Autor Wątek: Tiguan 2.0 TSI 180KM - porada przed zakupem.  (Przeczytany 1521 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Anna

  • Nowy
  • Wiadomości: 3
  • Auto: Inne
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180KM
  • Skąd: KOL
Tiguan 2.0 TSI 180KM - porada przed zakupem.
« dnia: 22 - Marzec - 2018 - 18:10:11 »
Witam .
Planuje zakup Tiguana 2.0 TSI 180KM
Proszę o radę bo im więcej czytam tym bardziej się waham .
Warto czy Nie ???



 

Offline Robert_em

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 279
  • Pomógł: 26
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SC
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #1 dnia: 22 - Marzec - 2018 - 18:43:25 »
Tak, warto.

Pod warunkiem jednak, że będzie kolorem pasował do torebki.
 

Offline Rocko

  • Bywalec
  • Wiadomości: 63
  • Pomógł: 5
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI DSG
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #2 dnia: 22 - Marzec - 2018 - 18:43:44 »
A jakie masz wątpliwości?
 

Offline Anna

  • Nowy
  • Wiadomości: 3
  • Auto: Inne
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180KM
  • Skąd: KOL
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #3 dnia: 22 - Marzec - 2018 - 19:38:09 »
Torebek nie noszę , ale może Panu Robertowi nie pasuje do torebki to trudno .
Wątpliwoiści mam co do nadmiaru elektroniki , czy to się nie psuje i nie wiesza
Jak pracuje silnik TSI i czy mi nie padnie za szybko

Dodano:  22 - Marzec - 2018  -  19:40:11
Jeżdżę dużo na krótkich trasach
 

Offline Rocko

  • Bywalec
  • Wiadomości: 63
  • Pomógł: 5
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI DSG
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #4 dnia: 22 - Marzec - 2018 - 19:57:06 »
Nie mam i nie miałem nigdy 2.0 TSI, ale od 2014 jeżdżę nowymi TSI (na pasku rozrządu) i odpukać nie miałem żadnych awarii
 

Offline aro73

  • Amator
  • Wiadomości: 15
  • Pomógł: 1
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180
  • Napęd: 4Motion
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #5 dnia: 22 - Marzec - 2018 - 20:29:47 »
Co do 2.0 TSI (na pasku rozrządu)

Podaje informacje z forum.

2.0 TSI/TFSI EA888 (tzw. GEN.3B) - POLECANY
Seria: EA888
Napęd rozrządu: łańcuch
Lata produkcji: 2016-
Rodzaj zasilania: bezpośredni wtrysk benzyny
Rodzaj doładowania: turbosprężarka
Pojemność: 1984 cm


Problemy:
- na razie brak jakichkolwiek sygnałów o problemach technicznych

 

Offline arekp

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 720
  • Pomógł: 60
    • TIGUAN FORUM
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #6 dnia: 22 - Marzec - 2018 - 21:15:46 »
Jeżeli chodzi zaś o elektronikę to ciężko powiedzieć, bo jest to nowy model.

"Tylko" 2 lata na rynku, ale nowy to on już nie jest.



Warto czy Nie ???

Patrząc na swoje nieco ponad 1,5 roku po odbiorze 180KM 2.0 TSI ... były tylko początkowe problemy z oprogramowaniem. Ja narzekam na niedoskonałości montażu plastików i inne obce dźwięki - ale nie dość że posiadam auto z początków produkcji, to jestem dość wymagającym odbiorcą, który w dodatku jeździ z wyłączonym radiem ;)

Auto jest fajne i dynamiczne. W tym budżecie nadal na rynku nie da się znaleźć sensowniejszego pojazdu.
ODSZKODOWANIA.pl - serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 

Offline Ceng

  • Nowy
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł: 1
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: PZ
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #7 dnia: 22 - Marzec - 2018 - 22:19:49 »
Warto czy Nie ???
Ja przed kupnem pytalem na parkingach wlasnie kobiety o ich opinie, bowiem autem w polowie jezdzi moja zona. Wszystkie byly dosc entuzjastyczne i polecajace. Wybor silnika TSI 180KM uwazam za dosc przemyslany, oczywiscie w zaleznosci od prywatnych preferencji. Moj silnik 220KM dla mojej Pani jest troche przewymiarowany i na krotkich trasach mniej ekonomiczny. Poza tym 12 dni po zakupie wjechal nam w tyl inny kierowca podobnym gabarytowo autem i moge powiedziec, ze w srodku nie odczulismy jakos mocno uderzenia choc trzy elementy zderzaka sa zakwalifikowane do wymiany - wiec w kwestii bezpieczenstwa tez to wyglada dobrze. Ciezko jest doradzac, nie znajac preferencji, ale radzilbym skupic sie w wyposazeniu na kwestiach bezpieczenstwa wlasnie, kosztem niektorych "bajerow". Samochod polecam - jest cichutki i sprawia duzo frajdy. Latwy do parkowania i przyjazny w prowadzeniu.
 

Offline Rocko

  • Bywalec
  • Wiadomości: 63
  • Pomógł: 5
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI DSG
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #8 dnia: 23 - Marzec - 2018 - 06:04:14 »
Podaje informacje z forum.

Napęd rozrządu: łańcuch
Dzięki za info
 

Offline MacPunto

  • Nowy
  • Wiadomości: 6
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: WAW
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #9 dnia: 23 - Marzec - 2018 - 08:44:18 »

Proszę o radę bo im więcej czytam tym bardziej się waham .
Warto czy Nie ???



hej.

Pewnie ze warto! , ja sam jeżdżę codziennie takim 40 km i bez tej elektroniki nie było by tak fajnie. Asystent jazdy w korku cudo.
Dopiero przejechałem 1000 km ale nie żałuje tej decyzji.
Polecam
 

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 290
  • Pomógł: 19
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #10 dnia: 23 - Marzec - 2018 - 10:10:20 »
Moje auto też będzie wykorzystywane czasami przez drugą połówkę i specjalnie dla niej zostało doposażone w poniższe bajery:
  • podgrzewana przednia szyba - aby zimą nie musiała skrobać szyby
  • podgrzewana kierownica - aby paluszki zimą nie marzły
  • asystent jazdy w korku - aby wygodniej jeździło się po mieście w godzinach szczytu
  • system automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego (tyłem i przodem) - aby "samo" parkowało - tutaj niestety najpierw trzeba się tego nauczyć, aby czerpać później przyjemność
  • system Area View, kamery 360 stopni - aby łatwiej można było manewrować na parkingach
  • asystent zmiany pasa ruchu/martwego pola - aby łatwiej i bezpieczniej było przy wyprzedzaniu
Nie wspomnę już o podstawach dla większości kobiet typu automatyczna skrzynia biegów czy funkcja auto hold (większość pań ma problemy z ruszaniem pod górkę). :)

Czy warto?
Jeśli to ma być duże auto to warto - w tej cenie z podobnym wyposażeniem to trudno znaleźć coś bardziej interesującego.
Ale jeśli to ma być auto tylko dla kobiety i nie koniecznie tak duże to polecałbym raczej T-Roc'a (jeśli chodzi o VW) - jest mniejszy, zgrabniejszy i wygodniejszy szczególnie dla kobiety.
 

Offline Anna

  • Nowy
  • Wiadomości: 3
  • Auto: Inne
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180KM
  • Skąd: KOL
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #11 dnia: 23 - Marzec - 2018 - 12:10:14 »
To że autem będzie jeździć kobieta nie znaczy że jest to sierota boska która nie umie parkować , przekaże poniższe porady mężowi - drugiej połówce - to się pośmieje .
Najwięcej zastrzeżeń miałam do automatu bo wolę manualną skrzynię , pod górkę umiem jeździć bo taki mam wjazd na posesję ... nakupił se MR systemów i wspomagaczy a mówi że dla KOBIETY
T-ROC jest mały i ciasny dlaczego jak dla kobiety to od razu mam być mały samochód ,
 w mojej rodzinie lepszym i bezpieczniejszym samochodem jeżdzi ten kto wozi dzieci , ja mężowi pozwoliłam wybrać kolor


Pytam o jakość samochodu  , jego wykonanie , awaryjność , komfort jazdy , przyspieszenie przy wyprzedzaniu , bezpieczeństwo .
Jak sprawuje się silnik TSI 2.0 czy jest awaryjny
 

Offline ryba

  • Amator
  • Wiadomości: 16
  • Pomógł: 1
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #12 dnia: 29 - Marzec - 2018 - 09:45:25 »
...i koleżanka pozamiatała :thumbup:
 

Offline walszyn

  • Amator
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 2
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: R-LINE
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #13 dnia: 29 - Marzec - 2018 - 11:02:31 »
Aby pomóc Ani posłużę się porównaniem dwóch aut. Ponad 3 lata jeździłem Mazdą CX5 175 KM Diesel z manualną skrzynią w najbogatszej wersji Sky Passion. Głośność w środku auta przy prędkości 150 km/h to przepaść na korzyść Tiguana 2.0 TSI.Poraziła mnie absolutna cisza, której nigdy nie zaznałam w Mazdzie.Mimo sporego momentu w Mazdzie 420 niutków Tiguan wydaje się przyspieszać lepiej. Automat jeden z lepszych jakimi jeździłem (ponad 30 lat za kółkiem) .Jeżeli chcesz się pobawić masz łopatki przy kierownicy. Niekiedy sam lubię trochę po klikać, ale tak naprawdę po co? ... sama zobaczysz, że wielkiego sensu to nie ma. Wykończenie środka, jakość na podobnym poziomie, jeżeli lubisz elektroniczne bajery Tiguan jest o niebo lepszy.Powoli sam zaczynam doceniać niektóre bajery.
Za te pieniądze z mocnym silnikiem na rynku wbrew pozorom nie ma wielu aut. Tiguan nie jest mistrzem świata, ale to bardzo przyzwoite auto.
 

Offline zibi1303

  • Bywalec
  • Wiadomości: 84
  • Pomógł: 8
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Comfort
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #14 dnia: 29 - Marzec - 2018 - 11:34:12 »
Widziałem test na Youtube Mazdy CX-5 i Tiguana. Można zobaczyć jak jeżdżą...
Jechałem Mazdą i Tigiem ale trudno mi porównać bo inne wersje miałem. Jednak test pokazał że w teście łosia i w ogóle przy szybkiej jeździe i skrętach
zawieszenie TIG jest znacznie lepsze :). Mazda się mocno wychyla na boki. TIG prawie wcale choć oba samochody zdają wszystkie testy.



Co do wykonania to topowa Mazda ta najnowsza jest lepiej wykonana i z lepszych jednak materiałów niż TIG. Ma miękkie materiały wszędzie a nie tylko z przodu i do kolan, bo w TIG od kolan w dół juz twardo. Nie mniej TIG wygrywa praktycznością. Tylnia przesuwna ławka, składany przedni fotel pasażera i masa tym podobnych rzeczy powoduje że jest po prostu lepszy. Mazda ma klime dwustrefową TIG ma 3 strefy. Mnie wkurzyły te przechylanie się kabiny przy ostrej jeździe
 

Offline walszyn

  • Amator
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 2
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: R-LINE
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #15 dnia: 29 - Marzec - 2018 - 12:40:35 »
Otwórz szeroko boczne drzwi w Mazdzie najlepiej w kolorze Soul Red, cofnij się metr i zobaczysz, że kolor auta i kolor słupków i nadwozia to zupełnie inne kolory. Tam są zupełnie inne tonacje lakieru, zasadniczo inny kolor. Od wielu lat tego nie zmieniają. Nie rozumiem dlaczego tylko Mazda ma z tym problem . Na zeszłorocznych targach w Gdańsku wiele osób zwracało na to uwagę. Różnica w kolorze zderzaków i karoserii jest także znaczna i inne firmy radzą sobie dużo lepiej. Falującą maskę i lusterka podobno poprawili, ale jazda z dużą prędkością i falującą maską i lusterkami nie należą do przyjemności. Przeżyłem to.
 
Podziękował: Qsto

Offline arekp

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 720
  • Pomógł: 60
    • TIGUAN FORUM
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #16 dnia: 29 - Marzec - 2018 - 22:00:43 »
składany przedni fotel pasażera

Nie w każdej konfiguracji fotel/materiał. Dla niektórych oczywiste, dla niektórych nie - nawet w salonie nie wszyscy sprzedawcy o tym wiedzą.
ODSZKODOWANIA.pl - serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 290
  • Pomógł: 19
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #17 dnia: 29 - Marzec - 2018 - 22:04:56 »
Najwięcej zastrzeżeń miałam do automatu bo wolę manualną skrzynię , pod górkę umiem jeździć bo taki mam wjazd na posesję ... nakupił se MR systemów i wspomagaczy a mówi że dla KOBIETY

A pewnie, że będę ich wszytkich używał. :) Do tej pory w żadnym aucie nie miałem, aż tylu wspomagaczy. A każdy system wspomagający poprawia bezpieczeństwo jazdy.
Co do skrzyni to zawsze byłem zwolennikiem manuala, ale kiedyś znajomy mi powiedział, że jak wsiądę do automatu to nigdy nie wrócę do manuala. No i tak od dłuższego czasu jeżdżę już tylko automatami. :)
 

Offline zbiols

  • Bywalec
  • Wiadomości: 58
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Model: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #18 dnia: 03 - Kwiecień - 2018 - 08:54:36 »
A pewnie, że będę ich wszytkich używał. :) Do tej pory w żadnym aucie nie miałem, aż tylu wspomagaczy. A każdy system wspomagający poprawia bezpieczeństwo jazdy.
Co do skrzyni to zawsze byłem zwolennikiem manuala, ale kiedyś znajomy mi powiedział, że jak wsiądę do automatu to nigdy nie wrócę do manuala. No i tak od dłuższego czasu jeżdżę już tylko automatami. :)
Masz rację jak się zacznie jeździć automatem ciężko wrócić do manuala


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Offline AdamTiguan

  • Nowy
  • Wiadomości: 6
  • Auto: Inne
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #19 dnia: 03 - Kwiecień - 2018 - 18:13:55 »
Moim zdaniem warto!!! Ten silnik jest taki jaki powinien być. Co do spalania tez Ok miasto 10, poza miastem 7-8. Przyjemny , cichy, ładne przyspieszenie. Jak narazie Ok. 4000 km jak dla mnie gęba się cieszy :) :D Bajery musisz wziąć bo będziesz żałował. Ja żałuje ze nie wziąłem podgrzewanej kiery i szklanego dachu. Ale..... to taki już grymas.
 

Offline sween

  • Nowy
  • Wiadomości: 4
  • Auto: Skoda
  • Model: Yeti
  • Wersja: Ambition
  • Silnik: 1.4 TSI DSG
  • Kod: EA111
  • Moc: 122KM
  • Napęd: FWD
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM
« Odpowiedź #20 dnia: 17 - Czerwiec - 2018 - 15:47:33 »
Przez dwa dni testowałem Tiguana R-LINE 2.0 TSI 180KM DSG7
Wcześniej przetestowałem Skodę Karoq 1.5 150KM TSI DSG 7 ośka,Skodę Kodiaq 2.0 TDI DSG 7 4x4 oraz Seata Atecę 1.4 TSI 150 KM DSG7 ośka.
Muszę stwierdzić ,że o ile sam silnik 2.0 TSI 180KM w Tiguanie jest cichy i cechuje go wysoka kultura pracy to skrzynia DSG 7 w trybie Sport niestety ma tendencje do szarpania.
Przy ruszaniu z miejsca  było wszystko ok. ;)
Natomiast przy energicznym wciskaniu pedału gazu w podłogę np. przy 80km/h (kickdown) niestety zawsze skutkowało to po chwili lekkim szarpnięciem i dopiero po około 1s przyśpieszaniem auta :o
Jestem niemile zaskoczony i zdziwiony ponieważ ani w Skodach ani w Seacie takich problemów nie zauważyłem i skrzynie DSG pracowały w tych modelach płynnie i bez zastrzeżeń.
Najlepsze wrażenie zrobiła na mnie skrzynia DSG 7 w Seacie i o dziwo silnik 1.4 TSI 150KM :confused:
Waszym zdaniem trafiłem akurat na taki felerny egzemplarz VW Tiguana czy po prostu TTTM :curve:
Dodam, że Tiguan Dealera VW miał niewielki wręcz symboliczny przebieg ,także sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć :neutral:

 

Offline Rocko

  • Bywalec
  • Wiadomości: 63
  • Pomógł: 5
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI DSG
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180KM - porada przed zakupem.
« Odpowiedź #21 dnia: 17 - Czerwiec - 2018 - 17:18:18 »
Nie wiem jak w innych samochodach, ale w moim DSG po 2 tys. km zaczęła lepiej działać. Zupełnie jakby ułożyła się pod mój styl jazdy (albo to ja dopasowałem się do skrzyni) ☺️ Ale szarpnięć przy przyspieszaniu nie uświadczyłem (chyba że koła traciły przyczepność).
 

Tagi wątku: