Autor Wątek: VW-News: T5/T6  (Przeczytany 8963 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5918
  • Pomógł: 1361
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
VW-News: T5/T6
« dnia: 28 - Marzec - 2015 - 18:33:00 »
Cytuj (zaznaczone)
Volkswagen nie zwalnia tempa. Po osobowo-użytkowym modelu Caddy nowej generacji, teraz firma z Wolfsburga szykuje zmianę większego Transportera. Auto jest gotowe, a jego oficjalna premiera odbędzie się 15 kwietnia.

Pierwszą zapowiedzią nowego Transportera T6 był koncepcyjny Tristar zaprezentowany pod koniec zeszłego roku na targach w Hanowerze. Można przypuszczać, że wygląd świateł i stylizacja przedniego pasa nie będzie się w seryjnym modelu wiele różnić od tego jaki widzieliśmy na koncepcie.

Volkswagen Transporter produkowany od 1950 roku, do dziś doczekał się pięciu generacji, które powstały w ilości niemal 11 milionów egzemplarzy. W połowie maja zadebiutuje całkiem nowa szósta generacja, która z wyglądu będzie bardzo przypominać obecny model. Mówi o tym pierwszy szkic T6, jaki został opublikowany przez Volkswagena. Stylistyka ma być tylko nieco unowocześniona, ale wyposażenie stanie się znacznie bogatsze. Poza niedużymi zmianami w nadwoziu, rewolucja może ogarnąć elementy układu napędowego i zawieszenia.

100% zdjęć jeszcze nie ma ale to co są dostępne w necie dają pojęcie jak będzie wyglądał nowy VW BUS T6

Pytanie która z fotek odpowiada prawdzie ?





Gdybym miał wybierać według swojej oceny ten ładniejszy, to byłby to ten z górnej fotki ;)
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5918
  • Pomógł: 1361
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
VW-News: T7 Bulik / T7 Caddy
« Odpowiedź #1 dnia: 15 - Czerwiec - 2017 - 14:52:13 »
Volkswagen planuje wspólną platformę dla kolejnych generacji Multivana, Caddy'ego i Sharana.

VW "Bulik" jest autem kultowym. Zapewnia dużo przestrzeni we wnętrzu, a jednocześnie stanowi przeciwieństwo coraz popularniejszych SUV-ów. W zależności od wersji może być wielofunkcyjnym modelem osobowym lub typowym dostawczakiem.

Zmiana na wielkoseryjną platformę MQB pozwoli na większą dowolność w procesie planowania produkcji oraz na powiększenie liczby wariantów. Nowe T7 nie będzie już tylko Multivanem. Do jego rodziny mają też naleźć następcy Sharana i Caddy'ego. Powstaną maksymalnie trzy warianty: T7 New Buli/Multivan (2019r.), T7 Life/Caddy (2020r.) oraz T7 Family/Sharan (2021 r.). Można się zatem spodziewać samochodów o różnej długości rozstawu osi oraz z różnorodnym nadwoziem.

T7 nie tylko ma być nowoczesnym i funkcjonalnym samochodem, lecz także będzie atrakcyjnie wyglądać. Nadal można się spodziewać dwukolorowego nadwozia, a stylistyka świateł ma na celu odróżnienie auta od konkurencji. W przypadku wersji towarowej niezbędne będzie wykorzystanie: nowej tylnej osi, która wytrzyma większe obciążenie, bardziej wytrzymałej skrzyni biegów oraz mocniejszej konstrukcji nadwozia. Część tych genów zostanie przejęta w kolejnych generacjach Sharana i Caddy'ego.

Na 2020 rok zapowiadany jest "Bulik" w wersji elektrycznej. W przypadku odmiany z akumulatorem o pojemności 24 kWh silnik generuje 75 kW i  270 Nm, a auto ma sie sprawdzić jako cichy dostawczak do jazdy po mieście. W planach jest również 275-kilowatowa odmiana. To wersja na długie trasy zapewniająca zasięg 600 km i osiągająca setkę po imponujących 5 s.



Oprócz tego nie zabraknie doładowanych odmian benzynowych oraz turbodiesli, a także hybryd i hybryd typu plug-in. Tak jak obecnie, napęd ma być przekazywany na przód lub na wszytkie koła, natomiast zmiana biegów będzie odbywała się manualnie lub za pomocą dwusprzegłowej skrzyni DSG.   

Źródło: www.autobild.de

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5918
  • Pomógł: 1361
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
VW-News: Multivan T6.1
« Odpowiedź #2 dnia: 11 - Wrzesień - 2019 - 17:23:01 »
Volkswagen Multivan - wersja 6.1 z nową technologią.



Po czterech latach od premiery szóstej generacji, nadszedł czas na jej lifting - w ten sposób powstała odmiana T6.1.
Przy okazji modernizacji wprowadzono najnowsze systemy multimedialne, dostępne dotychczas tylko w osobowych Volkswagenach.

Najważniejsze zmiany:
– Reflektory przednie (H7 i LED)
– Światła tylne (standardowe i LED)
– Nowy design osłony chłodnicy
– Nowy design zderzaków
– Nowe obręcze kół ze stopów lekkich
– Nowa, wysokiej jakości tapicerka
– Zmodernizowana modułowa deska rozdzielcza
– Nowe systemy infotainment o przekątnej do 23 cm (9,2 cala)
– Nowy system wspomagania kierowcy

Zmiany zewnętrzne:
Stylistycznie nowy Volkswagen Multivan zmienił się już na pierwszy rzut oka. Przód pojazdu upodobniono do modelu VW Arteon, który stał się nowym wzorem stylistycznym marki. Powiększono grill i scalono go z LED-owymi światłami, przez co T6.1 wygląda dużo nowocześniej. Diodowe oświetlenie pojawiło się również z tyłu, w nowo opracowanych reflektorach LED.

Zmiany techniczne:
Odnowiona wersja T6.1 otrzymała elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, zastępując tradycyjny układ hydrauliczny. Dzięki temu manewrowanie i panowanie nad autem przy większych prędkościach ma być łatwiejsze i bardziej intuicyjne. Cyfryzacja umożliwiła także sprzęgnięcie z układem kierowniczych ciekawych systemów bezpieczeństwa, m.in. Cross Wind Assist (system kontrujący reakcje auta na boczne podmuchy wiatru), Lane Assist (asystent utrzymywania pasa ruchu), Park Assist (system wspomagający parkowanie), Rear View Assist, Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą), Side Protection oraz kamerę czytającą znaki drogowe.



Zmiany we wnętrzu:
We wnętrzu zaszło sporo zmian. Główna z nich to cyfrowa tablica zegarów. Active Info Display, to rozwiązanie znane już z niemal wszystkich modeli Volkswagena. Nie dziwi więc fakt, że trafiło też do wieloosobowego busa.



Zmiany w napędzie - diesel i elektryk!
Pod maskę Volkswagena Multivana T6.1 trafi znany silnik 2.0 TDI w kilku wariantach mocy - od 90 do 200 KM.
Co ciekawe, producent zapowiedział też wersje elektryczne: e-Transporter i e-Caravelle. Ich przygotowaniem zajęła się firma ABT a auta korzystają z silnika elektrycznego o mocy 112 KM i baterii o pojemności 77,6 kWh, co pozwoli przejechać do 400 km (wg cyklu NEDC).

https://youtu.be/9O4tCnbOCq4  https://youtu.be/J1oedvMkOYc
 

Tagi wątku: