Autor Wątek: WYCIERACZKI - zmiana na Aero z polifta  (Przeczytany 14290 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5945
  • Pomógł: 1381
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
WYCIERACZKI - zmiana na Aero z polifta
« dnia: 09 - Kwiecień - 2016 - 20:43:27 »
Cześć.
Zauważyłem dzisiaj że jedna moja wycieraczka dokonuje żywota (rozwaliła się końcówka gumki) i wpadłem na pomysł aby wymienić ramiona z mojego Sharan 99 na takie z modelu po lifcie z mocowaniem do Aero.
Czy takie wycieraczki z nowszego modelu podejdą do mojego staruszka bez problemu czy może są inne mocowania? Pytam bo mam jeszcze jedno rozwiązanie: zakup ramion wycieraczek z Passat B5 i przespawania samych końcówek mocowania wycieraczki.
Wiem że taki manewr już ktoś wykonywał ale nie pamiętam gdzie to widziałem. 
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #1 dnia: 09 - Kwiecień - 2016 - 22:08:05 »
W poliftowym sharanie są zupełnie inne ramiona  wycieraczek - nie pasują od niczego innego i pióra wyciąga się w 3 sekundy - pióra mocowane są na zwykły bolec bez żadnych innych systemów zabezpieczeń.
Miałem też  w swoim przedliftowym galaxy pióra aero - kupowałem je po ok. 40 zł  za komplet i były całkiem spoko.

red@tapatalk

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5945
  • Pomógł: 1381
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #2 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 01:09:54 »
Chyba niedostatecznie jasno napisałem o co mi chodzi  ::)
Czy ramiona wycieraczek z Sharana I FL pasują do Sharana I ?
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #3 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 05:21:14 »
Chyba niedostatecznie jasno napisałem o co mi chodzi  ::)
Czy ramiona wycieraczek z Sharana I FL pasują do Sharana I ?
Pasują pod warunkiem że przedliftowy sharan jest z co najmniej drugiej połowy 1998 roku bo wcześniej był stary mechanizm wycieraczek i były zupełnie inne ramiona.

red@tapatalk

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5945
  • Pomógł: 1381
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #4 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 05:30:14 »
W takim razie zamawiam takie na allegro i zmieniam u siebi :D

Dodano:  08 - Sierpień - 2017  -  23:15:48
Szukam kompletu ramion wycieraczek z Sharana 00-10 na mocowanie piór Aero.
Będą montowane do Sharana I z 99r.

Takie jak na zdjęciu, bo podobno pasują do mojego modelu:

 
 

Offline Scrappy

  • clubmen
  • Wiadomości: 555
  • Pomógł: 21
  • Silnik: 3.0 TDI
  • Moc: 265 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DS
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #5 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 21:29:17 »
Obiło mi się kiedyś o uszy, że ktoś miał problem z odpowiednim ustawieniem takich ramion (czyli równolegle do szyby), ale głowy sobie nie dam uciąć. Szukam jakiegoś info o tym.

EDIT:
MAM!
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=2264
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 945
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #6 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 21:57:30 »
To wina samego mechanizmu. Poprostu wypracowany jest i ma luzy. 1 mm luzy na sworzniu to jak na ramieniu ze 2-3 cm luzu.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5945
  • Pomógł: 1381
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #7 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 22:39:07 »
To wina samego mechanizmu. Poprostu wypracowany jest i ma luzy. 1 mm luzy na sworzniu to jak na ramieniu ze 2-3 cm luzu.
Też mi się tak wydaje, mój mechanizm nie notuje luzu to i po zmianie ramion nie powinno go chyba być ::)
Ramiona na Aero do Sharana po lifcie nie są jakoś masakrycznie drogie aby nie spróbować takiej zamiany.
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1636
  • Pomógł: 68
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #8 dnia: 11 - Kwiecień - 2016 - 00:04:11 »
Zmierz długość swoich i podaj. Zmierzę swoje i będzie jasne czy pasują. powiedz mi czy masz taki kształt jak podałeś to znaczy czy są wpuszczane niżej.
Jeśli masz takie to raczej powinny pasować jeśli jest taka sama długość.
http://motofan.pl/wordpress/wp-content/uploads/2014/05/k1024.z2.jpg
Jeśli masz takie to nie będą pasować z nowszego modelu.
https://omoto.pl/file/usr/1/192d2/9/963002/allegro_5552216248.jpg
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5945
  • Pomógł: 1381
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #9 dnia: 11 - Kwiecień - 2016 - 00:25:00 »
Mówisz i masz :D


Mocowanie wycieraczki, lewa strona


Mocowanie wycieraczki, prawa strona
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1636
  • Pomógł: 68
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #10 dnia: 11 - Kwiecień - 2016 - 02:02:57 »
Tak jest u mnie w 2007
Lewa strona
https://goo.gl/photos/qSNyBQdzggqLuxom7
Prawa strona
https://goo.gl/photos/zm4hUiHWttz4tmT26
Całość
https://goo.gl/photos/h1Aag2KFZZz1gdDJ8

Zmierzyłem odległość w linii prostej od środka śruby do bolca na który zakładamy wycieraczkę lewa strona 56 cm a prawa strona 61 cm.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5945
  • Pomógł: 1381
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #11 dnia: 11 - Kwiecień - 2016 - 02:12:21 »
Identycznie jak u mnie  ;)

Dodano:  08 - Sierpień - 2017  -  23:16:01
Ramiona wycieraczek z Sharana 00-10 po-lifcie zakupione :D
Niestety po zamontowaniu występuje efekt spotkania się wycieraczek w jednym punkcie i to niezależnie jak bym je nie ustawił.
Kombinowałem wczoraj na rożne sposoby ustawienia ich, niestety zostaje chyba tylko ingerencja w samo ramię lub zakup o 2 cm krótszej wycieraczki pasażera.


1.Sharan 99r. z oryginalnymi ramionami


2.Sharan 99r. z ramionami wycieraczek aero z polifta


3.Sharan 99r. ustawienie ramion aero


4.Sharan 99r. moment spotkania się wycieraczek

Oryginalne pióra wycieraczek Aero do SGA według wszystkich źródeł podają długość 70 cm i jeżeli by miały tyle w rzeczywistości to nie bylo by problemu ze spotykaniem się tych wycieraczek. Te które dostałem z ramionami są na powyższych zdjęciach maja po zmierzeniu od plastiku do plastiku 71 cm, gdyby pióra Aero miały wymiar rzeczywisty 70 cm, to problem spotkaniowy prawdopodobnie by nie występował.

Mam zamiar przed zakupem pomierzyć pióra paru producentów i może trafię na takie które mają o ten 1 centymetr mniej. Jeżeli nie znajdę krótszych piór wtedy rozwiązaniem będzie - siłowe podgięcie wycieraczki kierowcy lub próba skrócenia pióra pasażera.

Czy koledzy którzy mają poliftowe modele SGA i wycieraczki typu Aero mogliby zmierzyć swoje pióra i podzielić się wynikiem ?
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #12 dnia: 03 - Lipiec - 2016 - 12:42:22 »
W moim sharanie wycieraczki wyglądają tak:

W czasie pracy nie zbliżają się do siebie jak u Ciebie i zostaje między nimi sporo miejsca

Długość piór 70,9 cm

red@tapatalk

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5945
  • Pomógł: 1381
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #13 dnia: 03 - Lipiec - 2016 - 13:39:38 »
Z tego co widzę to twoja lewa wycieraczka na zdjęciu (pasażera) jest wyżej od mojej i tak też ustawię u siebie a dodatkowo lekko podegnę ramię aby je przez podgięcie lekko skrócić. Jak to nie zda egzaminu to zostanie przerobienie końcówki piorą lub próby spasowania z innego modelu VW z krótszym piórkiem wycieraczki np. 65-68 cm.

Dodano:  03 - Lipiec - 2016  -  14:42:32
Zapomniałem dodać aby w miarę możliwości podać producenta piór  ;)

ps. na moich piórach Aero, znajduje się tylko napis "Made in Belgium" bez nazwy producenta.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #14 dnia: 03 - Lipiec - 2016 - 17:21:53 »
Moje mają logo SWF

red@tapatalk

 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1636
  • Pomógł: 68
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #15 dnia: 03 - Lipiec - 2016 - 18:02:22 »
Tak wyglada w moim aucie

A takie pióra mam założone

Pióra mają dokładnie 70.2 cm

andrew7800

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5945
  • Pomógł: 1381
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #16 dnia: 03 - Lipiec - 2016 - 18:43:52 »
Dzięki za info, gdzie kupowałeś te MotoGum-y ?
Może nie wszystkie wycieraczki do SGA po lifcie dostępne na rynku mają 71 cm i rzeczywiście można trafić 1 cm krótsze.
To  mogło by rozwiązać ten problem  ::)
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1636
  • Pomógł: 68
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #17 dnia: 04 - Lipiec - 2016 - 00:58:32 »
W Auto Moto u Siebie w okolicy. Nie były jakieś drogie. Z tego co pamiętam to to coś około 60 złotych czy jakoś tak.
Sprawdź jeszcze ustawienie ramion na regulacji może to coś pomoże.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5945
  • Pomógł: 1381
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #18 dnia: 04 - Lipiec - 2016 - 01:07:22 »
Sprawdź jeszcze ustawienie ramion na regulacji może to coś pomoże.
Chyba już nic się nie da z tym zrobić, wycieraczka pasażera leży już na plastiku a ta kierowcy tak jak powinna.
Poszukam rożnych producentów wycieraczek i jakieś zamienniki pasujące do tych mocowań i zakupię te najkrótsze.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3056
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #19 dnia: 04 - Lipiec - 2016 - 07:01:05 »
Nie masz przypadkiem wyrobionego mechanizmu od strony pasażera .Mały luz będzie powodował zwłokę podczas ruchu w dół szyby i mogą się dziać takie siupy .
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #20 dnia: 04 - Lipiec - 2016 - 08:14:29 »
Nie masz przypadkiem wyrobionego mechanizmu od strony pasażera .Mały luz będzie powodował zwłokę podczas ruchu w dół szyby i mogą się dziać takie siupy .
Też o tym pomyślałem ale jak się wyrobiły to dwie strony a nie tylko jedna.

red@tapatalk

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3056
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #21 dnia: 04 - Lipiec - 2016 - 19:50:35 »
Nie raz potrafi jedna .
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1636
  • Pomógł: 68
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #22 dnia: 04 - Lipiec - 2016 - 22:00:26 »
Nie raz potrafi jedna .
Muszę przyznać Tobie rację. W moim poprzednim Sharanie i u kilku znajomych wyrabia się szybciej te jabłuszko po stronie pasażera.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 5945
  • Pomógł: 1381
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #23 dnia: 21 - Październik - 2016 - 12:24:50 »
Jestem po probie regulacji ustawienia tych wycieraczek i muszę przyznać z przykrością że jednak się nie udało.
Śruba regulacyjna na wskazanym mimośrodzie niestety nie jest wstanie odsunąć tych wycieraczek od siebie, bo przestawiając ten mimośród przesuwamy wycieraczkę w górę lub dól a nie odsuwamy ją w prawo czy lewo. Innymi słowy zakres tej dostępnej tylko na jednej stronie regulacji jest niczym innym jak przestawianiem ramion wycieraczek w górę czy dół na wieloklinie. Nie wiem dlaczego te wycieraczki haczą ale prawdopodobnie  w Sharanie poliftowym mimo tego że z wyglądu mechanizm jest taki jak w moim przdliftowym modelu, to muszą być małe różnice w rozstawie głównych wieloklin-owych mocowań ramion. W Sharanie poliftowym mogą być rozstawione prę milimetrów szerzej niż w przed lifcie. Sprawdziłem też każdą część mechanizmu wycieraczek na występowanie luzów na połączeniach i nie stwierdziłem żadnych. Więc to nie luz mechanizmu jest przyczyną tego zjawiska a prawdopodobnie lekka zmiana konstrukcyjna, tym bardziej że dotyka to każdego kto zmienia ramiona wycieraczek w Sharanie z liftingu.

Na tą chwilę ustawiłem w stanie spoczynku ramiona wycieraczek równiutko na szybie tak jak powinny być i skróciłem wycieraczkę pasażera o 1 cm i to rozwiązało sprawę spotykania się w czasie pracy na szybie.





Gdyby któryś z kolegów posiadających Sharana I po lifcie, mógł zmierzyć rozstaw wieloklin-owych mocowań ramion wycieraczek, to moglibyśmy porównać wyniki z moimi pomiarami.
Jadę zobaczyć jak najlepiej wykonać ten pomiar i później podpowiem jak to zrobić.

 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1636
  • Pomógł: 68
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: [Sharan 95-00] Ramiona wycieraczek - zmiana na Aero z polifta
« Odpowiedź #24 dnia: 21 - Październik - 2016 - 13:32:47 »
Po otwarciu maski i położeniu metrówki na przednią szybę. Centralnie od srodka jednej ośki do środka drugiej z grubsza jest 121 cm.

andrew7800

 

Tagi wątku: