Autor Wątek: Lista fuckupów w nowym modelu  (Przeczytany 14294 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline arekp

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 677
  • Pomógł: 61
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Lista fuckupów w nowym modelu
« dnia: 17 - Listopad - 2016 - 15:37:37 »
Jako że na drogach mijam sporo nowych Tiguanów, a kolejne sporo osób czeka na odbiór pomyślałem że warto by spisać listę fuckupów odkrytych po odbiorze samochodu.

Proszę abyście nie prowadzili tu dyskusji, tylko punkt po punkcie spisali co u siebie odkryliście przy odbiorze lub po czasie.

Nawet jeśli będzie się to powtarzać z wcześniejszymi wpisami, to pozwoli zorientować się czy problemy są powtarzalne czy jednostkowe w konkretnym aucie.



Tiguan 2.0 TSI 180KM Highline odebrany na początku sierpnia

  • Discover Media - nie działa rozpoznawanie znaków drogowych w Polsce
  • Discover Media - polska klawiatura ma układ QWERTZ i nie da się go zmienić
  • uszczelka w przednich drzwiach (prawe i lewe) na łączeniu szyb jest brzydko zakończona
  • słyszalne są stuki z zawieszenia
  • na drodze brukowej "coś" wpada w denerwujące wibracje od spodu auta - być może osłona silnika
  • brzydko wykończone podłokietniki i inne elementy na drzwiach przód i tył


 

Offline arljazz

  • Amator
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł: 3
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Śląskie
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #1 dnia: 17 - Listopad - 2016 - 16:14:32 »
No to moje:
1. System ACC wyłącza się po pewnym okresie używania wyświetlając komunikat "Czujnik ACC nie ma widoczności"
2. Nie działa rozpoznawanie znaków w Polsce - Discovery Media
3. Mam skrzynię DSG i nie był zaślepiony otwór po pedale sprzęgła. Wiało zimne powietrze do wnętrza w czasie jazdy. Zostało naprawione w serwisie.
4. Źle spasowana/założona obudowa lewego zewnętrznego lusterka - dla mnie pierdoła.
5. Coś w prawych przednich drzwiach wpada w nieprzyjemne wibrację przy głośnej muzyce z dużą ilością basów.
6. Nie działa otwieranie klapy bagażnika za pomocą gestu nogi jeżeli zamkniemy samochód używając funkcji EasyOpen (dotykając klamki), jeżeli zamknę z kluczyka system działa.
7. Hałasujące przednie zawieszenie.
 

Offline Vlodi75

  • Amator
  • Wiadomości: 32
  • Pomógł: 1
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGC
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: FWD
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #2 dnia: 17 - Listopad - 2016 - 21:12:49 »
1. Nie działa rozpoznawanie znaków w Polsce - Discover Media
2. Problem z uruchamianiem zimnego silnika - (silnik uruchamia się dopiero po 3.5 - 4 sek. pracy rozrusznika) - wymiana sterownika pompy paliwa nie pomogła - usterka nadal występuje i jest w trakcie analizy przez producenta. Co ciekawe zimny silnik odpala na tzw"dotyk" dopiero po 5-krotnych próbach włączenia i wyłączenia zapłonu (podgrzaniu świec żarowych).
3. Opony letnie Pirelli Scorpion Verde 215/65/17 - wszystkie 4-szt opon, posiadają boczną zewnętrzną deformację struktury w dwóch miejscach. Przyczyną są dwa zgrubienia wewnątrz opony zaznaczone na zdjęciach strzałkami. Trzecie szerokie zgrubienie to fabryczne łączenie opony które pomimo swoich rozmiarów - nie zdeformowało zew. struktury opony w tym miejscu.

Usterka zgłoszona, na razie brak informacji o rozpatrzeniu reklamacji.

https://c6.staticflickr.com/1/567/32039814661_5f81cacce9_o.jpg
Lista fuckupów w nowym modelu
 

Offline Qortes

  • Nowy
  • Wiadomości: 8
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Highline R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: PO
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #3 dnia: 18 - Listopad - 2016 - 20:57:45 »
Witajcie.

1. Nie działa rozpoznawanie znaków w Polsce - Discover Media - standard. W ASO (na podstawie odpowiedzi z VW Polska) otrzymałem informację o planowanej akcji serwisowej w 7 tygodniu 2017 roku.
2. Irytujące stuki w zawieszeniu w okolicach bagażnika (lewa strona auta) - dwukrotna wizyta w ASO i nie udało się zlokalizować przyczyny. Kolejna próba pod koniec listopada, oby tym razem skuteczna.
3. Zacinają się uchwyty na kubek - nie otwierają się po naciśnięciu przycisku, trzeba je pociągnąć ręcznie.
4. Nie sposób się zalogować do systemu Car-net, system nie widzi udostępnionej przez telefon sieci WiFi.
5. I na koniec hit - w skórzanych fotelach zamontowano materiałowe zagłówki :) Poszła reklamacja.

Samo auto super. Pozdr.
 

Offline kajtek

  • Nowy
  • Wiadomości: 1
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: QAY
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: TK
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #4 dnia: 24 - Listopad - 2016 - 00:11:30 »
Witam posiadam Tiguana od połowy sierpnia przebieg około 6000 tys jak do tej pory dwie usterki:

1. Nie działa rozpoznawanie znaków w Polsce - Discover Media - standard. W ASO (na podstawie odpowiedzi z VW Polska) otrzymałem informację o planowanej akcji serwisowej w I kwartale  2017 roku.
2.Od dwóch dni zauważyłem że silnik po odpaleniu utrzymuje obroty w granicach 900 po okresie około 1-min podnosi do około
1200 obr. Czy ktoś zauważył taką usterkę?
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #5 dnia: 04 - Grudzień - 2016 - 21:35:51 »
Witam,

2. Obroty biegu jałowego nie są zawsze stałe. W swoim Golfie 7 z 1.4 TSI znalazłem ich przynajmniej 6 poziomow:), najczęściej działo się to zimą
- może włączyła się klima (tak, nawet zimą kompresor może się włączyć)
- włączyłeś podgrzewanie lusterek, siedzeń, przedniej szyby? inne odbiorniki el?
- napięcie na akumulatorze spadło i zaczęło się ładowanie?
- zależy to od szeregu innych czynników, sterowanie tymi silnikami jest skomplikowane
- nie wiem jak w tych TDI wyglada sprawa kontroli emisji, ale być może jest to związane z twoimi objawami
- jak te obroty nie falują, brak check engine raczej bym się tym nie przejmował na siłę

Pzdr
Robert
 

Offline Vlodi75

  • Amator
  • Wiadomości: 32
  • Pomógł: 1
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGC
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: FWD
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #6 dnia: 09 - Grudzień - 2016 - 13:56:35 »
Akcja serwisowa "Sprawdzanie oparć siedzeń przednich" nr 72F9

"... Volkswagen AG ustalił, że w Państwa samochodzie  z  powodu nieprawidłowo wykonanej spoiny spawnej, wytrzymałość połączenia na jednostce ustawiania oparcia siedzenia od strony progu może być ograniczona.
W związku z tym istnieje zwiększone ryzyko odniesienia obrażeń przez pasażerów w przypadku zderzenia tylnego.
Ze względów bezpieczeństwa konieczne jest sprawdzenie oparć przednich siedzeń..."

 

Offline WuWojtas

  • Bywalec
  • Wiadomości: 99
  • Pomógł: 11
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: FZ
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #7 dnia: 09 - Grudzień - 2016 - 22:13:01 »
Witam, jestem świeżym użytkownikiem Tiguana, dopiero wróciłem z salonu...

 - zaraz po wyjechaniu z salonu zapaliło się "ACC: brak widoczności czujnika" i "Front Assist: brak widoczności czujnika".

------------------------------------------------------------------------------------
Tiguan 2016 Highline 2.0 TDI 150KM 4Motion DSG-7 z pakietem Offroad
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #8 dnia: 10 - Grudzień - 2016 - 16:58:13 »
Obejrzałem właśnie w salonie swojego Tiguana na stanowisku startowym.

- prawa lampa jest minimalnie (mniej niż milimetr) niżej niż listwa ozdobna na przedzie, lewa lampa się zgrywa z listwą idealnie
- karoseria drzwi kierowcy przy przedniej krawędzi w środkowej części jest minimalnie (mniej niż milimetr) głębiej w stosunku do elementów karoserii w okolicach nadkola, drzwi są zamocowane dobrze, z drugiej strony pojazdu jest idealnie

Powyższe niedociągnięcia są na tyle małe, że nie będę raczej prosił o poprawę.

- nie działa Security&Service Basic/Plus, nie pali się na zielono lampka w module w dachu. Pali się jedynie lampka SOS, usługi aktywowałem dzień wcześniej i widoczne są w portalu Car-Net. Car-Net działa. Możliwe, że trzeba silnik uruchomić i się kawałek przejechać.
- miałem problem z włączeniem widoku Google Earth w DP. Widok się uruchamiał, ale nie ładowały się mapy satelitarne i ludzik StreetView był nieaktywny. Można było zmienić zoom ale nic się nie działo. Mam nadzieje, że to kwestia połączenia z internetem.
- rSAP rozłączył mi się z telefonem sam z siebie, po połączeniu ponownym nie widziałem informacji o ruchu drogowym, które widziałem przed rozłączeniem, w tym samym czasie pogoda była widoczna

GoogleEarth i rSAPa będę monitorował, sporo w międzyczasie grzebałem w telefonie i ustawieniach auta/nawigacji. Natomiast niepokoi mnie Security&Service, wygląda, że będę się z tym bujał przez jakiś czas.

Zauważyłem też, że skóra ma drobne fałdy w górnej części oparć i marszczy się odrobinę przy niektórych szwach w siedziskach. Generalnie w granicach normy i tych samych miejscach jakie zaobserwowałem wcześniej na filmach z testami Tiguana na YouTubie.

Generalnie pod względem jakościowym widać, że Tiguany wychodzą coraz lepsze. Szczeliny, zgranie się powierzchni dużo, dużo lepiej niż jak 3 lata temu odbierałem Golfa (który pod tym względem był naprawdę niezły).



Dodano:  15 - Grudzień - 2016  -  14:57:53
W końcu pojeździłem autem więc prześle jeszcze raz kompletną listę.

- prawa lampa jest minimalnie (mniej niż milimetr) niżej niż listwa ozdobna na przedzie, lewa lampa się zgrywa z listwą idealnie
- karoseria drzwi kierowcy przy przedniej krawędzi w środkowej części jest minimalnie (mniej niż milimetr) głębiej w stosunku do elementów karoserii w okolicach nadkola, drzwi są zamocowane dobrze, z drugiej strony pojazdu jest idealnie
- na szczelinie pomiędzy tylną lampą a częścią karoserii w okolicach nadkola w jej dolnej części z jednej strony auta wystaje odrobinę plastik bagażnika, z drugiej jest odrobinę bardziej wciśnięty, standard samochodowy

Powyższe niedociągnięcia są na tyle małe, że nie będę raczej prosił o poprawę.

Do poprawy:
- nie działa Security&Service, można tylko wykonać standardowe (bez użycia danych tj. transmisji pozycji) połączenie alarmowe, nie widać tych usług w menu konfiguracji usług Car-Net w samochodzie, aplikacja nic nie pokazuje albo pokazuje błąd
- kierownica z progresywnym sterowaniem zaczęłą lekko skrzypieć przy manewrowaniu, w normalnej jeździe nie przeszkadza ale jest irytujące

Do obserwacji i zgłoszenia do serwisu.
- czasami nie działa widok StreetView dla utrudnień drogowych, działa dla wszystkich POI itp. Po restarcie systemu Infotainment działa obecnie. Być może działało po zamknięciu auta, jak odstało swoje.
- czasami nie da się wejść w menu konfiguracji usług Car-Net mimo włączenia zapłonu (komunikat - włącz zapłon :) ). Problem po czasie ustępuje (tj. np po zamknięciu lub zamknięciu z odstaniem), ale powraca.
- w pewnym momencie przestał działać AppConnect, rano już działał:)
- czasami na AID nie widać loga stacji która jest aktualnie odtwarzana, ustępuje na pewno po zamknięciu auta lub/ ew jakimś czasie, te logo nie było widoczne przez ponad 30 minut i przy następnym działaniu już było, bawiłem się w tym czasie dodawaniem innych stcji radiowych

Problemy z Google Earth oraz RSAP ustąpiły po ponownym uruchomieniu auta i już nie występują.

Zostały dwie małe pozostałości oklejenia elementów chromowanych, ale dało się je łatwo usunąć (wyglądały jak małe pionowe ryski). Odrobinę wywiniętą uszczelkę tylnych drzwi naprawiłem sam.

Silnik na biegu jałowym pracuje nierównomiernie (wibracje) i głośniej. Chyba feature, bo to zauważyłem już w Tiguanie arekp. Całe szczęście, że jest auto start stop. W trakcie spokojnej jazdy jest za to niespodziewanie cichy. Jestem zepsuty doskonałym wyważeniem 1.4 TSi, chociaż on też potrafił próbować oszczędzać paliwo na jałowym od czasu do czasu (wibrował trochę mniej i dużo ciszej). Zwykle, nawet na jałowym był bardzo cichy.

To chyba tyle.
 

Offline topic75

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SZ
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #9 dnia: 19 - Grudzień - 2016 - 22:26:13 »
DM - nie działa rozpoznawanie znaków drogowych w Polsce
FRONT ASSIST - nie działa
Przy 120km/h jak dla mnie bardzo głośnio słychać szumy wiatru, może problem ze guma nie jest prowadzona do samej góry przedniej szybie pod plastikami z lewej i prawej
Stuki metaliczne z zawieszenia z przodu przy DCC
Spasowanie klamek zewnętrzych i zderzaka  z tyłu pozostawia wiele do życzenia
Skrzypi pod macankiem
WiFI nie zawsze łączy
Skrzypi zawieszenie jak by stare gumy w zawiaszeniu

Dodano:  20 - Grudzień - 2016  -  17:22:24
Znalazłem popołudniu trochę czasu, więc wpełzałem pod samochód.

Pierwsza sprawa, po lewej i prawej stronie podwozia są osłony plastikowe. Stukając w jedną z nich zauważałem że coś się odbija i stuka o podwozie, wydobyłem kilka kamyków gabarytów 1 cm. Nie wie jak się dostały ale trochę problematyczne jest ich usunięcie. Były po stronie kierowcy tam gdzie słyszę od początku postukiwanie metaliczne. Jutro to zweryfikuję czy to prowokowało hałas.

Druga sprawa która mi sie nie podoba to rozwiązanie osłon termicznych na całej długości wydechu, w padają w wibracje przy uderzeniu.

Trzecia sprawa coś wpada w wibrację przy chłodnicy jak uderzam w spodnią część zderzaka.

 
Podziękował: Toomasz

Offline Horrorshow

  • Nowy
  • Wiadomości: 3
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Golf Mk6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 190
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #10 dnia: 27 - Grudzień - 2016 - 10:43:28 »
Tiguan 2.0 TDI 190 KM 4motion DSG:

Discover media pro - podczas wlaczania auta zdarza sie brak systemu audio (brak glosu z radia, mediow, telefonu) oraz nie dziala funkcja voice i brak "pipczenia" czunikow cofania

Car-net nie laczy sie z siecia wifi domowa tylko gdy udostopnie wifi z telefonu dane pakietowe

Rozpoznanie znakow drogowych dzialaja tylko znaki ograniczenia predkosci

Front assist teoretycznie dziala tylko do 30 km/h w praktyce wogole nie dziala

ACC nie dziala w czasie mocnego deszczu lub sniegu (brak mozliwosci wlaczenie normalnego tempomatu)

Asystent swiatel (swiatla LED z funkcja doswietlania i automatycznej zmiany swiatel na dlugie) dziala z oponzieniem po minieciu pojazdu jadacego z naprzeciwka i nie dziala na autostradzie

Slabo wykonczone uszczelki wewnetrzene okna na drzwiach przednich

Fotel elektyrnczy z funkcja pamieci aby ustawil sie na zapamnietana pozycje trzeba go trzymac wcisnietego a nie jak w Superbie ze wcisnac go raz i fotel sam jedzie

To juz taka "wada" co mnie boli przednie lampy led ladne biale swiatlo a halogeny zolte ....

Zle spasowane tylne drzwi na dole od strony tylnego kola
 

Offline kuba73

  • Amator
  • Wiadomości: 29
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: WF
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #11 dnia: 03 - Styczeń - 2017 - 22:10:21 »
Mam 2.0 TDI 150 km skrzynia manualna. Auto mam nieco ponad 2mce, przebieg ok.6000km
- Front Assist i ACC - przy podajacym śniegu (i to nawet niewielkim)  lub mocnym deszczu pojawił się słynny komunikat "czujnik front assist nie ma widoczności" i oczywiście oba systemy przestały działac (zwłaszcza irytujace było wyłączenie sie tempomatu podczas jazdy autostradowej choc po pewnym czasie o dziwo czujnik sam odzyskał widoczność i to mimo padającego śniegu i bez restartu silnika). W sumie ten komunikat  pojawił się już kilka razy  :(.
- przy ciepłym silniku na biegu jałowym wyczuwalne wibracje na kierownicy i fotelu kierowcy
- 2-3 razy zdarzyło się ze lusterko po stronie pasazera automatycznie nie wróciło do normalnej pozycji po zakończeniu cofania i przejściu do jazdy do przodu (mimo wybranej opcji w ustawieniach a pokrętło do regulacji lusterek znajdowało sie na "R")
- przy przebiegu poniżej 1000km zdarzyło się ze po uruchomieniu silnika na wyswietlaczu centralnym systemu DiscoverPro w opcji "Menu" znikneło (!) kilka zakładek (np App Connect, Car Net) a przy wszystkich ustawionych stacjach radiowych nie były widoczone ich loga tylko białe puste kwadraty (choc stacje były slyszalne normalnie) - miało to miejsce tylko ten jeden jedyny raz.
 

Offline topic75

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SZ
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #12 dnia: 07 - Styczeń - 2017 - 17:24:07 »
Jeszcze raz odnośnie osłon plastikowych po lewej i prawej stronie podwozia. Zamarzła mi tam woda która dostała sie po myjni, odrywane płaty lodu generowały hałasy. Te osłony generują dość głośnie halasy przenoszone do kabiny samochodu, jak wpadają w rezonans. Na stronce erwin od VW. nazywają to w dokumentacji jako noise isolation. Jak dla mnie to więcej prowokuje hałasów. Myśle o zdemontowaniu i wykolejeniu materiałem redukującym wibracje.
 

Offline arekp

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 677
  • Pomógł: 61
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #13 dnia: 17 - Styczeń - 2017 - 16:54:12 »
Tiguan 2.0 TSI 180KM Highline odebrany na początku sierpnia

Discover Media - nie działa rozpoznawanie znaków drogowych w Polsce
Discover Media - polska klawiatura ma układ QWERTZ i nie da się go zmienić
uszczelka w przednich drzwiach (prawe i lewe) na łączeniu szyb jest brzydko zakończona
słyszalne są stuki z zawieszenia
na drodze brukowej "coś" wpada w denerwujące wibracje od spodu auta - być może osłona silnika
brzydko wykończone podłokietniki i inne elementy na drzwiach przód i tył

Lista uzupełniająca:

- pęknięta uszczelka tylnych drzwi w "wewnętrznym zagięciu" (nie wiem jak to lepiej opisać)
- dziwnie odkształcone uszczelki obu tylnych drzwi od spodu - jak by się niezbyt udanie układały z karoserią auta
- dziwne trzeszczenie karoserii po prawej stronie auta, jak by pracujące blachy - objaw ciężki do powtórzenia, zdarza się rzadko i nie mam jak dokładnie zdiagnozować
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #14 dnia: 17 - Styczeń - 2017 - 18:26:01 »
To ja dodam skrzypiące lusterka - tylko przy końcowej fazie otwierania. Przy zamykaniu jest OK.

Warto by w tym wątku odróżniać złe wykonanie (ew. wyjątkowo spartolony design jak uszczelki koło lusterek) od sytuacji ten typ tak ma (by design, mamy złe oczekiwania itp.:) Stąd też mam kilka pytań do Horrorshowa.

TDiscover media pro - podczas wlaczania auta zdarza sie brak systemu audio (brak glosu z radia, mediów, telefonu) oraz nie dziala funkcja voice i brak "pipczenia" czunikow cofania
Ciekawe bo tego nie mam (ale mam też Dynaudio). System audio w zależności ile czasu był nieaktywny przechodzi w coraz to głębsze uśpienie. Zaczyna się wybudzać po odblokowaniu auta, więc opóźnienie widać tylko po długim postoju i szybkim wsiadaniu. No chyba, że system Ci się uruchomił całkowicie a nie masz dźwięku.

Rozpoznanie znakow drogowych dzialaja tylko znaki ograniczenia predkosci
Mój rozpoznaje inne znaki bez problemu (zakaz wyprzedzania np., znaki obowiązujące w innych krajach podczas deszczu, koniec ograniczeń w Niemczech, znaki dla przyczep i obowiązujące czasowo). Jeśli obowiązuje więcej niż jedno ograniczenie (a u nas w Polsce w zasadzie zawsze tak jest, bo na drogach publicznych mamy ograniczenia) to widać tylko najważniejszy znak (aktualne ograniczenie prędkości przy danych warunkach) który zasłania resztę (widac ilość zasłoniętych w AID/nawi jeśli włączono.. System może pokazać do 3 znaków na raz albo na wyświetlaczu przy zegarach(ew.AID - w danych o samochodzie trzeba wybrać znaki w obu przypadkach) albo na ekranie nawigacji (musi to być włączone w ustawieniach, dodatkowo musi być ZAMKNIĘTE dodatkowe okno nawigacji ). Pewne znaki jak stop/zakaz wjazdu/obszar zabudowany, początek autostrady, strefa zamieszkania są rozpoznawane i wykorzystywane ale nie pokazywane (ew. pokazywane jako ograniczenie prędkości). Najbardziej ubolewam, że nie rozpoznaje i pokazuje pewnych znaków ostrzegawczych (uwaga zwierzęta np.).

Front assist teoretycznie dziala tylko do 30 km/h w praktyce wogole nie dziala
Niby jak to sprawdziłeś? FA działa od 30 w górę, do 50 działa City Emergency Braking. Ostrzeżenie jest to samo.

ACC nie dziala w czasie mocnego deszczu lub sniegu (brak mozliwosci wlaczenie normalnego tempomatu)
Może się łapiesz na akcję serwisową? Część tych sterowników była wadliwych. Nawet jak sterownik jest OK to ten czujnik rzeczywiście jest dość wrażliwy na warstwę śniegu na nim, eliminując możliwość tempomatu [moim zdaniem słusznie]

Asystent swiatel (swiatla LED z funkcja doswietlania i automatycznej zmiany swiatel na dlugie) dziala z oponzieniem po minieciu pojazdu jadacego z naprzeciwka i nie dziala na autostradzie
A ty nie masz DLAa?. W Highlinie są domyślnie LEDY TOP. Może wyłączyłeś Dynamic Light Assist i wtedy rzeczywiście działa to tylko na zasadzie włącz/wyłącz? Mój prawidłowo wycienia, włącza i wyłącza długie i można tak jechać na długich kilkaset km (wliczając autostrady) pod warunkiem, że klosze i szyba są czyste. Jedyny problem to daleko jadące ciężarówki, częściowo schowane ze słabymi światłami nad kabiną (chociaż to ograniczenie jest opisane w instrukcji, także ten typ tak ma). Poprosiłbym serwis o sprawdzenie.

Fotel elektyrnczy z funkcja pamieci aby ustawil sie na zapamnietana pozycje trzeba go trzymac wcisnietego a nie jak w Superbie ze wcisnac go raz i fotel sam jedzie
Kierowcy ustawia się sam, na podstawie profilu kierowcy zsynchronizowanego z kluczykiem lub wybranego po uruchomieniu. Pasażera trzeba trzymać. Kierowcy też jak chcesz zmienić ustawienia fotela bez zmiany użytkownika. Każdy nowy Tiguan tak ma.

Zle spasowane tylne drzwi na dole od strony tylnego kola
Wydaje mi się, żę ta szczelina jest celowo. Widziałem to w wielu SUVach różnych marek, chociaż nie wiem jaki jest jej cel:P. Ma ją każdy Tiguan, jakiego obejrzałem.
 

Offline arekp

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 677
  • Pomógł: 61
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #15 dnia: 26 - Styczeń - 2017 - 20:17:43 »
Kolejny:

- trzeszczenie przy obracaniu kołem kierownicy - stawiam na źle ułożone przewody poduszki powietrznej oraz sterowania multimediami
 

Offline owoc

  • Nowy
  • Wiadomości: 6
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DolnyŚląsk
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #16 dnia: 27 - Styczeń - 2017 - 22:01:15 »
1. Nie działa rozpoznawanie znaków drogowych w Polsce DM
2. Rozpadło się łożysko koła przód - strona kierowcy po 7000 tys. km
 

Offline arekp

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 677
  • Pomógł: 61
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: [Tiguan II] Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #17 dnia: 18 - Kwiecień - 2017 - 22:35:34 »
Wezwanie serwisowe VW dotyczące poduszek bezpieczeństwa w wybranych samochodach wyprodukowanych pomiędzy 08.07.2016 r. a 06.02.2017 r. w Niemczech.

Więcej na: https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=13120
 
Podziękował: Siemek

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #18 dnia: 04 - Lipiec - 2017 - 15:03:37 »
- wyłączające się na ponad tydzień usługi Security&Service w aucie (pomijając telefon alarmowy), znikające raporty o samochodzie w portalu Car-Net, brak możliwości pobrania lokalizacji/stanu oświetlenia i statusu zamków [i innych] z aplikacji, po tygodniu dwóch usługi wracają brakuje tylko danych za ten okres
- trzeszczący plastik w klapie bagażnika - trzeszczy element do którego dochodzi sznurek od półki, do tej pory tylko z prawej strony, widać, że element ulega przesunięciu w stosunku do innych elementów (złe spasowanie) w porównaniu do odpowiednika z lewej strony, dociśnięcie ręka powoduje ustąpienie odgłosów


 

Offline topic75

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SZ
Odp: Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #19 dnia: 13 - Lipiec - 2017 - 14:04:06 »
Na niemieckim forum poruszony został podobny problem co mam u siebie gdy hamulec ręczny jest aktywny.

 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #20 dnia: 14 - Lipiec - 2017 - 00:09:16 »
To chyba standard - kiedyś mi pisknął jak wyciągałem coś z bagażnika. Podpytałem w serwisie i pierwsze pytanie było - czy zaciągnięty był ręczny.  Przeszkadza Ci to, jak auto stoi?;)
 

Offline topic75

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CZPA
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SZ
Odp: Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #21 dnia: 14 - Lipiec - 2017 - 06:58:19 »
U mnie  to słychać przy wsiadaniu do samochodu. W takiej sytuacji mi to przeszkadza. Znajomym tylko mogę powiedzieć ze już takie samochody produkują. Ciekawe czy inne marki maja podobny problem przy aktywnym ręcznym hamulcu.
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 518
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #22 dnia: 14 - Lipiec - 2017 - 09:26:47 »
To lipa ma maxa:( Myślałem, że się czepiasz, że to się dzieje przy wymuszonym ruchu auta.

U mnie, żeby to wygenerować trzeba było się napracować i naprawdę solidnie pokołysać autem. Jak to się dzieje przy zwykłym wsiadaniu, to jest temat gwarancyjny moim zdaniem.
 

asta

  • Gość
Odp: Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #23 dnia: 20 - Lipiec - 2017 - 12:35:05 »
przyszło tydzień temu
 

Offline Wito1985

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł: 7
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: Highline R-
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: D
Odp: Lista fuckupów w nowym modelu
« Odpowiedź #24 dnia: 26 - Sierpień - 2017 - 07:39:05 »
Ja w swoim Tigu zauważyłem jedną dziwną rzecz nie wiem czy w Waszych jest podobnie i nie miałem okazji jeszcze podjechać do salonu i porównać z innym ale u mnie uchwyt do zapinania pasów po stronie kierowcy jest całkiem sztywny nie ugina się przez co pas nie przylega do ciała tylko jakoś dziwnie odstaje a po stronie pasażera uchwyt ten jest w pełni elastyczny, trochę to dziwne że z jednej strony jest tak z drugiej tak..


 

Tagi wątku: Front Assist