Stylistycznie Arteon upodobnił się do studyjnego VW Sport Coupe Concept GTE, który został przedstawiony szerokiej publiczności na genewskim salonie w 2015 roku. Pojazd zbudowany został od podstaw na bazie modułowej płyty podłogowej MQB wykorzystanej do budowy m.in. Passata B8. Najnowszy model z Wolfsburga wyróżnia się bardzo świeżo wyglądającym przodem. Samochód ma całkowicie nową osłonę chłodnicy, która zajmuje większą część "twarzy" auta. Do tego mamy nowe reflektory, wykonane w technologii z LED. Zderzak ma duże wloty powietrza ozdobione listwą w kształcie litery "C", element znany choćby z odświeżonego VW Golfa. Z tyłu samochód poznamy po prostokątnych rozciągniętych kloszach lamp i trapezoidalnych atrapach układu wydechowego. Nazwa Arteon została umieszczona tuż pod logiem VW. Niewielka listwa na pokrywie bagażnika, która pełni rolę spojlera zdradza nam, że jest to wersja R-Line. Bagażnik Arteona może pomieścić 563 litry, a po złożeniu tylnych oparć przestrzeń powiększa się do 1557 litrów. Kabina została przygotowana dla 5 pasażerów i nie różni się od wnętrza zwykłego Passata. W aucie nie brakuje takich nowości, jak 12,3-calowego ekranu zamiast analogowych zegarów, czy najnowszego systemu infotainment (opcjonalny) z ekranem 9,2-cala i modułem sterowania gestami. Chronologia zmian 2017 rok Marzec: 2.0 TSI 280 KM [DJHC] 4Motion / 2.0 BiTDi SCR 240 KM [CUUA] 4Motion Kwiecień: 2.0 TDI SCR 150 KM [DFGA] Wrzesień: 2.0 TSI 190 KM [CZPB] Październik: 2.0 TDI SCR 190 KM [DFHA] Listopad: 1.5 TSI ACT 150 KM [DADA] 2018 rok Październik: 1.5 TSI ACT GPF 150 KM [DADA] Listopad: 2.0 TSI GPF 280 KM [DNUA] 4Motion 2019 rok Maj: 2.0 TSI GPF 190 KM [DKZA] / 2.0 TDI SCR 190 KM [DFHA] / 2.0 BiTDi SCR 240 KM [CUUA] 4Motion Face-lifting 2020 rok Czerwiec: Zewnętrznie: drobne zmiany w obrębie zderzaków. Wnętrze: deska rozdzielcza zmieniła kształt, najważniejsze instrumenty pozostały co prawda na swoich dotychczasowych miejscach, ale w większości zostały zdigitalizowane (usunięto klasyczny analogowy zegarek). Z konsoli centralnej zniknęły klasyczne pokrętła służące do obsługi klimatyzacji - ich miejsce zajął panel dotykowy. W skutek zmiany kształtu deski rozdzielczej nowy kształt przybrały także nawiewy klimatyzacji. Kierownica też zmieniła wygląd. Największą nowością, jaka została zaprezentowana przy okazji faceliftingu modelu, była nowa odmiana nadwozia, nazwana Shooting Brake oraz silniki hybrydowe. Lipiec: 2.0 TDI SCR 150 KM [DTSB] / 2.0 TDI SCR 200 KM [DTUA] Listopad: 1.4 TSI eHybrid 218 KM [DGEB] / 2.0 TSI 280 KM [DNFE] Grudzień: 2.0 TSI "R" 320 KM [DNFG] 4Motion z wektorowaniem między tylnymi kołami. 2023 rok Styczeń: Zakończenie produkcji wersji sedan. Styczeń: Od 13 stycznia 2023 roku w Niemczech, model Arteon, oferowany jest wyłącznie w wersji Shooting Brake. 2024 rok Listopad: Zakończenie produkcji wersji Shooting Brake. Niestety brak spalinowego następcy ale według Volkswagena, elektryczny ID.7 to kontynuacja linii. Dane techniczne:
Wersje wyposażeniowe: Essence Elegance R-Line R Typ nadwozia: 5-drzwiowy liftback 5-drzwiowy Shooting Brake 4-miejscowy Wymiary: Długość: 4862 mm Szerokość: 1871 mm Wysokość: 1427-1447 mm Roz.Osi: 2837 mm Masa własna: 1643-1828 kg Pojemność bagażnika: 563/1557 L - liftback 590/1632 L - Shooting Brake Poj. zbiornika paliwa: 66 L Skrzynia biegów: 6-biegów manual - 1.5 TSI 150 KM / 2.0 TDI 150 KM 6-biegów DSG - 1.4 TSI Plug-In Hybrid 7-biegów DSG - 2.0 TSI 190/280 KM / 2.0 TDI 150 KM / 2.0 TDI 200 KM Oznaczenia skrzyń biegów: DQ381 DQ500 DQ400e Rodzaj napędu: FWD - przód 4x4 - 4motion Rozmiar piasty: 57,1 mm Rozmiar opon: 225/55 R17 225/45 R18 245/45 R18 225/45 R19 225/45 R20 Rozmiar felg: 7J x 17" ET35 (alu) 7J x 17" ET37 (alu) 7J x 17" ET38 (alu) 7J x 17" ET40 (alu) 7.5J x 17" ET45 (alu) 8J x 18" ET35 (alu) 8J x 18" ET45 (alu) 7.5J x 19" ET45 (alu) 8J x 19" ET32 (alu) 8,5j x 19" ET35 (alu) 8,5j x 19" ET45 (alu) 8.5J x 20" ET40 (alu) 8J x 20" ET35 (alu) 9J x 20" ET33 (alu) 9J x 20" ET40 (alu) TABELA ROZSTAWU ŚRUB |