Autor Wątek: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw  (Przeczytany 13589 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2295
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« dnia: 03 - Lipiec - 2016 - 07:20:36 »
Mam trochę inne podejście do tematu mocy w aucie .Zamiast wyciskania soku z kamienia prościej a zarazem bardziej żywotniej jest wstawić większy mocniejszy silnik a nie wyżyłować ten co się ma większymi kosztami (niż mocniejszy )i nasłuchiwać czy się rozleci przy mocniejszym bucie .Wspominałem już że jak ktoś potrzebuje większy wóz to nie kupuje malucha ,tnie go i przerabia na bagażówkę ,tylko kupuje od razu dostawczaka .I logika podpowiada że jak potrzebujesz mocy (tyle co w ciężarówce )to może od razu silnik z takiego wozu lub cały wóz .
W moim mam tyle kucyków co mam i wystarcza mi to w zupełności do normalnej jazdy a i niejednokrotnie targam nim przyczepę czy nawet dwukółkę z innym wozem .Jakbym potrzebował więcej mocy to już dawno wrzuciłbym w tą budę jakieś serduszko 2.5 lub 3 litry . 


 

Offline wesol

  • Trolling
  • Wiadomości: 1153
  • Pomógł: 7
  • Auto: Inne
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZGL
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #1 dnia: 03 - Lipiec - 2016 - 08:51:09 »
Tyle ze tu chodzi oto by mieć autko wielkości golfa 4 z mocą 150-180 koni koniecznie 4 garowego by spalało od 5 do 10 litrów.  Wstawić 3 litrowy silnik w poprzek do golfa to troszkę ciężko a po temu się okaże że skrzynia myślała być mniejsza i siadła.  Tu ma być silnik ten co był bo jest wystarczająco niezawodny. Te silniki jeżdżą z moc po 300 koni i nic nie wybucha wiec takie 150 km to pikuś i na 10 lat jeszcze wystarczy. Buda zostaje stara. 
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2295
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #2 dnia: 03 - Lipiec - 2016 - 18:43:57 »
No i nawet jakbym chciał nie mogę się zgodzić z tą wypowiedzią .Mówienie półprawdy że nic się nie rozsypie nie do końca jest takie w porządku .Weź poprawkę na to iż niektórzy nie znają się na czym polega zwiększenie mocy i nie do końca zdają sobie sprawę jakie niesie to za sobą konsekwencje .Powiedz może o przypadkach jak sobie niektórzy dłubnęli moc i i rozpadło się koło 2-masowe ,skrzynia biegów wyzionęła ducha ,a o porozsypywanych przegubach czy poukręcanych półosiach nie wspomnę .Nie jednego nie mile zaskoczył korbowód który wyszedł bokiem .Bo takich którym odfrunęła suszara to znalazłoby się spore grono .No chyba że te całe zabawy z mocą są tylko po to by mieć ładny wydruk z hamowni i było się czym pochwalić kumplom .Jeśli zacznie ktoś jeździć dłubniętym wozem na 150 - 200 kucy ( i to tak naprawdę na pełnym bucie ) to nie ma opcji by nie musiał dłubać przy nim co sezon .Co innego cywilna jazda z mocą 150-200 koni (gdzie moc używana jest sporadycznie ) a co innego jak wóz idzie pełnym ogniem pod 200 koni non-stop.Nie wspominam o mocach pod 300 koni bo tam to wszystko jest już na pograniczu wytrzymałości materiału ,i wyzionięcie ducha takiej wyżyłowanej jednostki to loteria kiedy się rozleci .Podobnie jest z wozami wyczynowymi które praktycznie po jednym sezonie są rozbierane do rosołu (a w ekstremalnych wypadkach co max dwa wyścigi ) i to nie dla tego by się przewietrzyły części z takiego silnika tylko ich zużycie jest w tak drastycznym tempie .Zwiększenie mocy skraca życie silnika (choć nie tylko samego silnika )a to że jednostka VW jest dość żywotna to prawda i wypada się tylko z tego cieszyć .Ja to sprawdziłem na własnej skórze i dlatego pakuję taki silnik do czego się da .   
 

Offline wesol

  • Trolling
  • Wiadomości: 1153
  • Pomógł: 7
  • Auto: Inne
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZGL
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #3 dnia: 03 - Lipiec - 2016 - 20:50:56 »
No a ile się seryjnych aef rozpadło i ile skrzyń siadło w polo 6N to można książkę napisać.  Ile osób kupiło taka połówkę 6N i się okazało ze maja dziwnie niska prędkość maksymalna. Juz mieli skrzynie wymieniona tyle ze ta skrzynia jest dość droga i ktoś założył tańsza od benzynowca. Przestań opowiadać brednie których nie sprawdziles. Ptocentowa awaryjność takiego ahfa nie jest nic wieksza jak na tę 180 koni w stosunku do seryjnych 110 koni.  Zresztą ja uważam że ten twój aef to już jest wyzylowany bo obroty ma dość wysokie bo żeby był dużo mniej awaryjny powinien mieć ze 2500 albo nawet jeszcze mniej tak jak auta 150 lat temu.
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2295
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #4 dnia: 03 - Lipiec - 2016 - 23:12:56 »
Możesz zaklinać rzeczywistość sam mówisz że coś pada w seryjnym .A jak do tego dołożysz jeszcze więcej kucy to mu się może polepszy? Skoro nie wytrzymuje to co wsadzili w fabryce to wyciskanie z tego jeszcze soków chyba nie jest zbyt korzystne na wydłużenie życia takiej jednostki .A ja właśnie o tym mówię .Zamiast wyciskać sok z kamienia może lepiej wymienić silnik na taki z mocą jaka jest potrzebna kierowcy lub jeszcze prościej zmienić całe auto na takie z odpowiednią mocą .
 

Offline wesol

  • Trolling
  • Wiadomości: 1153
  • Pomógł: 7
  • Auto: Inne
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZGL
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #5 dnia: 04 - Lipiec - 2016 - 01:47:39 »
Tak sprzedać to co ma i kupić porche panamera turbo. Będzie tanio.
Jeśli coś siada w serii to i przy modzonym tez siada. Tu mając wiedzę odpowiednią wiemy ze poloski i skrzynie nie siadają w tych autach wiec szkoda pitolenia o tym. Słupek czyli tłoki korby wytrzymują spokojnie 300 koni dobrego upalania wiec takie 180 koni to pikuś.  Słupek zawsze może i przy 90 koniach kleknac ale to będzie poprostu niefart a nie ze na 4 słupki takowe po roku sądzie choć połowa przy mocy 180 koni. Śladów na panewkach nawet nie będzie.  Ciekawi mnie to wstawienie jakiegoś 3.2 do golfa bo takowy tam siedział seryjnie tylko nie wiem czy sobie zdajesz sprawie z kosztów i trodnosci. Zapodaj takowy swap i przedstaw rachunki.
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2295
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #6 dnia: 04 - Lipiec - 2016 - 06:50:54 »
Wrzucałem już filmik  maluszka z silnikiem V8 to golfik z 3.2 to pikuś.A koszta przy tego typu przeróbkach wcale nie powalają na kolana (jeśli robi się to samemu ).Jak zaczniesz wyciskanie soku z kamienia to koszta wcale nie będą mniejsze (jak robisz wszystko jak powinno być )a w efekcie otrzymasz mocno wyżyłowany silnik którego żywotność będzie zdecydowanie krótsza od wrzucenia większego silnika .
Jak kogoś nie stać cię na panamerę turbo to wystarczy sam silnik z takiego wozu i przysposobienie do tańszej budy .Zresztą to już zrobili wsadzając podobne serduszko do syreny .Różnica między dłubaniem na większą moc a wrzuceniem silnika z większą mocą polega na tym że silnik w którym wycisnęliśmy soki idzie na 150 % lub więcej swojej wytrzymałości i dlatego umiera a ten większy przysposobiony z mocnego wozu ma najczęściej lżej targając mniejszą budę ( a skoro się nie męczy to przeżyje dłużej ).
Idąc twoją logiką to do szarika powinieneś wstawić mniejszą pojemność i wycisnąć 200 kucy .Przecież da się wydłubać taką moc z silniczka 1.4 .Ale sam doskonale wiesz że nie pożyje zbyt długo .
Autor tego tematu chce robić podobnie wycisnąć sok z kamienia ale w dodatku dużym nakładem kosztów jak i czasu .Dlatego podpowiadałem że zamiast walczyć z tą całą doliną krzemową podpartą z hutą miedzi by wydłubał pompę na lineczkę .Efekt końcowy będzie podobny a jak już wszystko umrze nie będzie tak bardzo bolało.
 

Offline red

  • Administrator
  • Wiadomości: 1728
  • Pomógł: 31
  • Auto: Sharan I FL
  • Wersja: BlackVelvet
  • Silnik: 1.9 TDi PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115++
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: BWM
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #7 dnia: 04 - Lipiec - 2016 - 08:40:22 »
Autor tego tematu dość wyraźnie napisał co chce zrobić.
@Gulasz idąc dalej Twoim tokiem rozumowania to gdybym chciał mieć np. 1000 koni w golfie to powinienem wstawić tam silnik od lokomotywy SM42 bo taką moc akurat ten silnik ma?
Większość ludzi robi to co ma żeby lepiej jeździło, mniej paliło i dawało większy margines bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu wykorzystując fabryczny zapas wytrzymałości silnika i innych podzespołów.
Nikt przy zdrowych zmysłach nie jeździ samochodem cały czas z pedałem gazu w podłodze.
Dobrze wykonany chip tuning i myślący kierowca na pewno nie skróci w jakiś znaczący sposób żywotności silnika.
Należy jednak pamiętać ze duża moc to nie wszystko - trzeba to jeszcze bezpiecznie wyhamować i zawieszenie też należałoby dostosować do większej mocy bo co to za radość jechać szybko prosto?

red@tapatalk
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2295
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #8 dnia: 04 - Lipiec - 2016 - 19:47:25 »
Można trzymać się tej opcji tylko po co robią większe silniki (o większej pojemności) .Trzymając się tego toku myślenia to wystarczyłby taki o max 2.0 pojemności a w fabryce pakowali by go do ciężarówki jak i do małego autka miejskiego, ustawiali na jakiej mocy ma chodzić raz byłoby to 60 KM a raz 300 KM .I w dodatku na jedną moc jak i drugą była by gwarancja że nic nie ma prawa się rozpaść .Chyba każdy wyczuwa że coś chyba nie tak .Jak silnik wychodzi z fabryki i ma okolice 100 KM a ktoś dołoży drugie tyle to niech nie opowiada że takim zabiegiem nie skraca życia silnika .No chyba że nadal jeździ tak że nie wykorzystuje mocy więcej jak 50% tylko jaki jest sens podnoszenia mocy w takim przypadku .Jak zacznie go butować to coś się posypie i to jest pewne .A przerabianie wozu w taki sposób by coś się w nim rozleciało jest jak dla mnie mało zrozumiałe .Jak chce mieć uszkodzony silnik wystarczy otworzyć machę i rozpędzić się z odpowiedniej wielkości młotem (gwarantuję że tak też da się uszkodzić silnik )nie trzeba wcale walczyć ze zwiększaniem mocy bo efekt końcowy będzie taki sam że silnik nie będzie dawał oznak życia .Obecne silniki wychodzące z fabryki są już bardzo mocno wyżyłowane i mają problemy przejechać nawet okres gwarancyjny .A podnoszenie mocy w takim silniku to nic innego jak wyciskanie soku z kamienia .
 

Offline wesol

  • Trolling
  • Wiadomości: 1153
  • Pomógł: 7
  • Auto: Inne
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZGL
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #9 dnia: 04 - Lipiec - 2016 - 20:18:21 »
Odnoszę wrażenie ze się kompletnie nie znasz na nowszych silnikach i tylko dlubiesz w prehistorycznych.  Albo się nie znasz albo się ich boisz. Nie wiem czemu wiąże sprawę pojemności z wytrzymałością.  Można zrobić silniczek 1.4 z moca 60 koni gdzie paneli mają szerokość 19 mm ale można też zrobić 1.4 T i moc 150 koni i panewki szerokie na 24 mm. Nie wiem czy nie porostu zatrzymałem się w latach 80tych czy jak. Owszem silniki mają pewne dolegliwości i niuanse ale nie pitol juz o czyms takim ze podnosząc z 90 koni na 180 coś się skraca. To jakieś glupkowate gadanie. Nic się nie skraca. Jak ci mowie ze Fiodor rozebral swój silnik 90 konny podkrecony na 275 koni i panewki miały się bardzo dobrze to czego nie rozumiesz tutaj. Są silniki które konstrukcyjnie nie nadają się do tuningu ale są też takie co mają spory zapas wytrzymałości.  Zrozum ze nawet Masters mówił ze jego lupo z 1.9 tdi podmodzone prawie do 200 koni z silnika 101 konnego jeździły nadal tylko dopadł się do auta jego syn i poprostu zniszczył.  Zmienił po tym słupek na ten od 130 konnej wersji tdi i tu juz nie było mowy o jego uwaleniu. Silników generalnie nie robi się tak by w serII miały 110 koni a przy 180 ma się rozleciec, puścić panewki tłoki stopic itd.
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2295
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #10 dnia: 05 - Lipiec - 2016 - 06:31:20 »
Zrozum ze nawet Masters mówił ze jego lupo z 1.9 tdi podmodzone prawie do 200 koni z silnika 101 konnego jeździły nadal tylko dopadł się do auta jego syn i poprostu zniszczył.  Zmienił po tym słupek na ten od 130 konnej wersji tdi i tu juz nie było mowy o jego uwaleniu.
Nawet z tej wypowiedzi można wywnioskowań że zwiększenie mocy skraca życie .Do puki jeździł sam tak na 50% wszystko żyło a jak dopadł się synuś i trochę go pobutował ( bo pewnie tak było )to nie przeżył ostrej jazdy i zdechł .Ale dalej twardo upierasz się że dłubnięcie większej mocy nie skraca życia .Jego przypadek nie jest odosobniony .Na tubie jest kupa filmików jak rozsypuje się silnik na hamowni .Ale też pewnie powiesz że to nie z nadmiaru mocy i wyżyłowania silnika
 

Offline wesol

  • Trolling
  • Wiadomości: 1153
  • Pomógł: 7
  • Auto: Inne
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZGL
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #11 dnia: 05 - Lipiec - 2016 - 11:00:24 »
Tak ja myślę że nim dowozil ludzi do pracy. Nic nie rozumiesz. Auto zrobione do sportu. Jak się robi takie autko z napędem sterowanym osobno z pulpitu na 4 koła z mocą 384 konie to nie po to by sobie jeździć do sklepu tylko. Owszem tez tak się jeździ bo trzeba dojechać na te spoty. Mody były grube bo od rozwiertu bloku pod tłoki z transportera 2.5 tdi. Po pompowtryski od tira manna i większe zawory w głowicy.  Oczewiscie turbo odpowiednie. Syn się dopadł i zaczął porostu głupiec i tyle. Mieliśmy taka sztaplarke toyoty kiedyś.  Elektryczna i kolega nią jeździł tak do przodu i do tyłu rozpefzajac się i hamując tym silnikiem elektrycznym. Po około 10 minutach tak robienia spalił się bezpiecznik 150 amperowy. Wstawił nam mocniejszy 300 a bo chyba nawet nie było nic innego na magazynie. Rozumiesz teraz ze można wszystko zniszczyć.  Mogę skrzynie nawet seria zniszczyć w jeden dzień tak jak i dwumas. Co nie znaczy ze wytrzymałość jest niska tych elementów. 
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2295
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #12 dnia: 05 - Lipiec - 2016 - 18:19:02 »
Rozumiesz teraz ze można wszystko zniszczyć.
Można i z tym się zgodzę ale wyżyłowany silnik w którym jeszcze podłubiesz z mocą jest bardziej skazany na zgon .Każde dłubanie przy mocy powoduje szybsze zużycie (a mówisz że nie ma wpływu ).Chyba że ta moc to tylko ma być na papierku (tak dla szpanu ) bo przy jeździe nie będzie używana by się coś nie rozsypało .Doskonale wiesz że jak dłubniesz ze 100 KM na okolice 180 to w pierwszej kolejności 2-mas to będzie nieporozumienie ,przeguby przy mocniejszym butowaniu będą siadać itd. Więc nie mów że zwiększenie mocy nie skraca życia .Rozsądniejszym rozwiązaniem jest wrzucenie mocniejszego seryjnego silnika o większej pojemności by go nie zamęczyć tak łatwo .Na pewno nie jeden widział malucha z silnikiem motocyklowym który wręcz fruwa nie jeździ .I jakby ktoś nie kombinował z seryjnego silniczka 650cm nie uzyskałby takich osiągów .Podobnie wygląda to z silnikiem 1.9 można dłubać, walczyć,władować kupę czasu jak i kasy a na końcu musi się to rozlecieć (jak szybko zależy od butowania ) .Jak ma być moc to szukasz takiego silnika który będzie miał to w seri i wrzucasz w inną budę ( jak kogoś nie stać na cały kompletny wóz z taką mocą jak potrzebuje ) ,a efekt murowany a nie wyciskanie soku z kamienia .Dodanie nieznacznie więcej tak do 30% do orginału to jeszcze jest dla mnie zrozumiałe i bez jakiś większych strat dla żywotności jednostki ale nie okolice 100 % a mówienie że taki zabieg nie skróci życia to lekkie mijanie się z prawdą .
 

Offline wesol

  • Trolling
  • Wiadomości: 1153
  • Pomógł: 7
  • Auto: Inne
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZGL
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #13 dnia: 05 - Lipiec - 2016 - 18:45:27 »
Nie nie i jeszcze raz nie. Nie pis  takich rzeczy których nie robiłeś.  Nie masz doświadczenia to po co piszesz nieprawdę.  Zrozum ze 1.9 w renault laguna potrafił się wyspać w serii bo poprosu kora wychodziła bokiem tak silnik 1.9 tdi z vaga ma konstrukcje taką ze wytrzymuje 300 koni. Nie seria jest wyznacznikiem tylko konstrukcja.  Nie gadaj o jakimś lądowaniu wielkiej kasy bo do takiego vp wstawiasz wtryski 216stki za 550 zł plus turbo za około 500 zł i masz te okolice 170 koni. Nic nie pada żadne przeguby żadne inne rzeczy.  Nie wymyslaj. Zrozum ze np taki silnik stosowany i w hondach i oplu 1.7 dti czyli znany i zadlyszany isuzu ma słupek dość słaby i tam 150 koni go zabija. Nie znaczy to że w innych też tak  jest. Poprosi nadają się pewne motory do tuningu a pewne nie. Dwumas w tym ahf siada dość szybko na serii. Po tuningu tylko trochę szubciej ale to nie jest tak ze nowy na serii starcza na 200 tys km a po tuningu na 180 koni to na 20 tys. Można śmiało przejechać 100-150 tys km. Ile jest aut jeżdżących po tuningu? 5%? Pewnie nawet mniej. A ile się słyszy ze ludzie wymieniają ten element w swoim aucie?
Nie gadaj o jakimś skracanie czegoś bo to gadanie glupkowate. Niby jak chcesz to sprawdzić zmierzyć ze coś się skraca? Jak Ci mowie ze Fiodor swoim autem dawał ostro w palnik i po rozebrano silnika panewki jak nowe były.  Co się tam skróciło?
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2295
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #14 dnia: 05 - Lipiec - 2016 - 19:02:46 »
Powstrzymam się ok komentarza .Powiem tylko AŁA.
 

Offline wesol

  • Trolling
  • Wiadomości: 1153
  • Pomógł: 7
  • Auto: Inne
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZGL
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #15 dnia: 05 - Lipiec - 2016 - 19:16:16 »
Bo tak jak zawsze powtarzam z rozrzadami. Wytrzymałość paska jest obliczona z zapasem na drugie 100% przebiegu. Owszem trafiaja się przypadki ze coś zawodzi i nawet wcześniej niż ten przelot przewidziany ale to tak jak żarówka ma niby wytrzymać 10000 godzin a wiemy ze niejedna przepaść się po miesiącu gdzie świecilem w piwnicy może z godzinę dziennie. Jednak bywa też tak ze świeci czasami i ponad pół roku czy rok. Czyli mówiąc o statystykach to taki tdi bardzo nieczęsto siada czy to dlubniety czy nie. Ale taka laguna znaleźć na mobile de z padnietym silnikiem to nie problem bo cały czas kilka jest w ofercie.
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2295
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #16 dnia: 05 - Lipiec - 2016 - 20:31:44 »
Wytrzymałość paska jest obliczona z zapasem na drugie 100% przebiegu
To też należy sprostować bo paski rozrządu ich szerokość zarys zęba czy wytrzymałość jest właśnie uzależniona od rodzaju silnika (chodzi o ON czy PB) jak i mocy danej jednostki .Ale nawet przykład paska rozrządu według ciebie jest nieistotny czy będzie latał w silniku 100 konnym czy 200 to bez różnicy .Nie wiem czemu producenci tych elementów zawracają sobie głowę takim drobiazgiem ( i do każdego praktycznie jest inny ) .Przecież większe wtryski czy bardziej wydajna pompa (większa średnica tłokorozdzielacza to pikuś lub bardziej wydajne pompowtryski ) a większe siły działające na zrywanie to według ciebie wcale nie skrócą życia takiego elementu. Dziwna teoria ale może i ktoś w to uwierzy (na pewno nie ja ).Każdy element montowany w aucie musi być robiony z zapasem wytrzymałości czy wydajności ale nie jest to 100 czy 200 %
 

Offline wesol

  • Trolling
  • Wiadomości: 1153
  • Pomógł: 7
  • Auto: Inne
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZGL
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #17 dnia: 05 - Lipiec - 2016 - 20:59:43 »
W takim razie od dziś słucham ciebie a nie np moich byłych wykładowców jak choczy dr Lisowski dr Danilecki mgr Maziarz dr Merkisz i wielu wielu innych. Właśnie jeden z nich mówił ze taki jest zapas. Kiedyś ojciec tez mi tak mówił.  No ale jak myślisz ze jest inaczej to myślę że masz te informacje wyniesione z jakiejś dobrej uczelni czy podparte jakimś faktem. Ja natomiast kiedyś u kuzyna w akhambrze z tego co mi mówił miał zrobione 200 tys km w auy. Podać ci nr tel byś sobie zadzwonił i pogadal.
 

Offline PiterPiotruś

  • Bywalec
  • Wiadomości: 62
  • Auto: Golf IV
  • Silnik: 1.9 TDI PD
  • Kod: ATD
  • Napęd: FWD
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #18 dnia: 05 - Lipiec - 2016 - 21:48:11 »
W sumie na tyle kłótni ciągle koledze nie odpowiedzieliscie czy warto się fatygowac ze zmianą wiązki w silniku w celu zabawy z mapami silnika ? Odpowiedzcie ponieważ to mój przyjaciel i czekamy na wasze opinie :) a co do wytrzymałości silników to jak dla mnie logicznym jest ze zwiększając moc ze 100 do 200 koni to skracamy jego życie, ale jeżeli będzie to jezdzone z głową i nie palowane do odcięcia na każdym biegu, a nie wspomnę już na zimnym, No to wydaje mi się ze i tak będzie to jeździć bardzo długo. U nas na slasku gość jest co z 1.8 turbo zrobił 400 koni, i słupek zyje i ma się dobrze póki co.
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2295
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #19 dnia: 05 - Lipiec - 2016 - 21:58:36 »
Mój pasek w klekocie ma podejrzewam jeszcze większy przebieg ( ja go nie wymieniałem )olej ma już w okolicach 80 tyś km i też go nie wymieniałem i nie zamierzam wymieniać .Nie jest to jednak podstawą twierdzić że producenci oleju zalecając wymianę co 10 tyś kłamią bo spokojnie można zrobić na takim oleju 30-40 tyś .To że pasek rozrządu jeszcze żyje jest najprawdopodobniej spowodowane tym że nie hamuję silnikiem dużo używam sprzęgła i nie szarpię całym zaprzęgiem z racji kucyków pod machą .A te całe stado tych mocno uczonych którzy przekazywali ci wiedzę to jak znam życie sam nie jednego byś zagioł z czysto technicznych tematów.Najczęściej taki czy inny profesorek nawet nie miał brudnych łapek od smarów i w teori to jeszcze coś łapią (bo wyczytali z książek )a w sprawach technicznych nie mają pojęcia bladego .Miałem okazję się sam kiedyś przekonać chcąc kupę lat temu zrobić coś w rodzaju tunelu powietrznego na bazie silnika z ciężarówki .Moim klientem był człowiek z wszystkimi możliwymi literkami przed nazwiskiem więc go zagadałem (sądząc że skoro wykłada na politechnice i ma tam kumpli profesorów to podoła ) .Jak powiedziałem co chcę zrobić by przeliczył wartości podrapał się po głowie i do dziś cisza .Parę lat minęło a tego typu tunele powietrzne dla spadachroniarzy wprawdzie stacjonarne i dużo większe ale są .A ja chciałem mniejszy przewoźny na bazie silnika z ciężarówki .
Ja odpowiedź dałem a może nie tyle odpowiedź a podpowiedz .Zamiast walczyć z całą kablofonią uzyska podobny efekt dłubiąc pompę na lineczkę  i zostanie jeszcze kupa klamotów .A na końcu efekt będzie taki że silnik umrze dużo szybciej niż seria .A jak chce go zabić to można dużo taniej mniejszym nakładem czasu niż walka z tą całą doliną krzemową .Niech sobie poczyta o M-tdi i zobaczy na tubie jak chłopaki modzą moce na zwykłej lineczce .
 

Offline wesol

  • Trolling
  • Wiadomości: 1153
  • Pomógł: 7
  • Auto: Inne
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZGL
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #20 dnia: 05 - Lipiec - 2016 - 22:51:17 »
Kończę te wywody bo nic nie kumasz.  Ci ludzie nie czytają książek bo oni piszą te książki. A skoro myślisz ze hamowanie silnikiem i gwałtowne przyspieszanie niszczy tak znacząco pasek to ci co jeżdżą spokojnie mogą paski nie wymieniać a ja to powinienem pasek zmieniać co 30 tys km.
Szkoda mi strzec języka wiec juz nie będę pisał bo i tak masz ta swoją teorię.  Szkoda tylko że coś twierdzisz nie mając na to dowodów. 
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2295
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #21 dnia: 06 - Lipiec - 2016 - 07:04:09 »
Szkoda tylko że coś twierdzisz nie mając na to dowodów. 
Ja wcale nie muszę czegoś twierdzić .To samo życie weryfikuje niektóre rzeczy .Co do pasków rozrządu to w ciężarówkach ( gdzie są duże moce ) powinni też je montować a 99% ma koła zębate bo by zbyt często umierały .Czym większa moc silnika tym większe stosuje się tarcze sprzęgła ,by mogły tą moc przenosić ( jak dla ciebie czy silnik ma 100 czy 200 KM tarcza może być taka sama ,a przynajmniej ta od wersji 100 konnej przeżyje tyle samo przy mocy 200 KM )Podobnie jest z przegubami .Czym mocniejszy silnik tym konstrukcja ,jego wielkość jest większa by się nie rozsypał, według ciebie nie ma to wpływu na żywotność .(to po co walczysz u siebie zamiast wpasować takie od tiko ,przecież też powinny przeżyć skoro większa moc nie skraca życia ).To że po zwiększeniu mocy nie wybuch blok nie świadczy o tym że wszystko jest cacy .Już sam fakt że przy podnoszeniu mocy do tego samego cylindra wrzucana jest większa ilość paliwa powodująca większy wybuch osłabia całą konstrukcję a i zwiększona temperatura która temu towarzyszy też nie wpływa zbyt korzystnie ( no ale to też mało istotne )Jak poskładasz te wszystkie drobiazgi które występują podczas takiego zwiększenia mocy to sam dojdziesz że nie potrzebujesz dowodów że taki silnik szybciej umrze . 
 

Offline wesol

  • Trolling
  • Wiadomości: 1153
  • Pomógł: 7
  • Auto: Inne
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZGL
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #22 dnia: 06 - Lipiec - 2016 - 11:17:25 »
W takim razie pisz do wolfsburga ze głupio robią że dają do 90 konnego sharana ze skrzynią 6 biegowa sprzęgło 240 mm i do takiego 150 konnego tez dają tarcze 240mm. Dzwoń i poproś do telefonu pana Baryluszyna to mój kolega to może ci odpowie.
 

Offline Gulasz

  • Master
  • Wiadomości: 2295
  • Pomógł: 66
  • Auto: Touareg I
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AHH
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #23 dnia: 06 - Lipiec - 2016 - 19:59:31 »
Właśnie dla tego że jest większe obciążenie i by sprzęgło nie zdechło za szybko przy 6 biegach dają większą średnicę .Ten sam wóz z tą samą mocą o kodzie ANU  w wersji 5 -cio biegowej ma średnicę tarczy 215 i 220 w zależności od koła i twardości docisku (no i naturalnie w jakiej budzie siedzi ).W zwykłej 90 -tce najczęściej jest 228 mm ( najbardziej popularne ) .Za to w wersji 150 kucy nie ma innej opcji jak średnica 240 mm .

To tak celem sprostowania półprawdy .
 

Offline wesol

  • Trolling
  • Wiadomości: 1153
  • Pomógł: 7
  • Auto: Inne
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZGL
Odp: Zwiększenie mocy silnika TDI - za i przeciw
« Odpowiedź #24 dnia: 06 - Lipiec - 2016 - 20:50:39 »
Tak celem sprostowania to ci powiem byś nie pitoił jak coś nie sprawdziłeś bo 90 konny ANU w sharanach ma skrzynie 6 biegowa i sprzęgło dokładnie takie samo co 115 konny AUY(240mm) tak wiec twoja teoria jest jak wszystko co piszesz nie sprawdzona tylko wyssana z palca.
Zresztą to czy to skrzynia 5 czy 6 biegowa nie ma znaczenia jako takiego do tego czy sprzęgło jest takie czy inne bo po prostu skrzynie 6 biegowe w sharanach golfach leonach octaviach robiono po prostu jak już nowsze wersje skrzyń 5 biegowych i tez z tego powodu posiadają dzwon większy i sprzęgło 240 mm. Starsze skrzynie 5 biegowe są pod sprzęgło 228 mm. Co dziwne są różne wersje skrzyń 5 biegowych jak i 6 biegowych (chodzi o przełożenia) i są nawet takie przypadki ze skrzynia 5 biegowa na ostatnim biegu ma większe przełożenie jak skrzynia 6 biegowa.
 

Tagi wątku: