Autor Wątek: Launch control  (Przeczytany 5488 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline tiguan220

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: Launch control
« Odpowiedź #50 dnia: 19 - Marzec - 2018 - 10:35:33 »
Nawet gdyby przyjąć, że licznik przekłamuje te 4-5km/h to i tak od 0-100 uzyskałem w okolicy 6,1s czyli troche lepiej jak podaje producent, a tak jak pisałem opony budżetowe, temp. -5, w baku troche paliwa jeszcze jest i kierowca 110kg. Realnie patrze, że przy pustym baku, na letnich oponach i jak schudne 30kilo to do tych licznikowych w 5,5s uda się zejść :D realnie to będzie pewnie 5,8.
 

Offline ryba

  • Amator
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł: 1
  • Auto: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Launch control
« Odpowiedź #51 dnia: 19 - Marzec - 2018 - 11:51:07 »
Tak naprawde standardowe Gps'y w naszych nawigacjach/telefonach to probkowanie 1Hz czyli 1 pomiar na sekunde. Co przy bardzo mocnym aucie ktory od 0-50 km/h robi w 1,5 s. spowoduje ze w chwili osiagniecia realnego 50 km/h Gps pokaze nam np 40 km/h. Dlatego uzywanie takiego gps'a do pomiaru 0-100 km/h nigdy nie bedzie dokladne,
I tak i nie :)
Aplikacje używające GPS oprócz wykonania fizycznych pomiarów dokonują też interpolacji pośrednich wyników. Inaczej mówiąc, na podstawie zebranych próbek i typowych przebiegów krzywej przyspieszenia, można oszacować wyniki dla większej częstotliwości niż 1Hz.
Oczywiście nie będzie to tak miarodajne jak urządzenia typu DriftBox, ale raczej lepsze niż stoper ;)
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 515
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Launch control
« Odpowiedź #52 dnia: 19 - Marzec - 2018 - 13:46:28 »
Nawet przy większym próbkowaniu błędy pozycji wpływają na błąd pomiaru prędkości. Jest je natomiast łatwiej wyeliminować.

Co prawda jak badałem to w laboratorium jakieś 20 lat temu to włączone było SA, które w 2001 roku wyłączono. Mielimy bardzo dokładnie określoną pozycję (pomiary geodezyjne) anteny, odczyty pozycji wyglądały trochę jak tarcza strzelnicza (pozycja potrafiła się różnic do 100 ). Do określenia pozycji używany był filtr Kalmana.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kalman_filter

Tutaj porównanie jak się to zmieniło po włączeniu SA:
https://www.gps.gov/systems/gps/modernization/sa/data/

Tak jak pisze @ryba, to filtrowanie plus inne rzeczy typu wskazania akcelerometru i żyroskopu mogą być uwzględniane, żeby poprawić wyniki.  Co prawda w teorii błąd określenia prędkości GPS jest bardzo mały, w okolicach do 0.02 km/h to jest to możliwe w 95% przypadków i przy interwale 3 sekund. W praktyce liczy się jakość odbiornika, częstotliwość próbkowania, czy pracuje na dwóch częstotliwościach i jak dobrze to wykorzystuje, warunki odbioru (pozycja satelit, pogoda, odbicia od budynków itp.). Jak pomaga w praktyce użycie równoległe GLONASSa tego niestety nie wiem.

Porządne urządzenie do pomiaru prędkości na pewno będzie minimum 10Hz, dwukanałowe, z dobrą anteną i układem odbiorczym. Być może dodany zostanie porządny układ inercyjny. VBOX podaje dokładność pomiaru prędkości Driftbox'a/PerformanceBox'a na poziomie 0.1 km/h (średnia z 4 próbek), więc jest naprawdę nieźle. To niesamowite jak ceny takich urządzeń spadły przez ostatnie lata.

W metodzie proponowanej przez @tomciolek, zamieniłbym tylko stoper na kamerę pokazującą laptimer i prędkość. Mierzenie stoperem to dwa błędy przy starcie i zatrzymaniu (po ok 0.2 sek na pomiar).
Czyli:
- określić przy jakiej prędkości licznikowej osiągamy 100km/h (w miarę dokładne)
- laptimer startuje sam podobno (do sprawdzenia), można go też dla ułatwienia wrzucić do AIDa używając VCDSa
- kamera uchwyci wskazanie laptimera i prędkości odpowiadającej 100km/h

Pozostanie jednak problem tego, że prędkość nie jest uaktualniania na cyfrowym wyświetlaczu na bieżąco;). Wskazówka wydaje się poruszać płynniej.

Która metoda jest lepsza to chyba tylko test porównawczy z DriftBoxem pokaże;)

EDIT: sprobuje TorquePro z interfejsem ODB jeszcze, chociaż nie jestem pewny jaka częstotliwość odświeżania jest możliwa na moim chińskim wynalazku.
 

Offline daniels81

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 148
  • Pomógł: 9
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TSI
  • Napęd: FWD
Odp: Launch control
« Odpowiedź #53 dnia: 19 - Marzec - 2018 - 14:24:05 »
Te 5.5 sek do 100 km/h to myślenie życzeniowe raczej.
dokladnie... te pomiary stoperem, apkami itd to mozna sobie wiadomo gdzie wsadzic, mam racelogica, jak cos mozemy sie kiedys umowic w wwa lub krk to sprawdzimy ile to dokladnie ma do setki...
 

Offline tiguan220

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: Launch control
« Odpowiedź #54 dnia: 19 - Marzec - 2018 - 17:56:41 »
A co stoper się myli?



oglądam filmik, włączam stoper i wychodzi mi za pierwszym razem 6,46 całkiem tyle samo co driftboxem.
skoro oglądam swoj filmik z przyspieszenia i wychodzi mi 5,9 tak samo mierzone stoperem z nagrania to ile mogę się pomylić?
mało tego puszczam te dwa filmiki obok siebie od momentu ruszenia i mam 100 wyraznie szybciej, mi nie chodzi o to żeby zmierzyć to dokładnie co do setnych
tylko orientacyjnie wiem, że moj egzemplarz w nienajlepszych warunkach pogodowo oponowych przyspiesza w okolicy 6s i wiem że mozna urwac jeszcze kilka dziesiatych.
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 515
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Launch control
« Odpowiedź #55 dnia: 20 - Marzec - 2018 - 20:01:25 »
Jak będziesz jechał z górki i z wiatrem to na pewno;)

Właśnie sprawdziłem innych kołach 235/50/R19 (drugi sezon) i z nowym telefonem. Uzyskałem podobny rezultat co Ty w swoim Tiguanie (100km/h na prędkościomierzu to 95-96 km/h z GPSa).

W tym czasie odczyt prędkości po ODB pokazywał dużo stabilniej i szybciej właściwą wartość tj. 96km/h).

Próby z LC i prędkością z ODB (bez wiatru, droga prawie równa) dały mi wyniki w granicach 6.4/6.5 sek do setki. Bez LC nie próbowałem.



Dodano:  20 - Marzec - 2018  -  21:01:19
Po dłuższej zabawie, konkluzja jest dokładnie taka sama jak @daniels81. Na podstawie wyników które uzyskałem w zasadzie nie da się określić przyspieszenia 0-100 km/h przy użyciu apki. Rozrzut jest tak duży, buksujące koła potrafią zaburzyć pomiar z prędkościomierza/ODB. Jedyne do czego to się nadaje, to żeby stwierdzić czy mniej więcej zgadza się to z katalogowym (+- 1 sek.)
 

Offline tiguan220

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: Launch control
« Odpowiedź #56 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 15:11:29 »
Dzisiejsza próba przy ok 10l paliwa w baku z samym kierowcą - do licznikowej setki 5,6s. Za ok 2 tyg bedzie założony powerbox i wtedy zrobię próbę na tym samym odcinku (końcówka lekko pod górkę ale to minimalnie). Dodatkowo chciałbym zestawić dwa nagrania obok siebie (bez boxa i z) tylko nie wiem jakim programem to na youtube wrzucic (darmowy i nieskomplikowany)?
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 515
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Launch control
« Odpowiedź #57 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 16:53:25 »
Pogadaj z kolegą @daniels81 i zmierz to driftboxem. Wtedy będziemy wiedzieli co i jak. Może i jest 5.5, może twoje koła tracą przyczepność i licznik zawyża itp. Bez porządnego pomiaru się nie dowiemy.
 

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 17
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Launch control
« Odpowiedź #58 dnia: 08 - Czerwiec - 2018 - 22:37:39 »
@tiguan220
Wg mnie Tiguan to nie auto do aż takiej spinki. Te 220 KM jest wystarczające.
Ja wziąłem tylko 180 KM, ale będzie powerbox do 220 KM. :)

Jeździłem niedawno Grandem w wersji SRT i to jest bajka - 2,5 tony i tylko 5s do setki.
Prawie 500 KM pod maską i tam to jak najbardziej pasuje. :)
 

Offline tiguan220

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: Launch control
« Odpowiedź #59 dnia: 09 - Czerwiec - 2018 - 01:15:42 »
Tu nie chodzi o spinke tylko zwyczajnie z uwagi na dużą powierzchnie czołową jest problem z prędkościami 140+. W allspace jest już z tym jeszcze gorzej i dodatkowa masa dochodzi to rozumiem, że moc nie jest priorytetem.
 

Offline Robert_em

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 245
  • Pomógł: 26
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: SC
Odp: Launch control
« Odpowiedź #60 dnia: 09 - Czerwiec - 2018 - 09:01:24 »
@tiguan220
Wg mnie Tiguan to nie auto do aż takiej spinki. Te 220 KM jest wystarczające.
Ja wziąłem tylko 180 KM, ale będzie powerbox do 220 KM. :)

Jeździłem niedawno Grandem w wersji SRT i to jest bajka - 2,5 tony i tylko 5s do setki.
Prawie 500 KM pod maską i tam to jak najbardziej pasuje. :)

Ten Grand tym bardziej nie jest do szybkiej jazdy... Weź wyhamuj potem te 2,5 tony... Praw fizyki Pan nie oszukasz..
 

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 17
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Launch control
« Odpowiedź #61 dnia: 09 - Czerwiec - 2018 - 23:01:48 »
Ten Grand tym bardziej nie jest do szybkiej jazdy...

Do szybkiej nie, ale przede wszystkim bezpiecznej.
Co prawda prównujemy przyspieszenie od 0 do 100, ale tutaj nie o to chodzi, bo ani Tiguan, ani Grand to nie wyścigówki.
Tutaj bardziej chodzi o zapas mocy w przypadku zagrożenia lub innej nagłej potrzeby. I jak dla mnie to do Tiguana 220 KM jest wystarczające i więcej nie ma sensu.

Weź wyhamuj potem te 2,5 tony... Praw fizyki Pan nie oszukasz..

Droga hamowania 100-0 km/h wynosi zaledwie 35 metrów. Chyba całkiem nieźle jak na 2,5 tony i lepiej od Tiguana, który ma powyżej 36 metrów.
Chyba jednak da się oszukać prawa fizyki. :)
 

Offline rk

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 515
  • Pomógł: 68
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Launch control
« Odpowiedź #62 dnia: 09 - Czerwiec - 2018 - 23:08:14 »
Wyhamować się da, tylko wymaga to ciut więcej konstrukcyjnego zachodu;) Jak oszukasz prawa fizyki daj znać, jest potencjał na dobry pieniądz do zarobienia:)
 

Offline tiguan220

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: Launch control
« Odpowiedź #63 dnia: 09 - Czerwiec - 2018 - 23:20:02 »
I jak dla mnie to do Tiguana 220 KM jest wystarczające i więcej nie ma sensu.
Rozumiem, że przejechałeś 20tys tiguanem w 3 miesiące i stąd takie wnioski?
 

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 17
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Launch control
« Odpowiedź #64 dnia: 09 - Czerwiec - 2018 - 23:22:35 »
Wyhamować się da, tylko wymaga to ciut więcej konstrukcyjnego zachodu;)

Mało powiedziane ciut. :)
 

Offline tiguan220

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: Launch control
« Odpowiedź #65 dnia: 10 - Czerwiec - 2018 - 00:31:51 »
No właśnie, dobra odpowiedz jak sie nie ma pojecia o czym napisac...
 

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 17
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Launch control
« Odpowiedź #66 dnia: 11 - Czerwiec - 2018 - 13:16:43 »
Rozumiem, że przejechałeś 20tys tiguanem w 3 miesiące i stąd takie wnioski?

Tiguanem może nie przejechałem jeszcze 20 000 km, ale miałem już chyba ponad 10 razy na użyczenie różne wersje silnikowe. Praktycznie wszystkie benzynowe i diesle (oprócz 240 KM). Wg mnie dla tego typu auta w benzynie i o tej wadze w benzynie więcej jak 200-220 KM nie ma sensu do normalnej bezpiecznej jazdy. 180 KM w silniku TSI jest zupełnie wystarczające, a te 30-40 KM w zapasie daje dodatkowe poczucie bezpieczeństwa.
No chyba, że ktoś się chce ścigać i robić spinki na każdym skrzyżowaniu. :) Ja do takich nie należę.

Oczywiście każdy bierze auto pod siebie i do swoich potrzeb, a to jest tylko moja subiektywna opinia.  :P
 

Offline tiguan220

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 4
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: Launch control
« Odpowiedź #67 dnia: 11 - Czerwiec - 2018 - 14:34:18 »
Zacytuje sam siebie...
Tu nie chodzi o spinke tylko zwyczajnie z uwagi na dużą powierzchnie czołową jest problem z prędkościami 140+.

Jeżeli miałeś okazję pojezdzic autostradami szczegolnie jak mocniej wieje to powinienes wiedziec o co mi chodzi. A do spinek na skrzyzowaniu to faktycznie 180km w zupelnosci wystarczy.
Widoczniej rozumiemy inaczej potrzebę wiekszej mocy.
 

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 17
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Launch control
« Odpowiedź #68 dnia: 11 - Czerwiec - 2018 - 14:50:46 »
Miałem okazję, ale może nie przy dużych wiatrach.
Tu faktycznie masz trochę racji, niestety ja na autostradzie nie przekraczam 150 km/h. :)
 

Offline arekp

  • VIP
  • Wiadomości: 671
  • Pomógł: 58
  • Auto: Tiguan II
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
  • Skąd: ZS
Odp: Launch control
« Odpowiedź #69 dnia: 11 - Czerwiec - 2018 - 15:48:35 »
Tu faktycznie masz trochę racji, niestety ja na autostradzie nie przekraczam 150 km/h.

Jeszcze nie wiesz jak fajnie te 180KM TSI buja się grubo powyżej tych 150km/h ;-)

U mnie radość była tym większa, że po prawie dwóch latach zorientowałem się, że "podłoga" po dociśnięciu ma "drugie dno" (kickdown). Wcześniej nie jeździłem automatem, a nikt mi tego w praktyce nie pokazał w międzyczasie.
 

Offline MrBlacker

  • Pasjonat
  • Wiadomości: 270
  • Pomógł: 17
  • Auto: Tiguan II
  • Model: Allspace
  • Wersja: HL+Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: 4Motion
Odp: Launch control
« Odpowiedź #70 dnia: 11 - Czerwiec - 2018 - 16:00:55 »
U mnie radość była tym większa, że po prawie dwóch latach zorientowałem się, że "podłoga" po dociśnięciu ma "drugie dno" (kickdown). Wcześniej nie jeździłem automatem, a nikt mi tego w praktyce nie pokazał w międzyczasie.

Wiem co to kickdown. :) Czasami się przydaje.
Ale faktycznie w VW jakoś tego nie promują. Co innego np. w Mazdzie, jak kiedyś byłem na jeździe próbnej Mazdy 6 to od razu mi handlowiec kazał wcisnąć pedał do podłogi i poczuć jak wciska mnie w fotel. :)


Dodano:  16 - Czerwiec - 2018  -  08:25:01
Dzisiejsza próba przy ok 10l paliwa w baku z samym kierowcą - do licznikowej setki 5,6s.

Przypadkiem wpadłem na taką stronkę car.info
Tiguan Allspace 2.0 TSI 4Motion DSG 180 KM
"Acceleration 0-100km/h 5.2 s"
Nie wiedziałem, że moje auto będzie miało takiego kopa. :)

Niestety dla wersji 220 KM brak danych, ale wg nich pewnie poniżej 5 sekund by zeszli.  :D
 

Tagi wątku: