Autor Wątek: Moduł świateł długich do jazdy dziennej DRL  (Przeczytany 25306 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2294
  • Pomógł: 67
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Moduł świateł długich do jazdy dziennej DRL
« Odpowiedź #25 dnia: 31 - Maj - 2015 - 08:32:25 »
No jeśli będzie włączniczek ,przekaźniczek to zmienia postać rzeczy .Kilka wypowiedzi wcześniej pisałem jak podłączyłem to w cytrynie kabelkiem od alternatora .Czyli zamiast wykorzystywania zworki włącznik-plus po zapłonie, włącznik -plus z alternatora .Czyli jeden kabelek i nic więcej.W moim przypadku działało bezproblemowo ,nie wiem czy w twoim wozie zda egzamin bo jest zdecydowanie więcej układów elektronicznych i czy bezkarnie można zabrać prądu z kabelka alternatora ,czy nie będzie to miało wpływu na inne podzespoły elektroniczne np.licznik
 

Offline Lucek

  • VIP
  • Wiadomości: 132
  • Auto: Sharan I FL
  • Kod: AUY
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: LC
Odp: Moduł świateł długich do jazdy dziennej DRL
« Odpowiedź #26 dnia: 31 - Maj - 2015 - 09:56:24 »
,nie wiem czy w twoim wozie zda egzamin bo jest zdecydowanie więcej układów elektronicznych i czy bezkarnie można zabrać prądu z kabelka alternatora ,czy nie będzie to miało wpływu na inne podzespoły elektroniczne np.licznik
Zabranie prądu ze wzbudzenia alternatora rzeczywiście mogłoby coś namieszać w elektronice, i właśnie dlatego trzeba zastosować przekaźnik. Kabelkiem z alternatora pójdzie tylko sygnał na przekaźnik, a cały prąd do świateł trafi już z akumulatora. Takie rozwiązanie jest pewne i bezpieczne. 
Marcin
 

Offline marek19

  • Amator
  • Wiadomości: 6
  • Auto: Passat B4
  • Kod: 1Z
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OP
Odp: Moduł świateł długich do jazdy dziennej DRL
« Odpowiedź #27 dnia: 31 - Maj - 2015 - 10:18:39 »
Pomysł świetny i chyba dość łatwy w zrealizowaniu w prawie każdym aucie. Ciekawy jestem czy da się to wykonać w pasku b4 i jakiego przekaźnika tam użyć ?
 

Offline red

  • Administrator
  • Wiadomości: 1717
  • Pomógł: 31
    • S7
  • Auto: Sharan I FL
  • Silnik: 1.9 TDi PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115++
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: BWM
Odp: Moduł świateł długich do jazdy dziennej DRL
« Odpowiedź #28 dnia: 31 - Maj - 2015 - 10:54:17 »
Podłączenie bezpośrednie lini X i kabla od świateł spowoduje możliwość zmiany na długie a to mało fajne moim zdaniem - połączenie jakie zrobiłem w swoim samochodzie uniemożliwia załączenie długich ale sygnal świetlny działa jak trzeba.
Co do przekaznika to w sharanie TDI jest o tyle latwo że kabel ze wzbudzenia alternatora idzie do dogrzewacza i łatwo podpiąć się tam. Przekaźnik zwykły jaki wpadnie w ręce to da się zrobić - na cewkę  z jednej strony wzbudzenie a z drugiej masa a na styki z jednej strony pin 3 a z drugiej nr 4 i cała filozofia.
 

Offline Kristobal

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 155
  • Pomógł: 3
  • Auto: Inne
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WG
Światła dzienne zamiast długich regulator 30% mocy - ktoś stosował?
« Odpowiedź #29 dnia: 13 - Marzec - 2018 - 10:26:41 »
Na znanym portalu aukcyjnym są w sprzedaży takie regulatory. Czy ktoś to montował i może podzielić się informacjami? Jak to jest z legalnością tego typu rozwiązania?
 

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 3190
  • Pomógł: 143
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OK
Odp: Światła dzienne zamiast długich regulator 30% mocy - ktoś stosował?
« Odpowiedź #30 dnia: 13 - Marzec - 2018 - 11:06:39 »
Temat dość mocno "wałkowany" na fordklubpolska.pl, u nas na forum niestety nie znalazł aprobaty i chętnych do montażu.
Myślałem kiedyś o zastosowaniu takiego "urządzenia" ale przy moich reflektorach z żarówkami H4, to raczej mija się z celem.
Gdybym posiadał reflektory z rozdzielonymi światłami krótkimi/długimi na żarówkach H7 i H1, to z całą pewnością już dawno zakupiłbym taki regulator. Mam paru znajomych z fordami, którzy od paru lat na tym jeżdżą i jak na razie wszyscy twierdzą, że układ sprawuje się świetnie a policja do tego się nie czepia.

Z punktu widzenia Polskiego prawa - jest to nielegalne bo bez homologacji, ale z praktycznego punktu widzenia dużo lepsze niż niehomologowane tanie światła LED, które ledwo widać w mijanym aucie a policja i diagności lekceważą całkowicie ten problem.


   
 

Tagi wątku: