Autor Wątek: VW-News: Golf VIII dopiero w 2019 roku  (Przeczytany 3762 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • Administrator
  • Wiadomości: 3200
  • Pomógł: 140
  • Auto: Sharan I
  • Silnik: 1.9 TDi VP
  • Kod: AFN
  • Moc: 117 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OK
VW-News: Golf VIII dopiero w 2019 roku
« dnia: 23 - Lipiec - 2016 - 15:13:57 »
Volkswagen Golf VIII - czas na rewolucję!


https://c2.staticflickr.com/9/8787/28411825881_469dc3a215_o.jpg
VW-News: Golf VIII dopiero w 2019 roku

Jak twierdzi niemiecka gazeta motoryzacyjna „Auto Bild”, Golf VIII generacji pojawi się nie wcześniej jak w 2019 roku. To nieco później niż się początkowo spodziewano. Dodatkowy czas ma pozwolić Volkswagenowi na dopracowanie swojego najważniejszego modelu.

https://c3.staticflickr.com/9/8394/27873565074_36bc8bca5a_o.jpg
VW-News: Golf VIII dopiero w 2019 roku

Volkswagen Golf to ikona "kompaktów" i od lat najpopularniejszy samochód w Europie. Jednak Niemcy z Volkswagena wiedzą, że nie można spoczywać na laurach i za nazwą musi też iść udany pojazd. Pewnie dlatego dali sobie nieco więcej czasu na dopracowanie nowej generacji Golfa. Wystarczy wspomnieć, że od czasu „Golfa czwórki” czas pomiędzy kolejnymi odsłonami wynosił 5-6 lat. Tym razem może to być nawet 7 lat oczekiwania na kolejną generację.


Dzięki konserwatywnej stylistyce, Volkswageny nie starzeją się mocno, więc od strony wizualnej Golf na pewno jeszcze nie potrzebuje nowej wersji. Również technologicznie cały czas należy do liderów, dlatego niemiecka marka dała sobie więcej czasu na opracowanie nowego modelu. Zgodnie z nowym hasłem Volkswagena, ósma generacja Golfa ma mieć „widoczną jakość”, co zapewne wpłynie na wykonanie wnętrza. Jednak „Auto Bild” twierdzi, że nawet nie wybrano jeszcze ostatecznego wyglądu nowego modelu i cały czas brane pod rozwagę są dwa projekty o roboczej nazwie "VW EA 380". Oba modele, które przeszły do finałowej fazy, znacząco się od siebie różnią, ale w obu przypadkach czas eksperymentów dawno już minął.


Pierwszy projekt jest niższy od Golfa VII, ale tylna część pojazdu została nieco wydłużona, co trochę zmieniło sylwetkę auta. Druga propozycja jest bardziej stonowana i ponadczasowa. Tylną klapę umieszczono tu jeszcze bardziej pionowo, a wszystkie przetłoczenia i załamania przebiegają inaczej niż w obecnie produkowanej generacji, ale mimo wszystko dość podobnie. Który projekt zwycięży? Jak to zazwyczaj w VW bywa, skończy się pewnie na kompromisie i zmiksowaniem obu propozycji.Dopiero na początku września tego roku, zaraz po wakacyjnej przerwie w Wolfsburgu, zapadnie ostateczna decyzja jak będzie wyglądał Golf VIII.

https://c8.staticflickr.com/9/8581/28490082375_d147e21ec5_o.jpg
VW-News: Golf VIII dopiero w 2019 roku

Pierwsze plotki mówią, że nowy Golf będzie kontynuował trend zmniejszania masy samochodów i ma być o kolejne 35-70 kg lżejszy od aktualnie oferowanego modelu. Wzrosnąć ma za to rozstaw osi, co przełoży się na większą ilość miejsca w kabinie. Z drugiej strony można liczyć, że długość całego nadwozia nie ulegnie dużej zmianie, aby zachować kompaktowe rozmiary samochodu.

https://c7.staticflickr.com/9/8419/27873562294_4d7c5d6deb_o.jpg
VW-News: Golf VIII dopiero w 2019 roku

Z technicznego punktu widzenia Golf VIII przebije obecnego Passata. Długa lista " technicznych nowości" ma zawierać między innymi: cyfrowy kokpit, światła LED, jeszcze więcej trybów jazdy, wyświetlacz head-up czy asystenta parkowania. Zapowiada sie też że nowy Golf będzie potrafił autonomicznie jeździć - VW zapowiedział, że przedstawi gotową technikę dokładnie w chwili rynkowej premiery modelu w 2019 r.


Także w napędach nastąpi niemałe zamieszanie: 4-cylindrowe silniki 1.2 zostaną zastąpione 3-cylindrowymi motorami 1.0. W nowym Golfie 3-cylindrowe motory będą miały do 110 KM Drugim silnikiem będzie wprowadzany tej jesieni doładowany silnik o pojemności 1498 cm. Silnik 1.5 TSI będzie wytwarzany w kilku wariantach mocy, od 110 do 160 KM. W sportowym GTI i ultra-sportowym Golfie R nadal będzie stosowany 4-cylindrowy silnik 2.0 który zostanie "rozkręcony' do maksymalnie 420 KM. W przypadku hybryd firma jednak na tanie w produkcji jednostki wolnossące.


   
 

Tagi wątku: