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


 

Offline squadak

  • Amator
  • Wiadomości: 23
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TFSI
  • Moc: 220 KM
  • Skąd: Gdynia
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #147 dnia: 18 - Październik - 2017 - 15:02:15 »
To bzdura kompletna, że było jedno zgłoszenie tylko.
Sam 3 krotnie byłem w serwisie.
Dopiero za 3 razem w innym stwierdzili, że coś rzeczywiście stuka,
i nasmarowali coś tam zgodnie z procedurą TPI i powinno być lepiej.
Nie jest lepiej, Wali jak cholera. Także pomimo zgłaszania i to i
tak nie trafia do POZNANIA.
 

Offline Mutek

  • Bywalec
  • Wiadomości: 62
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220KM
  • Skąd: DW
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #148 dnia: 18 - Październik - 2017 - 15:31:34 »
Jest ktoś na forum z Wrocławia i posiada egzemplarz, w którym słyszalne są skutki? Chętnie umówiłbym się dla porównania z moim Tiguanem. Posiadam DCC, ale jakiś denerwujących stuków u siebie nie słyszę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Offline w-piotrek

  • Nowy
  • Wiadomości: 9
  • Pomocny: 0
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Rline z DCC
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI DCC
  • Moc: 180 KM
  • Skąd: DS
Odp: Stuki z zawieszenia
« Odpowiedź #149 dnia: 18 - Październik - 2017 - 15:46:13 »
Cześć. Ja jestem ze Świdnicy (jakieś 80km od Wrocławia). Jeśli jesteś zainteresowany to zapraszam na odsłuch.
 

Tagi wątku: