Autor Wątek: [Wymiana sprzęgła] bez wyciągania skrzyni biegów  (Przeczytany 1410 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gulasz

  • Gaduła
  • Wiadomości: 1869
  • Pomocny: 16
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Skąd: Gdańsk
[Wymiana sprzęgła] bez wyciągania skrzyni biegów
« dnia: 16 - Listopad - 2016 - 22:08:22 »
Trafiła mi się dzisiaj robótka.A jako że wspominałem że wymieniam sprzęgła (w poprzeczniakach )bez wyjmowania skrzyni to przy okazji machnąłem kilka fotek .Może ktoś kiedyś skorzysta z takiej informacji że się da wymienić sprzęgło bez kanału ,podnośnika a nawet na skróty bez wydłubywania skrzyni na wierzch.Dzisiaj akurat grzebałem w wozie w którym konstruktor nie błysnął zbytnio formą i skomplikował ile mógł a i tak się dało .W wozach grupy VW jest o wiele prościej i zdecydowanie szybciej .
http://www.fotem.pl/data/fe041a7f5242cbe5c8d09b8663904b2.jpg
[Wymiana sprzęgła] bez wyciągania skrzyni biegów

Zaczynam od wypatroszenia by było widać skrzynię (w tym modelu wozu pełne ukłony dla konstruktorów to co nawkładali nad skrzynią to mistrzostwo świata )Po dokopaniu się do poduszki skrzyni podstawiam lewarek pod silnik i ją wykręcam .Następnie w normalnym samochodzie po wykręceniu rozrusznika jest piękne dojście do śrub od docisku(w tym rozrusznik jest za silnikiem a odkręcenie go to lot w kosmos ).Jak komplecik wisi na lewarku odkręcam wszystkie śruby w koło skrzyni i odsuwam od silnika co daje na tyle dużą przerwę że wszystko wyjmuję dołem (w tym dopiero po odsunięciu mogłem rozkręcić sprzęgło ,trochę bardziej upierdliwe ale wykonalne .
http://www.fotem.pl/data/80b1e732b21f8cd8b629329c1c6.jpg
[Wymiana sprzęgła] bez wyciągania skrzyni biegów

http://www.fotem.pl/data/f0a86b23b90b52934e88dbb26fbdf6c.jpg
[Wymiana sprzęgła] bez wyciągania skrzyni biegów

W prawdzie fotka zrobiona już z montażu ale tak samo wyglądało rozkręcanie .A że była z tym walka widać nawet po kluczu którego skręciłem jak śmigło .
http://www.fotem.pl/data/a5ca6759746b365374d7e2226919d.jpg
[Wymiana sprzęgła] bez wyciągania skrzyni biegów

A tak wyglądał cały plac boju
http://www.fotem.pl/data/959fdb8f21d62503f5a1d4319ad6e0e.jpg
[Wymiana sprzęgła] bez wyciągania skrzyni biegów

http://www.fotem.pl/data/af209db806674583f26ee7a2e71086b.jpg
[Wymiana sprzęgła] bez wyciągania skrzyni biegów

A to była przyczyna całej zabawy .By nie robić zbytnio kosztów podskoczyłem do magika od obijania tarcz i zaaplikował nowe okładziny tarczy za jedyne 80zł z obiciem .
http://www.fotem.pl/data/39aaf7389535986804de0a1efd8.jpg
[Wymiana sprzęgła] bez wyciągania skrzyni biegów

No i poskładałem ten wynalazek .
 


 

Online red

  • Administrator
  • Wiadomości: 1556
  • Pomocny: 20
    • S7
  • Auto: Sharan I FL
  • Wersja: Black Velvet
  • Silnik: 1,9 TDi PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115++
  • Skąd: Podlaskie/BWM
Odp: Wydłubanie sprzęgła bez wyjmowania skrzyni
« Odpowiedź #1 dnia: 17 - Listopad - 2016 - 20:43:10 »
"Wydłubanie"to celna nazwa tej operacji.
Gratuluję "ginekologicznych" palców  ;)

red@tapatalk

 

Offline Gulasz

  • Gaduła
  • Wiadomości: 1869
  • Pomocny: 16
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Wydłubanie sprzęgła bez wyjmowania skrzyni
« Odpowiedź #2 dnia: 18 - Listopad - 2016 - 01:12:41 »
Też mi się wydawało że nazwanie tej operacji słowem" wydłubywanie" jest jak najbardziej zbliżone do operacji widocznej na fotce .Ale tylko tak myślałem .Jak jest mocno nie właściwa proszę o zmianę .Jak mocno zaburza wpajaną informację przez całe życie że do wymiany sprzęgła trzeba rozebrać wszystko w drobny mak ,bo inaczej się nie da to prośba o wykasowanie całości .
 Wrzuciłem to jako że kiedyś wspominałem przy jakimś temacie że zdecydowanie większość wozów z poprzecznie umieszczonym silnikiem ogarniam właśnie w taki sposób .A wóz z fotki to tylko przykład i marka jest nie istotna .A przy okazji jest jakimś potwierdzeniem że nie jest to teoria spiskowa Antoniego tylko fakty .No chyba że ktoś pomyśli że to foto-montaż .
Jak trafi się okazja to trzasnę parę fotek jak wymieniam rozrząd w passacie B5 1.9 tdi bez rozbierania przodu auta .Bo też tak robię i się da bez większych problemów .
 

Offline andrew7800

  • Moderator
  • Wiadomości: 1371
  • Pomocny: 26
  • Auto: Sharan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skąd: Podlaskie/BKL
Odp: Wydłubanie sprzęgła bez wyjmowania skrzyni
« Odpowiedź #3 dnia: 18 - Listopad - 2016 - 01:52:06 »
Chyba masz gumowe palce. ;) Wybacz za moje stwierdzenie ale w ten sposób masz mniej rozkręcania. Widzę że masz w tym spore doświadczenie. Ja też czasem robię podobnie jak coś pierwszy raz rozbieram np: wyciągam turbo z Sharana bez wyciągania półosi i rozkręcania podpory. ;)
 

Online red

  • Administrator
  • Wiadomości: 1556
  • Pomocny: 20
    • S7
  • Auto: Sharan I FL
  • Wersja: Black Velvet
  • Silnik: 1,9 TDi PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115++
  • Skąd: Podlaskie/BWM
Odp: Wydłubanie sprzęgła bez wyjmowania skrzyni
« Odpowiedź #4 dnia: 18 - Listopad - 2016 - 02:52:09 »
Temat jak najbardziej na miejscu. Jeżeli coś da się  zrobić prościej to warto o tym pisać. Faktem jest że potrzebne do tego jest doświadczenie i wspomniane wcześniej "ginekologiczne" palce.
Ja też czasem robię podobnie jak coś pierwszy raz rozbieram np: wyciągam turbo z Sharana bez wyciągania półosi i rozkręcania podpory. ;)
Z mojego byś tak łatwo nie wyjął :)
Dobrym przykładem jest wymiana intercoolera w sharanie I FL w wersji 115 KM bez rozbierania całego przodu jak to przewidział producent.


red@tapatalk
 

Offline Gulasz

  • Gaduła
  • Wiadomości: 1869
  • Pomocny: 16
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Wydłubanie sprzęgła bez wyjmowania skrzyni
« Odpowiedź #5 dnia: 18 - Listopad - 2016 - 06:49:42 »
Akurat w tym modelu wozu wymagało to nieco więcej gimnastyki .Jak wspomniałem w grupie wozów VW rozkręcam sprzęgło przez otwór po rozruszniku .Podchodząc bez problemów z grzechotką zaopatrzoną przedłużką .
A skoro coś się da zrobić prościej i zdecydowanie szybciej to czemu nie ułatwić sobie życia .Kiedyś w poczciwych opelkach konstruktor błysną formą i zrobił możliwość wysunięcia wałka sprzęgłowego a dolna część dzwonu była tak ukształtowana że bez najmniejszego bólu wszystko wypadało dołem bez konieczności rozkręcania skrzyni od silnika .No ale musi być nowocześnie a czy przez to lepiej ?
Samochód jak wino czym starszy tym lepszy .
 

Offline andrew7800

  • Moderator
  • Wiadomości: 1371
  • Pomocny: 26
  • Auto: Sharan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skąd: Podlaskie/BKL
Odp: Wydłubanie sprzęgła bez wyjmowania skrzyni
« Odpowiedź #6 dnia: 18 - Listopad - 2016 - 22:56:41 »
Z mojego byś tak łatwo nie wyjął
Bo masz coś unikatowego.  ;) 4Motion. W tym modelu to jest sporo rozkręcania żeby turbo wyjąć.
 

Online przemo

  • Gaduła
  • Wiadomości: 1321
  • Pomocny: 5
  • Model: S6 C5
  • Silnik: 4.2 V8
  • Kod: ANK
  • Moc: 340 KM
  • Skąd: LRY
Odp: Wydłubanie sprzęgła bez wyjmowania skrzyni
« Odpowiedź #7 dnia: 19 - Listopad - 2016 - 02:07:02 »
Z twojego toku rozumowania wychodzi że bryczki były by najlepsze bo najstarsze  :D

A tak serio to gratuluję roboty ;)
 

Online wesol

  • Gaduła
  • Wiadomości: 1067
  • Pomocny: 16
  • Auto: Sharan I FL
  • Silnik: 1.9 TDi PD
  • Kod: AUY
  • Moc: 205 KM
  • Skąd: ZGL
Odp: Wydłubanie sprzęgła bez wyjmowania skrzyni
« Odpowiedź #8 dnia: 19 - Listopad - 2016 - 08:01:22 »
To ze opel mial od dolu klapy rewizyjne to owszem fajne to bylo ale to raczje byla tez zasluga tego ze to to male silniczki byly itd. Przy mocnym silniku i mocnym sprzegle itd to raczej slabo widze. Poza tym wtedy skrzynie tez byly produkowane dla GM przez japonczykow a w dzisiejszych czasach sie pokumali z fiatem i razem wspolpracuja. Zreszta jednostki tez dostaly olbrzymiego przeobrazenia jesli chodzi o budowe samych ukladow korbowych itd. komora silnika moza powiedziec nie ulegla powiekszeniu zato silnik ktory kiedys produkowal 60 koni nie musial miec ani silnego ukladu korbowego czy bloku a dzis z racji iz standardem jest 150 koni czy nawet juz prawie 200 to uklad musi byc bardziej masywny. To niestety troszke komplikuje sprawe bo trzeb wykozystywac kazda wolna przestrzen by silnik pracowal tak jak jego najslabsze ogniwo. Owszem pewne systemy ze tak powiem sa jak wrzód czy rak ale to juz wina przepisow itp. Kiedys w dawnych czasach w usa gdzie jezdzily fordy T itd mimo ze silniki byly dosc proste, mocy nie generowaly za duzo i nie psuly sie tak mocno jeszcze nikomu nie przeszkadzal dym niebieski jaki wypuszczaly. Z tym ze jak w miastach pojawilo sie dosc duzo pojazdow takich to juz nie dawalo sie tam żyć. Dzis jak jeszcze sie jedzie za jakims autem ktore albo wciaga olej albo taka ma poprostu "nature" to niezbyt przyjemnie sie nam jezdzi.
Tez nie za bardzo lubie DPFów itd ale jednak jest spora roznica jak sie stoi za autem ktore ma dpf a ktore go juz nie ma.
 

Offline Gulasz

  • Gaduła
  • Wiadomości: 1869
  • Pomocny: 16
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Wydłubanie sprzęgła bez wyjmowania skrzyni
« Odpowiedź #9 dnia: 19 - Listopad - 2016 - 09:15:38 »
Dzis jak jeszcze sie jedzie za jakims autem ktore albo wciaga olej albo taka ma poprostu "nature" to niezbyt przyjemnie sie nam jezdzi.
.Po części się z tym zgodzę ale do przyjemności nie na leży też wąchanie tego jak wypala się PDF .Czy nawet tego jak wali z nierozgrzanego katalizatora.Każdy silnik spalinowy niekorzystnie wpływa na środowisko.A wyprodukowanie/utylizacja czy transport tego by było bardziej ekologicznie wyrównuje korzyści z nich płynące (tylko o tym wszyscy milczę bo to jest biznes )Jak porówna się silnik bez tej całej ekologi i wpływ jaki daje niekorzystnie na środowisko a taki uzbrojony po zęby we wszystkie nowinki to standartowy wypada blado (i o to chodzi w tej koncepcji ).Jak policzysz ile energii jak zatruli środowisko by do silnika dodać tą całą ekologię to wartości będą mocno porównywalne (ale o tym wszyscy milczą )No i jeszcze taki drobiazg że na końcu drogi trzeba będzie te wszystkie wodotryski zutylizować ale to w prezencie dla kolejnych pokoleń.W rezultacie ten tak wspaniały ekologiczny wóz jest większym trucicielem środowiska niż stary kopcący .A wystarczy by zamiast standartowego ON przystosować nowoczesne jednostki do Bio paliwa i ta cała ekologia byłaby nie potrzebna (tylko nie będzie biznesu ).Szejk nie zarobi ,koncerny paliwowe nie zarobią ,państwo nie łupnie akcyzy itd .
 

Tagi wątku: